המתיחות הביטחונית: עיריית ירושלים הודיעה על השבתה ממושכת של בתי הספר

    ישראל פריי 1 Comment on המתיחות הביטחונית: עיריית ירושלים הודיעה על השבתה ממושכת של בתי הספר
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות המצב הביטחוני המתוח, דורשת עיריית מירושלים מהממשלה תוספת תקציב עבור אבטחה מוגברת למוסדות החינוך, אחרי השביתה היום, הודיעה הערב העירייה כי גם מחר הלימודים לא יתקיימו בשעות בהם המאבטחים מפסיקים את עבודתם, וכי אם לא יענו דרישותיה, הם יחריפו את מאבקם בתחילת שבוע הבא.

    יו"ר הסתדרות המורים בירושלים מוטי סמט שלח מכתב למנהלי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ובו כתב: "מיום ראשון יישלחו התלמידים לבתיהם בשעה שהמאבטח יסיים את יום עבודתו החלקי". המצב כיום הוא שהמדינה, על פי החלטת הממשלה, מממנת את אבטחת מוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה, אולם בפועל היא מתקצבת אבטחה בבתי הספר עד לשעה 13:30 בלבד, כאשר במרבית מוסדות החינוך בעיר מתקיימים הלימודים עד השעה 16:30. הדבר יוצר פער בלתי נסבל, בו בחלק משעות היום אין אבטחה במוסדות החינוך בירושלים.

    ראש העיר ירושלים ניר ברקת תקף את הממשלה בחריפות: "אני מצפה מראש הממשלה להתערב ולפתור את משבר האבטחה מול משרדי הממשלה. המצב הביטחוני מחריף, ואין כל התקדמות. כל עוד הממשלה תמשיך להתנער מאחריותה לאבטחת מוסדות החינוך – לא נפקיר את ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך. כמו שעיריית ירושלים אינה צריכה לממן שוטרים כך היא אינה צריכה לממן את אבטחת בתי הספר שהיא באחריות מלאה של המדינה".

    יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף כי "בלב כבד מאד אנחנו ממשיכים את השביתה בבתי הספר העל יסודיים מחר. בהיעדר החלטת ממשלה לתקצב את האבטחה, מוסדות רבים נעדרים את סף האבטחה המינימלי הנדרש – ולכן הורים וועדי הורים שיחליטו שלא לשלוח את ילדיהם גם בבתי הספר היסודיים ובגנים – יקבלו את מלוא הגיבוי שלנו. אנחנו לא מבינים למה ממתינים. לא מדובר בהרבה כסף. וועדת בדיקה ממשלתית עולה יותר."



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה הבעיה? ברקת כידוע הוא מאבטח מצויין… שיאבטח הוא את בתי הספר..