פרשת הריסת בית הכנסת בגבעת זאב: מגעים בין שמעון פרס לאבו מאזן

    ארי וידר No Comments on פרשת הריסת בית הכנסת בגבעת זאב: מגעים בין שמעון פרס לאבו מאזן
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רב המועצה המקומית גבעת זאב הרב יוסף טולידאנו הגיש ביום שישי עתירה דחופה לבג"צ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמטרתה מניעת הריסת בית כנסת איילת השחר בגבעת זאב, אשר נקבע כי ייהרס מיד לאחר חג הסוכות.

    כזכור, לפני מספר חודשים התקבלה ההחלטה להרוס את בית הכנסת בטענה כי היא שייכת לערבים.

    בעתירה אותה הגיש עו"ד  גלעד קורינאלדי נטען כי מדובר בניסיון אחרון למנוע תקדים קשה וחמור של הריסת בית כנסת מרכזי גדול, מקדש מעט, בידי כוחות צה"ל ויהודים.

    בעתירה נטען כי פסיקת בג"צ אשר הורתה בעבר על הריסת מבנה בית הכנסת, לא עסקה בהגנה שמעניק הדין הבינלאומי למקומות קדושים (Protection of Holy Sites), שכן למרבה הפלא טענה זו לא נטענה ע"י המדינה וכן לא עסקה בהיבטים בהלכתיים, כמו גם בחוות דעתו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

    לאתר 'קול חי' נודע כי בסוגיה עירב עו"ד קורינאלדי גם את לשכתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. בעתירה צוין כי מתנהלים מגעים מאחורי הקלעים, בין לשכת הנשיא לשעבר פרס ובין לשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בניסיון למצוא פתרון פוליטי-מדיני מוסכם, מחוץ לקופסא המשפטית.

    סגן נשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין הורה ביום שישי לראש הממשלה, שר הביטחון והרבנים הראשיים להגיש תשובה דחופה לעתירה עד מוצאי שמחת תורה. משמעות הדברים היא שבינתיים בית הכנסת לא ייהרס.

    עו"ד קורינאלדי אמר בתגובה: "בתי הכנסת הם פס הקול של הקיום היהודי לדורותיו. יש למצות את כל המהלכים כדי לשמור על קודשי ישראל וכבוד שמים. אין לך ביזיון גדול יותר מהריסת בית כנסת על ידי יהודים. אני מקווה כי ראש הממשלה ושר הביטחון, שקודשי ישראל יקרים להם, יפעלו למיצוי החלופות להריסה ולפתרון שימנע חילול ה' גדול ותקדים מסוכן במזרח התיכון".



    0 תגובות