שילם 60.000 יורו תמורת ה'זכות' לצוד את הפיל הזקן בעולם

    ישראל פריי No Comments on שילם 60.000 יורו תמורת ה'זכות' לצוד את הפיל הזקן בעולם
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפערים העצומים בין משאבי הטבע והמרקם הגיאוגרפי לבין מצבה הכלכלי והבריאותי, הופכים את יבשת אפריקה לטרגדיה. בעוד קומץ אנשי שלטון חלקם דיקטטורים, אליטת המקורבים ואנשי עסקים מערביים גורפים את כל הטוב שהיבשת יכולה להציע, רוב אוכלוסיית היבשת חיה בעוני, בבערות ובתנאי תברואה ירודים.

    ביטוי נוסף למצב המסובך, ניתן למצוא בענף שצובר תאוצה באפריקה. אנשים מערביים שאוחזים בתחביב הציד, מגנצלים את שטחי הג'ונגלים הבלתי נדלים שיש ליבשת להציע, ותמורת סכומים גבוהים המשולמים -איך לא- לרשויות, הם מקבלים אישור לצוד חיות, ביניהם נדירות וייחודיות.

    תמונות שהעלה צייד גרמני לרשת ממסע ציד, עוררו סערה. האיש, שילם לממשלת זימבבואה 60 אלף אירו תמורת הזכות המפוקפקת לצוד פיל בן יותר מ־50 שנה באחד הפארקים הלאומיים במדינה. הרצח של הפיל הענק, שאולי הוא בעל החיים הגדול ביותר שניצוד אי פעם בעולם, כמו גם עובדת היותו בעל חיים נדיר בקשישותו, עוררו סערה לא קטנה בעולם.

    הצייד הגרמני קיבל אישורים רשמיים במסגרת קבוצת ציד מאורגנת שהודרכה על ידי צייד מקומי ומנוסה, והצליח להרוג את הפיל בחלק הדרומי של הפארק הלאומי גונארזו, קרוב לגבול עם דרום אפריקה. התמונה בה נראה הגרמני לצד המדריך המקומי והחיה המתה, משקפת בעיני רבים את אומללותה של היבשת ואת ניצול הכוח, העליונות והכסף שגובר על החמלה האנושית.

    לצד תחביב הצייד, מטרה נוספת היא למטרת מסחר בחטי השנהב שלהם.



    0 תגובות