סגן שר הביטחון בן דהן: "לגרש את משפחות המחבלים לעזה ולאירופה"

    דוד לזר 1 Comment on סגן שר הביטחון בן דהן: "לגרש את משפחות המחבלים לעזה ולאירופה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) התייחס סגן שר הביטחון אלי בן דהן להסלמה החמורה ואמר כי הוא תומך בגירוש משפחות המחבלים לעזה או לאירופה, את הדברים אמר לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית ב'קול חי'.

    סגן שר הביטחון נשאל, האם ניתן להגדיר את ההסלמה כאינתיפאדה חדשה, בן דהן ענה כי "אני לא חושב, ההגדרות הם הכי פחות חשובות, אין ספק שיש החמרה לפגוע ביהודים בשבועות האחרונים. מה שחשוב זה איך אנחנו מתמודדים מול הגל הזה", אמר סגן השר והוסיף כי "מערכת הביטחון עושה מאמצים אדירים בכדי למנוע את ההסלמה ולגרום לכך שלאף אחד לא יהיה מוטיבציה לפגוע ביהודים".

    האם אותם אלו שעולים להר הבית או אלו המסיתים נגד ערבים, הם שגורמים למתקפת הטרור?

    "אין הסתה יהודית, לא שמעתי מישהו שמסית לפגוע בערבים חפים מפשע, נשים וילדים, לגבי הר הבית – הוא מקום מקודש לעם ישראל הרבה לפני שהדת המוסלמית קמה. בספר הקווראן אין זכר למילה 'ירושלים', ומנגד, בתנ"ך מוזכר 'ירושלים' למעלה מ-600 פעם, לצערנו הרב, עשינו טעות שנתנו להם אפשרות לשלוט בהר הבית ולמנוע יהודים מלעלות ולהתפלל בהר, צריך סבלנות גם הדבר הזה לא ימשך".

    האם הממשלה פועלת כראוי לריסון ההסלמה?

    "אין ספק שרואים כי המערכת הביטחונית עושה הכל, התפיסה של החוליה שרצחה את משפחת הנקין זו הצלחה מדהימה, מערכת הביטחון הוכיחה את יכולותיה. יש ביהודה ושומרון כוחות שמרתיעים את מיידי אבנים, יש אישור לירות עם רובים מיוחדים, עבודה רחבה מאוד, יש עוד צעדים נוספים צריך לעצור את ההסתה שנמשכת בכלי התקשורת הפלסטינים", אמר ל'קול חי'.

    על הטענות כי התגובה לטרור צריכה להיות – בניית יישובים יהודיים נוספים, אמר בן דהן כי "בתחום ההתיישבותי – יש בהחלט מה לעשות יותר, המחבלים הרי עושים הכל בכדי לגרש אותנו מארצנו, הם חושבים שנעזוב את ירושלים ואת יהודה ושומרון, ואז הם יקימו מדינה בשטחים שלנו. הבית היהודי מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית, לא ניתן ידינו לעולם להקמת מדינה פלסטינית, ואנחנו מצפים לצעדים לחיזוק התיישבות,  אני יודע שהממשלה מדברת על צעדים כאלה"

    על החמרת הענישה בקרב המתפרעים הערבים אמר סגן שר הביטחון כי "אין ספק שמי שייתפס כשהוא זורק אבנים או בעשיית פעולות נגד יהודים – הוא ייענש בחומרה. העונש גדל, כנ"ל לגבי הורי קטינים, כמו גם אלו שמסיתים מקרב ערביי ישראל – הם יתפסו ויענשו בכל חומר הדין".

    אתה תומך בגירוש משפחות המחבלים?

    "אני תומך בכך, צעד נכון הוא גירוש, אין ספק שאם נגרש משפחה של מחבל לעזה או אפילו לאירופה – אין ספק שזה צעד מרתיע מאוד, אבל זה לא קורה כרגע, כי זה מתעכב על ידי המערכת המשפטית".

    "אני מקווה שגם מערכת המשפט תמצא את הדרכים שיהיה ניתן לגרש משפחות מהארץ, אין לי ספק שזה ישמש כצעד מרתיע ונכון".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני כבר שנתיים כותב בכל מקום אפשרי שצריך לגרש את המשפחות, אבל זה לא מספיק, צריך להגדיר גם את זורקי האבנים ואת המסייעים לטרור כמחבלים- כדי שגם משפחותיהם יגורשו. וכמובן שיש לגרש את המשפחה המורחבת ולא רק את המצומצמת. בנוסף, לא לשכוח, למחבלים עצמם עונש מוות עם קבורת עור חזיר. נראה אותם עושים טרור אחרי כל אלו.