עימותים קשים גם בגבול עזה: 3 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל

    קובי פינקלר 1 Comment on עימותים קשים גם בגבול עזה: 3 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה היה רק ענין של זמן, עד אשר הארגונים הסאלפים בעזה, המהווים איום של ממש על ארגון החמאס ירימו ראש ויסיתו את ההמונים לצאת להפגנות אהדה והזדהות עם התושבים הפלסטינאים ביהודה ושומרון.

    הפגנה גדולה והפרות סדר על גדר המערכת היו חלק מתוכניות ההערכות של פיקוד הדרום ואוגדת עזה.

    זה היה בדיוק תרחיש אליו נערכו בצה"ל, וברור היה שזו רק שאלה של עיתוי וזמן. יום שישי אחרי התפילות בהר הבית ושילהוב ההמונים במסגדים בעזה היוו את נקודת הפתיחה. כשאלפי תושבי עזה קרבים לגדר ועברו את נקודת העצירה שקבע צה"ל, פתחו בצבא באש ממנה נהרגו לדברי הערבים בעזה שלושה תושבים.

    בצבא דיברו השבוע ארוכות על הקשר בין עזה לבין יהודה ושומרון ואמרו בצורה ברורה כי "מה שקורה ביהודה ושומרון מעניין פחות את תושבי עזה – עד שזה מגיע להר הבית. כאן הם יהיו אחידי דעים עם עמיתיהם ויביאו את הזעם לעימותים עם הצבא".

    הסאלפים בעזה שיש המעריכים אותם בכעשרים אחוזים – מקושרים היטב לדאעש סיני ומקבלים מהם הנחיות.

    יצוין, כי לחמאס אין כל רצון ואינטרס לחמם את הגבול והם נאבקים על כל ירי רקטות לשטח ישראל. אבל גם החמאס לא מסוגל – והוא לא יתעמת עם תושבי עזה שיוצאים להפגין קרוב לגדר. וזו בדיוק הנקודה שבצה"ל בוחנים. עד כמה החמאס העזתי השרוי בצרות של עצמו יכנס לתמונה.

    צה"ל תיגבר את כוחותיו גם בגבול הדרומי, אצל מערכי וצוותי הלוחמים של כיפת ברזל באזור חודדו הנהלים והערנות וכולם צופים לראות כיצד תתפתח אם בכלל החזית העזתית.  צה"ל התכונן אליה היטב ובשבוע הבא אלוף פיקוד הדרום החדש יצטרך לבחון היטב כל פעולה וכל תגובה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה טוב תהרגו את כולם צל"ש (את כל הערבים