תגובות סוערות מכל קצוות המערכת הפוליטית על הפיגוע בשומרון

    בנצי ליזרוביץ 3 Comment on תגובות סוערות מכל קצוות המערכת הפוליטית על הפיגוע בשומרון
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפיגוע המחריד בו נהרגו איתם ונעמי הנקין הי"ד, בכביש שבין אלון מורה לאיתמר בשומרון, גררו תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית. ראש הממשלה, נתניהו אמר: "זהו יום קשה למדינת ישראל. אנחנו עדים למעשה רצח אכזרי במיוחד, מזעזע, שבו נרצחו זוג הורים ונותרו ארבעה יתומים קטנים. לבי עם הילדים, הלב של כולנו עם הילדים ועם המשפחה. הרוצחים ידעו שהם רוצחים אבא ואימא, הילדים היו שם. ושוב הוכח שההסתה הפלסטינית הפרועה מביאה למעשי טרור ולמעשי רצח כמו זה שראינו הערב. אני עומד לשוחח עכשיו עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ על הצעדים שננקוט, לא רק כדי לתפוס את הרוצחים, אלא גם כדי להגביר את הביטחון לכל אזרחי ישראל".

    נשיא המדינה, ראובן ריבלין אמר: "רוצחים ארורים נטלו הלילה את חייהם של זוג הורים והותירו את ילדיהם הרכים יתומים. הלב נקרע מעומק האכזריות והשטנה. נמשיך ונילחם בטרור האכזרי והנפשע הזה ללא רחם וללא מורך לב, למען ידעו אויבנו וייראו. זוהי חובתנו. רק כך נבטיח ליתומים שאיבדו הלילה את הוריהם, רק כך נבטיח לילדינו ונכדינו כולם, את הזכות לחיות בביטחון ובשלווה בכל מקום בארץ ישראל. תפילותינו להחלמתם המהירה של הילדים הפצועים, ליבנו ומחשבותינו עימם".

    יו"ר האופוזיציה, חה"כ יצחק הרצוג כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפיגוע: "הרצח בשומרון שהשבית באחת את שמחת החג הוא נתעב וכואב מאד. אני משתתף באבל המשפחה והקהילה שדואבת עכשיו בכאב נורא. ברגע זה צריך לתת לצה״ל ולכוחות הביטחון לפעול במהירות ונחישות כדי ללכוד את הרוצחים ובמקביל לפעול בשטח ככל הנדרש".

    ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן (המחנה הציוני) על אירוע הירי באיתמר: "האירוע באיתמר חמור וכואב. ליבנו עם המשפחה, בתקווה להחלמת הפצועים. ממשלת נתניהו הינה כישלון מוחלט בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל. נתניהו מתמחה בדיבורים מחד, ובשימוש בכוח שתוצאתו זמנית בלבד מאיך. נתניהו נכשל במימוש עוצמתנו לכדי יוזמות מדיניות, שהן הסיכוי היחידי להורדת מפלס האלימות במרחב הפלסטיני. רק יוזמה מדינית אזורית שתוצאתה היפרדות מהפלסטינאים, יכולה להוציא אותנו ממעגל הסטטוס-קוו הרצחני של נתניהו, המדרדר אותנו לאחור".

    השר אופיר אקוניס הגיב בקריאה לחידוש הבנייה: "הלב נקרע, כולנו עם ארבעת היתומים הקטנים. הרצח המתועב הוא תוצאה ברורה ומיידית של נאום ההסתה של אבו מאזן ועידוד הטרור והאלימות הרשמי של הרש״פ. תנופת בנייה בשומרון תהיה תשובה חדה לטרור הפלשתיני ששוב מתגלה במלוא אכזריותו".

    יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד: "אני מבקש לשלוח מכאן את תנחומי למשפחה. הרצח המתועב הזה הוא המשך ישיר של מדיניות ההסתה והשקרים של אבו מאזן. אי אפשר לטעון שאתה מקדם שלום ומצד שני להשלים עם פעולות טרור ורציחת חפים מפשע של זוג הורים שנרצחים אל מול עיני ילדיהם הקטנים. הטרוריסטים השפלים צריכים לדעת שהם אינם חסינים ושהם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם. אני מחזק את ידם של כוחות הביטחון הישראלים במלחמת החורמה נגד הטרור. במלחמה הזאת אסור שיהיו פשרות.יש לעשות הכל כדי להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

    יו"ר 'התנועה', ציפי לבני מסרה: ״הפיגוע באיתמר הוא נוראי ומזעזע. אנו מחבקים ביחד עם עם ישראל כולו את הילדים שאיבדו את הוריהם, ומגבים את צה״ל בכל הכוח בפעילותו נגד הטרור הנפשע והמתועב״.

    ח"כ זוהיר בהלול הגיב על הפיגוע שאירע הלילה: "הלב נקרע עם השמע הידיעה על הפיגוע הנורא שארע הלילה, משפחה שלמה ומאושרת מתפרקת לרסיסים. חייבת להיות דרך אחרת, המציאות הזו חייבת להסתיים. מציאות שבה ילדים נשרפים והורים נרצחים, היא מציאות שאסור לנו לסבול, עד מתי ימשיכו חפים מפשע משני הצדדים לשלם בחייהם בשל חוסר התוחלת והקפאון המדיני ? נקמה היא לא התשובה, רק הידברות קשה, כואבת אך מנחמת תביא תקווה".

    ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): כמה נורא, כואב ומזעזע. הורים נרצחו הערב לנגד עיני ארבעת ילדיהם ורק כי הם יהודים. טרוריסטים בני מוות ביצעו זאת – צה"ל יגיע אליהם ויסגור עמם חשבון. הטרור לא יכניע אותנו, כפי שלא הצליח להכניענו מעולם. תנחומי למשפחה ולחברים על האובדן הנורא. תנצב״ה".

    סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי אמרה: "אבו מאזן מסית והשטח מוסת כך עובד המנגנון הרצחני שמניע את פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון. אירועים מסוג זה הם עוד הוכחה לכך שפניהם של הפלסטינים לא לשלום אלא לשנאה לא לשיח אלא להסתה ושנאה. אני מחזקת את ידי כוחות הביטחון בחיפוש אחר הרוצחים הארורים".

    ח״כ סמוטריץ׳ בתגובה לפיגוע בשומרון: "פיגוע הירי ליד איתמר הוא המשך ישיר של מסע ההסתה השקרי של אבו מאזן, ודם ההרוגים על ידיו. הגיע הזמן שגם אצל רה"מ ייפול האסימון והוא יפסיק לדבר על הקשקוש של שתי מדינות לשני עמים. רק חיסול התקווה למדינה פלסטינית יגדע את הטרור. עלינו להחזיר את ההרתעה לצה״ל באופן מיידי ולהבהיר לפלסטינים שכל מי שפוגע בנו דמו בראשו. בתגובה לגל הטרור על נתניהו לקדם במרץ בנייה ביהודה בשומרון ובירושלים ובכך לחזק את ריבונותנו בארץ האבות. נתניהו ידע להכריז עם ישראל חי בנאומו, הגיע הזמן למעשים״.

    ח"כ קסניה סבטלובה ("המחנה הציוני"), שאוחזת גם בהשכלה המתמחה במזרח תיכון: "שוב פעם פיגוע נפשע סמוך לבית פוריק שככל הנראה הונדס ובוצע על ידי תושבי מזרח ירושלים. תנחומיי למשפחה ולארבעת הילדים של זוג ההורים שנרצחו היום על ידי בני עוולה. באשר לראש הממשלה שגדול בדיבורים אך קטן במעשים אני קוראת לו ולשרי בממשלה להפסיק להתרברב ולהתחיל לפעול כן למען מיגור הטרור וחיזוק הביטחון לכלל הישראלים וכן למען הסדר מדיני שלא יאפשר הקמה של מדינה דו-לאומית בה יהודים תמיד יהיו נתונים לסכנת חיים. יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

    השרה מירי רגב: "24 שעות אחרי נאומו האלים של רב המרצחים אבו מאזן נרצחו בעל ואשה בישראל. בכל מילה שלו אבו מאזן מעודד רציחתם של יהודים ומתיר את דמם. הוא ירש את דרך הטרור של ערפת וממשיך את דרכו הפושעת שקוטלת חיי חפים מפשע. זו הוכחה כואבת לכך שישראל חייבת להחריף את צעדיה. בכוונתי לעמוד על כך בישיבת הממשלה הקרובה. תנחומי למשפחה".

    ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי בתגובה על פיגוע הירי: "תושבי הר חברון משתתפים בכאבם הגדול של תושבי השומרון ובנימין ובצער המשפחה שנגדעה. ארבעה יתומים שעבורם חג הסוכות יהפוך ליום זיכרון. הפיגוע מחזיר אותנו לשנות האינתפאדה הקשות. אני מחזק את ידי מערכת הביטחון במלחמה העיקשת בטרור. המרצחים לא הגיעו משום מקום, הם מטופחים על ידי רשות פלסטינית שמטפחת רוצחים בתוכה, תומכת בטרור ועושה הכל כדי לגדוע חיים של יהודים. על הממשלה להמשיך בגדיעת הטרור וראשיו ויחד עם זה לאפשר בנייה ביישובים והקמת חדשים. מאז ומתמיד זו התשובה היהודית הניצחת לאויבנו, ובימינו אלה אבו מאזן וחבריו לרשות הפלסטינית".

    ח"כ ואל"מ במיל. מוטי יוגב בתגובה לפיגוע: "ארץ ישראל כולה, בראשה הר הבית מקום בית מקדשנו שייכים לעם ישראל מאז ומעולם ולנצח נצחים ולעולם לא היו ויהיו שייכים לעם של רוצחים. בארץ ישראל בין הים התיכון לירדן תהיה מדינה אחת היא מדינת ישראל. גם הרצח הכפול הנורא של הערב הוא פרי ההסתה של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. בטרור נדע לטפל ביד ברזל, את הארץ נדע ליישב ברוח החזון היהודי ציוני ועם המשפחה אותה אני מכיר היטב נשתתף בצער, נחזק וננחם.".

    ח"כ אורן חזן כתב: "נמאס! כשבכלי התקשורת המובילים בישראל הם נקראים "בהבנה" "מבצעי ירי" במקום רוצחים! בני עוולה! ישמעאלים שדינם בית דין צבאי שיטיל עליהם את העונש הראוי לאחר שביתם יהרס עוד הלילה! כשאת הנרצחים השם יקום דמם (כן אדוני שר האין ביטחון) מכנים "נהרגים" בתקשורת המובילה בישראל במקום נרצחים על לא עוול בכפם, אז הטרור ממשיך ומרים ראש ורצח גורר רצח נוסף. צריך לנהוג ביד קשה, ולא פחות חשוב מכך להמשיך את יישוב הארץ. רבותיי בהנהגה ובתקשורת – טרמנולוגיה ומילים הורגות ולכן חשיבותם רבה. רק אתמול ביקרתי ביישוב החדש "שלם" ליד איתמר, יישוב ששר האין הביטחון, במקום להתחיל לגלות מנהיגות ולאשר את תכניות היישוב, מייבש אותו. הנה אדוני, ההזדמנות שלך לתגובה מיידית. הדרך היחידה שבני העוולה מבינים היא יד קשה נגד הטרור ותשובה יהודית ציונית על כל ארוע טרור כזה – הכרזה על הקמת עוד יישוב ועוד התיישבות חדשה . רק בנייה בלתי פוסקת היא התשובה הציונית ההולמת והאפקטיבית היחידה לפלסטינים ומנהיגיהם שבחרו ברצח והסתה שתגרום להם להבין שכל רצח ומעשה טרור, במקום להרתיע, גורם ההפך: להגדלת מספר הישוביים והמתיישבים בארץ ישראל".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מוטי יוגב ואורן חזן, ישר כוחכם. כל מילה בסלע…

    2. 2

      שיילכו לאזעזאל עם כל התגובות שלהם! אנחנו רוצים מעשים! נמאס לנו מסיסמאות שחוץ מניפוח האגו והתדמית המרושעת של הפוליטיקאי הממוצע, אין בהם ולא כלום!!!

    3. 1

      מעשה תרוריסטי אני מצדעיה לכל המתנחלים ששמרים לנו על מדינתנו כל מי שחושב שנבתר על המדינה שלנו או טועה