- רדיו קול חי - -

הסערה • הרב שרקי ל'קול חי': "לא חושב שהערבים בודקים כמה דפי גמרא למדנו"

הרב אורי שרקי עורר סערה כשהשיב לתלמיד ששאל במה צריך להתחזק בעקבות המצב הביטחוני והאסונות הקשים: "להתחזק בלימוד התורה?! שטויות במיץ עגבניות". בראיון שהעניק הרב ל'קול חי', הסביר הרב שרקי את דבריו.

סערת הרב שרקי • "להתחזק בתורה? שטויות במיץ עגבניות!, מה זה קשור לפיגועים?" [1]

"פירשו את דבריי כאילו אני אומר שלימוד תורה ותפילה הם הבל וריק, מעולם לא אמרתי דבר כזה. מה שכן חמור בעיניי זה כשיש משהו שצריך לעשות, מתעלמים ממנו. זה כמו שיגידו לחולה שהתפילות יעזרו ובגלל זה הוא לא צריך ללכת לרופא, ברור שהתפילות מלוות הטיפול, אבל צריך לפעול".

הרב הציע את עמדתו: "אויבנו תוקפים אותנו כי אנחנו משדרים חולשה, וזאת לא חולשה בלימוד התורה, לא נראה לי שהם יודעים כמה דפי גמרא למדו בישיבות. החולשה היא ביחס לאחיזתנו בארץ, וזה דבר שמעודד בעקיפין את האלימות נגדנו. צריכים להתחזק בגאווה לאומית, לדעת שהקב"ה השיב אותנו לארצו, ולזקוף את קומתינו".

הוא הוסיף כי "הלאומיות הישראלית אינה דבר שאינו קדוש. הקב"ה כרת ברית עם האבות על הארץ הזאת ואח"כ נתן לנו את התורה. כשהיינו בגלות, יכולנו להתעסק אך ורק עם הדברים הרוחניים של תורה ותפילה, ב"ה שבנו אל הארץ, וצריך להתעסק גם בברית שלנו אתה".

"אם אדם הולך ברחוב עם ביטחון עצמי, לא תוקפים אותו במיוחד אם זה הביטחון עצמי שהקב"ה נותן לנו. ברור שגם כשאנחנו חזקים ודבקים בה' אנחנו עלולעים פה ושם להיפגע, אך באופן כללי, כמדיניות, זו הדרך".

האזינו לשיחה המרתקת:

http://84.95.137.56/var/lib/asterisk/sounds/newscontents/Untitled_86ro06X.wav [2]