- רדיו קול חי - -

בעקבות גל הביקורות • נתניהו שינה את ההוראה: "גם חברי כנסת ערבים לא יעלו להר הבית"

הלילה (חמישי) הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו למשטרת ישראל למנוע את עלייתם של שרים בממשלה וחברי כנסת מכהנים להר הבית, וזאת בכדי למתן את ההסלמה הפלסטינית ולעצור את גל הטרור המתמשך.

נתניהו העביר את ההוראה למשטרה ובתחילה היא חלה רק על חברי הכנסת היהודים, להוציא את חברי הכנסת הערבים, בעקבות הביקורת הקשות על האפלייה בין יהודים לערבים הודיע דוברו של נתניהו כי ההוראה חלה גם על ח"כ ערביים.

"הנחיית ראש הממשלה נתניהו למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח"כים להר הבית עד הודעה חדשה, חלה על יהודים וערבים כאחד. ההחלטה נובעת מהכוונה לצנן את האווירה סביב הר הבית. בימים האחרונים מנע נתניהו מאישי ציבור פלסטינים לעלות להר הבית", אמר דובר נתניהו.

קודם לכן הבוקר הוראתו של נתניהו גררה גל של ביקורת בקרב שרי הממשלה. שר החקלאות אורי אריאל מ'הבית היהודי' אמר הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי "אני לא שמעתי על ההוראה הזאת, אני אדבר עם ראש הממשלה על זה ואחר כך אוכל להגיב. בעקרון, ודאי שזה לא נורמלי ולא סביר שיהודי לא יכול לעלות להר הבית על פי ההנחיות הקיימות של משטרת ישראל, בטח אי אפשר לאסור על שר או ח"כ ובטח ובטח אי אפשר שחכ"ים ערבים יעלו אבל ח"כ יהודי לא יעלה".

השר נשאל: 'אבל כשח"כים ערבים עולים זה לא מתסיס את האווירה' והגיב בציניות: "ממש, זחאלקה צדיק יסוד עולם, הוא רק עושה שם שלום על ההר, ודאי!".

כמו"כ אמר אריאל כי "ההחלטה של ראש הממשלה אין לה אח ורע. מפלים לרעה את היהודים, באותו זמן הערבים כובלים את האזרחים ואת השוטרים. אני לא מקבל אותה והיא לא נכונה. ככל שזה תלוי בי אמשיך לעלות להר הבית בקדושה כמובן, אם יעמדו שוטרים ולא יתנו לעלות אז כנראה לא אעלה. אבל אתם רואים סיטואציה כזו?".

שר הקליטה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "בעיניי זו טעות – למה זה לא כולל את הח"כים מהרשימה המשותפת? אין מישהו שמסית יותר מחברי כנסת מהרשימה המשותפת".

מנגד, האופוזיציה דווקא מחזקת את ידיו של נתניהו בהחלטה, ח"כ מירב מיכאלי מ'המחנה הציוני' אמרה הבוקר ב'קול חי' כי היא תומכת בהוראת נתניהו, אולם לדבריה אין כאן סימן לתמיכה בנתניהו ובממשלה משותפת איתו.

"אל תתבלבלו, זה שאני חושבת שסוף סוף נתניהו עשה מעט מידי מאוחר מידי – זה לא אומר שאני תומכת בראש הממשלה, קשה לי למצוא מילים עד כמה אני לא תומכת בו. ההסלמה היא בגלל מדיניות מתמשכת של ראש הממשלה, מאז ומעולם אמרנו שזה מה שיקרה".

האזינו לדבריו של השר אריאל:

/wp-content/uploads/2015/10/אורי_אריאל_08.10.15.mp3 [1]