אחיו של הנרצח במכתב עוקצני לשגריר: "מציע את תנחומי הכנים"

    ארי וידר 1 Comment on אחיו של הנרצח במכתב עוקצני לשגריר: "מציע את תנחומי הכנים"
    8:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף בלבנון; הקבינט ידון בכניסה לרפיח | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההתנהגות של ממשל אובמה מרגיזה רבים, ומחאה יוצאת דופן הביע יגיל ינקין אחיו של הנרצח הרב איתן הנקין שהעביר אתמול מכתב לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ובו הציג מראה לעיניהם של האמריקאים בצורה עוקצנית.

    וכך כתב לו, בתרגום חופשי מאנגלית

     "עלי להציע את תנחומי הכנים, השגריר שפירו. זהו תפקידך, אחרי הכל, להסביר על בסיס יום יומי את המדיניות הבלתי ניתנת להסברה ובלתי ניתנת להצדקה.

    עליך להגן על ממשלה אמריקנית שמצד אחד דרשה שישראל לא תשחרר מחבלים פלשתיניים עם דם אמריקני על הידיים, ומצד שני דרשה שישראל תשחרר מחבלים פלשתיניים עם דם ישראלי על ידיהם. מלבד הצביעות הגסה, נראה כי ממשלת ארה"ב שכחה כי בעשותה זאת היא העלתה את הסיכויים לכך שיותר אנשים, ביניהם אזרחי ארה"ב כמו אחי איתם, יירצחו בדם קר בידי טרוריסטים.

    עלייך להגן על ממשלה שמפייסת את אויביה אך לוחצת את ידידיה, ממשלה שהחליטה שהצבא שלה 'לא יותאם עוד לניהול מבצעי יציבות ממושכים בסקאלה רחבה', כאשר כפי הנראה הממשלה עצמה אינה מתאימה עוד לניהול מבצעים ממושכים או מדיניות מכל סוג, מה שכנראה מסביר איך נשק כימי המשיך להיות בשימוש בסוריה ואיך רוסיה חזרה שוב למזרח התיכון בעוצמה גדולה.

    עליך להגן על ממשלה שמתמקדת יותר בלוחות זמנים מאשר בתוצאות, מצליחה לפנות את כוחותיה אבל כמעט לא בשום דבר אחר.

    עליך להגן על ממשלה שהייתה כל כך מלאה בעצמה, שב-2009 היא אפשרה לרם עמנואל להצהיר ש'בארבע השנים הבאות הולכים להיות הסדרי סטטוס קבועים בין ישראל לפלשתינים… וזה כלל לא משנה לנו מיהו ראש הממשלה'. כמה חסר מזל היה זה כאשר הסכסוך הישראלי-פלשתיני לא יכול היה להיפתר על ידי פינוי כוחות אמריקניים והצהרה על ניצחון במלחמה.

    ועכשיו יש לנו את מר פוטין ושות' שעושים צחוק מארה"ב בקרים, שולחים המסר ברור לכל העולם לא לבטוח בביטחונות וערבויות של אמריקה. יש לנו את המסר הזה גם בסוריה. ב-2012 הנשיא אובמה לעג לסנטור מקיין כשזה האחרון אמר כי רוסיה היא איום גיאופוליטי גדול יותר מאל קעידה. 'שנות ה-80 התקשרו לבקש את מדיניות החוץ שלהן בחזרה', אמר הנשיא. ובכן, עכשיו שנות ה-80 מתקשרות שוב כדי לשאול אם אנחנו, אם ארצות הברית, אם הממשל הנוכחי צריך אותן כדי להלוות לנו קצת מנהיגות, מאחר וכפי הנראה היה להם הרבה יותר ממה שיש לנו עכשיו, ויש לנו פחות ממה שאנו זקוקים לו.

    אתה, השגריר שפירו, צריך להגן על כל זה ויותר מכך. זהו נטל כבד לכל אדם ישר. אני מציע לך את תנחומי הכנים".



    1 תגובות

    מיין תגובות