- רדיו קול חי - -

יעלון: יש עצורים יהודים מחוץ להתיישבות שביצעו את הרצח בכפר דומא

שר הביטחון משה בוגי יעלון מגלה אחר הצהרים כי בידי מערכת הביטחון יש עצורים יהודיים שהם לא מההתיישבות ביהודה ושומרון שביצעו את הרצח הקשה בכפר דומא לפני כחודש וחצי.

השר אומר "אנחנו משוכנעים שאת הפיגוע ביצעו יהודים. מדובר בקבוצעה קיצונית שהחליטה להבעיר את השטח גם תוך כוונה לפגוע בנפש. הם אינם קשורים לפעולות "תג מחיר". ביצענו מספר לא מבוטל של מעצרים מנהליים כדי לא לחשוף מקורות מודיעיניים אנחנו לא מגישים כעת כתבי אישום" מגלה השר.

שר הביטחון מתייחס גם בסקירה השנתית למציאות הסובבת אותנו ואומר "הצלחנו לשמור את עצמינו מחוץ לסיכסוכים החיצוניים. שמרנו על מצב ביטחוני סביר וכך יהיה גם סביר להניח בתקופה הבאה. מסביב יש הרבה מאד התפתחויות והיד עוד נטויה" אומר השר ומוסיף:"בלבנון המצב מאד לא יציב אך הסלמה מולנו לא נראית בטווח הקרוב. אנחנו עדים להרבה מאד פעילות פח"ע מוכוונת מאירן בגבול ברמת הגולן ואנו מגיבים היטב לכל פעילות כזו. גם הגבול עם ירדן שקט וזו זירה יציבה ביותר. למרות זאת התחלנו לבנו השבוע גדר שתוצב לאורך כ 400 ק"מ וכך נמצא עצמינו בתוך כשלוש שנים מוקפים גדרות ומערכות ביטחון סביב לגבול הדרומי ממזרח ומערב והן בגבול הצפוני".

בהתייחסו לנעשה בסיני אומר השר כי המצרים פתחו שם לאחרונה שוב במבצע משולב אויר ים ויבשה כנגד הסלפים וארגון המדינה האיסלמית ומדובר שם המלחמה מאד אינטנסיבית.

באשר למעשה ברצועת עזה אומר השר יעלון כי הרצועה אמנם לא שקטה אך יחד עם זאת מאז צוק איתן לא פעל החמאס אפילו פעם אחת כנגדנו ובכל 12 המקרים של הירי לשטח ישראל היו מעורבים גורמים שעויינים את החמאס.

"הגברנו לאחרונה את קצב הכנסת החומרים לעזה ואם בתקופת צוק איתן היו נכנסות 250 משאיות כיום נכנסות כ-700 משאיות ביום לרצועה וזה בהחלט משרה על האוירה.

ובתוך כך אומר גורם ביטחוני כי לאחרונה נכנסו לראשונה לסוריה גם כוחות של משמרות המהפיכה האירניים לצד כוחות רוסים כדי למנוע א. קריסת המשטר הסורי "גם הרוסים וגם האיראנים חברו יחדיו והתגייסו לראשונה כדי לעזור ולשמור על מובלעת עלויאסטן . הרוסים הפכו להיות שחקן מרכזי ומתווך בזירה הסורית כאשר לצד כל זאת יש אספקה צבאית ואזרחית כל העת למשטר הסורי מתוך אינטרס רוסי ולא כדי לפגוע בישראל" אומר הגורם.

ובחזרה לשטח. בתגובה לפיגועי הירי בימים האחרונים באזור השומרון אומר שר הביטחון כי באזור מסתובבת חוליה וכי הוא משוכנע שגם עליהם ישימו ידם אנשי הביטחון.