האזינו • חרדים לפריפריה: "דירות שנמכרו ב-5000 $ שוות כיום 80.000 $"

    ישראל פריי 1 Comment on האזינו • חרדים לפריפריה: "דירות שנמכרו ב-5000 $ שוות כיום 80.000 $"
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיד אחרי שיצאנו מדירת העראי, התגייסו ב'חרדים לפריפריה' לחפש דירת קבע לזוגות הצעירים, ופרויקט חיפוש פתרונות הדיור חוזר בכל המרץ. והיום, עלתה על מוקד ההתעניינות של בצלאל קאהן ודוד חכם, מגישי המהדורה, העיר הדרומית ירוחם.

    הרב מוטי בטיטו, מ"מ ראש מועצת ירוחם לשעבר, ומבוני העיר הוותיקים סקר את מחירי הנדל"ן בעיר: "דירות שנמכרו בעבר במכרזי עמידר ב-5000 דולר, כיום עומד מחירם על כ -80.000 דולר. דירות ארבעה חדרים במבנים הישנים עולות כחצי מיליון ש"ח, ובבנייה חדשה מחירם מאמיר ל-640.000 ש"ח".

    "מי שחשקה נפשו ללמוד תורה ללא הפרעות – ירוחם זה המקום" -התקשה המראיין לשמור על ניטראליות- ובטיטו הוסיף: "יש לנו את הרב מרדכי קראוס שמנהל את הקהילה ביד רמה וחזקה. כיום מונה הקהילה החרדית בירוחם כאלף נפשות מתוך עשרת אלפים בכל העיר, בכמאתיים משפחות של בני תורה. קיימים בעיר חמשה כוללים, בנוסף לכוללים בדימונה שאנחנו קשורים אליהם".

    מלווה הפריוקט הבלתי נלאה, הד"ר משה ליבוביץ אמר: "יש המון אפשרויות עבודה, 90 אחוז מנשות הקהילה עובדות, גם בהוראה, וגם במוקדי קופת חולים, אפשרויות החינוך רבות וטובות. העיר מסוגלת להעניק שקט ושלוה נדירים למשפחות אברכים".

    בטיטו שיבח את מאמצי ליבוביץ להבאת מקומות עבודה לאזור במסגרת תפקידיו, והסביר את המהפכה שהמקום עובר: "הקהילה החרדית הוקמה לפני 30 שנה. ההתבססות התחילה במצב שאף אחד כלל לא ידע היכן ממוקמת העיר, מירושלים היה מדובר בנסיעה מפרכת בת ארבע שעות. וכיום, המצב השתנה מקצה לקצה. התשתיות בארץ השתנו, התחבורה הציבורית של מטרופולין נתנה חיזוק עצום וחיבור בין המרכז וירושלים לפריפריה, כיום נסיעה באוטובוס מירושלים לירחם אורכת שעה וחצי".

    "עבור זוג צעיר שמתחיל את חייו, אין מקום מגורים יותר מוגן, אוהב וחם יותר מירוחם" – סיכמו הנוכחים. אם תרצו לחוש את ההתלהבות שבקולם כמו גם פרטים נוספים, תצטרכו להאזין להקלטה מהשידור המרתק:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם לא סיפרו ש25 משפחות של מרן הגר"ש אוירבך נמלטו מהמקום לאחר שנרדפו בידי הרב קראוס.
      אני מציע להתרחק מהמקום.
      המצב שם אנוש, חיפשו מניין לסליחות נוסח אשכנז ולא היה.