ח"כ זוהר תוקף ב'קול חי': "הבעיה הגדולה שלנו היא הסמכות של בג"ץ" • האזינו

    דוד לזר No Comments on ח"כ זוהר תוקף ב'קול חי': "הבעיה הגדולה שלנו היא הסמכות של בג"ץ" • האזינו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא רבים הם חברי הכנסת מסיעת הליכוד שהסכימו הבוקר (חמישי) להתראיין ולהתייחס להחלטת השר לביטחון פנים גלעד ארדן להסיר את מועמדותו של תא"ל במיל' גל הירש לתפקיד המפכ"ל הבא של המשטרה.

    מי שלא היסס להתייחס לנושא הוא ח"כ מיקי זוהר שתקף הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' ואמר כי צריך לשנות את החוקה ולהגביל את סמכותם של היועצים המשפטיים.

    "פשוט עצוב מה שקרה פה, זה פשוט נזק אדיר למערכת הדמוקרטית. מצפים מהח"כים ליישם את המדיניות של הבוחרים, והיועצים המשפטים מסכלים את זה", לדבריו, "הירש הוא אדם ראוי, כך אני סבור, ובא יועץ משפטי שנתן רמיזה לשר ואמר 'אני לא יכול להגן על המינוי', גלעד לא היה צריך לוותר".

    ח"כ זוהר התייחס ל'שלטון היועצים' במדינת ישראל ואמר "בכנות, אני פסימי בעניין. אני לא יודע כמה ביכולתנו לעשות, מדובר במצב לא דמוקרטי, לא מה שהציבור מבקש, לא לכך פיללנו כשהקמנו את מדינת ישראל. מקימי המדינה לא דמיינו שכך זה יראה במדינה".

    האם זה אפשרי עדיין לשנות את המציאות הזו? "צריך לעשות מעשה קיצוני, לשנות את החקיקה ולקבוע מה הן סמכויותיו של היועץ המשפטי, ואני אומר לכם, ששורש הבעיה הגדולה שלנו היא בסמכות של בג"ץ שמתערב בהחלטות המחוקקים. הרי במקרה של גל, היועץ אמר שהוא לא יכול להגן בפני בג"ץ. יש לבג"ץ נטייה להתערב קצת יותר ממה שהוא אמור – בהחלטות שלטוניות. בג"ץ אמור ליישם את החקיקה ולא לקבוע סדרי עולם חדשים".

    על העובדה ששר האוצר משה כחלון ומפלגתו מתנגדים לשינוי החקיקה בעניין אמר ח"כ זוהר כי "מפלגתו טועה, לאף אחד אין ספק במדינה שסמכויותיו  של בג"ץ לעיתים גורמות שהנבחרים לא יכולים ליישם את המדיניות שלהם כפי שהבוחרים שלחו אותם. השופטים לא צריכים ולא יתנו דין וחשבון – אנחנו המחוקקים – כן, ולכן צריך לקבוע את הנורמות כפי שהמחוקקים קבעו. זה שורש הבעיה. היועצים המשפטיים כל הזמן מכוונים לתוצאות של בג"ץ", אמר ח"כ זוהר הבוקר ב'קול חי'.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות