גל הטרור • פיגועי דקירה בירושלים ליד המטה הארצי ובפסגת זאב

    דוד קורצווייל 11 Comment on גל הטרור • פיגועי דקירה בירושלים ליד המטה הארצי ובפסגת זאב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדרך בר לב בירושלים אירע פיגוע דקירה ליד המטה הארצי של המשטרה. במקום שוטר שנפצע קל, מחבלת שנפצעה קשה ומחבל שנפצע קל מאוד.

    שוטר מג״ב הבחין במחבלת שעוררה את חשדה בדרך חיים ברלב, קרא לעברה לעצור. המחבלת המשיכה בדרכה וכשהבחינה כי הוא מתקדם לעברה, הסתובבה לעברו עם סכין ודקרה אותו. השוטר שפעל במקצועיות רבה, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרלה. היא פונתה לבית החולים. מחבלת הגיעה לעבר שוטר מג״ב בצומת המטה הארצי. שלפה סכין ודקרה, אותו ופצעה אותו ככה״נ באורח קל. השוטר במקצועיות רבה הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל אותה. המחבלת פונתה לבית החולים.

    משה טייטלבוים מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי במתנדבי איחוד הצלה מיחידת האופנועים שמעניקים טיפול רפואי ראשוני לאיש כוחות הביטחון שנדקר בפלג גוף עליון כשעמד בכניסה למטה הארצי. במהלך הטיפול נשמעו קולות ירי. המתנדבים הונחו לעזוב את הזירה עקב חשש לשלומם. הנפגע פונה לבית החולים בהכרה מלאה כשהוא סובל מפצעי דקירה. אין ספק כי מדובר בנס שהאירוע לא הסתיים באופן חמור יותר".

    דקירה בפסגת זאב

    כעבור דקות אחדות התקבל דיווח על נער יהודי בן 13 ואזרח בן 25 שנפצעו קשה בפיגוע דקירה בשכונת פסגת זאב בירושלים. בזירה שני מחבלים שאחד נפצע קשה והשני נהרג.

    "חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה ה"צ 2 פצועים באורח קשה בהם נער כבן 16 וגבר כבן 20" לשון הודעת מד"א.

    שני מחבלים דקרו יהודי בסמוך לרחוב הניידות ופצעו אותו קשה, המשיכו בדרכם על רחוב השדה עשר, הבחינו בילד יהודי רכוב על אופניים דקרו ופצעו אותו באורח אנוש.

    אזרח שהבחין בפיגוע רץ לעברם והם החלו בבריחה לכיוון שדרות משה דיין כשהאזרח רודף אחריהם.
    מחבל אחד נפגע ככה״נ ע״י רכב, מחבל שני המשיך לרוץ.

    ניידת עם קצין ושוטר מג״ב הבחינו במחבל רץ לכיוונם עם סכין בידו, השוטרים קראו לו לעצור, משלא עצר ביצעו ירי לעברו ונטרלו אותו.

    לייזר הס מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה מספר: "מדובר ככה"נ בשתי זירות. בזירה הראשונה היה נער צעיר שנדקר בפלג גוף עליון ופונה לבית החולים במצב אנוש. לאחר מכן המשכתי בנסיעה לעבר רחוב הששה עשר שם נמסר לי ממוקד איחוד הצלה על פצוע נוסף מדקירה. כשהגעתי למקום נתקלתי בצעיר חרדי שנדקר אף הוא בפלג גופו העליון ובמצב קשה. הנפגעים פונו לבית החולים הדסה הר הצופים שם מנסים הרופאים להציל את חייהם".

    פאראמדיק מד"א איציק אסרף שמתגורר בסמוך והגיע למקום סיפר: "במקום הייתה המולה גדולה, אנשים הובילו אותנו לעבר חנות שם הבחנו בנער כבן 16, הוא היה מחוסר הכרה וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבי"ח הדסה בהר הצופים, סיפרו לנו שישנו פצוע נוסף ברחוב סמוך, התפצלנו עם הכוחות וכשהגענו מצאנו בתוך אוטובוס, בחלקו הקדמי צעיר בשנות ה -20 שוכב כשהוא מעורפל הכרה עם פצע דקירה בפלג גופו העליון, לאחר טיפול רפואי ראשוני בשטח פינינו אתו לבי"ח כשמצבו מוגדר קשה."

    ראש עירית ירושלים ניר ברקת הגיב ואמר כי "לצערנו אין גבול לאכזריותם של הרוצחים השפלים אשר בוחרים לתקוף ילדים ואזרחים תמימים שחוזרים מלימודים ונתקלים ברוע השטני שמזעזע את כולנו.

    הטרור האכזרי וחסר הרחמים הינו תוצאה של הסתה שקרית חסרת מעצורים וליבוי יצרים שמחייב אותנו לפעול בהחישות גם מול המסיתים.

    אני קורא לראש הממשלה להחריף את הצעדים ולהקשות את היד גם כנגד המסיתים המעודדים טרור שממשיכים בליבוי היצרים.  ברצוני לשבח ולהודות לכוחות הביטחון, למאבטחים ולתושבים המסורים שפעלו במהירות בכל האירועים האחרונים, יצרו מגע בגבורה, ניטרלו את המחבלים ועצרו את מסע ההרג.

    אני מבקש מהציבור לגלות עירנות ואחריות. ובעיקר אחדות, עוצמה ונחישות במלחמה הנוכחית כנגד טרור המפגעים הבודדים.  אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועינו ונמשיך בשגרת חרום בה אנו נמצאים תוך עירנות מקסימלית ומלחמה חסרת פשרות בטרור".

    צה"ל לומד את השטח

    כתבינו קובי פינקלר מציין כי ניתוח המחבלים, אופי הפגיעה והאנשים בהם הם  פוגעים ומנסים לרצוח מתוך רשתות חברתיות שונות שיוצאות מתוך הגופים התקשורתיים הערביים מלמדים שהכוונתם של המסיתים היא לפגוע באנשי כוחות הביטחון וחרדים. כך היה בכל הפיגועים בימים האחרונים.בצה"ל נערכים לגייס  עוד חיילים וגם את יחידות הסייבר ו-8200 ללמוד על התופעה



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      מה הם חושבים לעצמם המחבלים הללו שימותו ושיהרגו אחד את השני ולא אותנו
      מה יוצא להם מזה לעזעזל

    2. 4

      שימותו כל המחבלים ותומכי הטרור.

    3. 3

      מה יש ללמוד??
      אנחנו נראים יהודים אמיתיים בעוד שחילוני-אי אפשר לדעת אם יהודי או לא
      כנ"ל חרדים ושוטרים.

    4. 1

      טיל אחד על כל מזרח ירושלים יעשה סוף לסיפור אחת ולתמיד