- רדיו קול חי - -

בלתי נתפס • "לא קיבלו את בתי לסמינר – רק בגלל שהיא חולה מאוד"

מקרה מזעזע עלה הערב (ראשון) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי'. על פי פרטי המקרה עולה כי סמינר 'נוות ישראל' בירושלים, סירב לקבל בת וזאת רק בגלל העובדה שהיא חולה במחלה חמורה. לדבריה אביה, "המנהלת סיפרה כי היא לא מעוניינת לקבל אותה בגלל שהיא חוששת שהיא תמות לנו בידיים ויגידו אחר כך שבנות מתות לנו בסמינר".

אביה של הנערה, הרב רפי חיים, איש חסד מוכר בירושלים סיפר בזעזוע כי "מלבד הבת הזו יש לי בת נוספת בסמינר. הבת המדוברת הייתה צריכה לעלות לכיתה ט', והנה היא הגיעה לתחילת הלימודים ביום הראשון, ואמרו לה שתחזור הביתה בגלל שהיא לא רשומה".

"הבת הזו – חולה במחלה רצינית ואין בעיה עם הלימודים בסיפור הזה ,היא מקבלת טיפולים ולצערי זה במכון שרת בבבית החולים 'הדסה'", מספר האב, "שנה שעברה היא הייתה מאושפזת 3 חודשים, אמרתי לרופאים שקיבלתי מכתב מהסמינר שהרישום נסגר, חושב לי להדגיש, היא בת מאוד טובה ויש לה ציונים טובים, יראת שמים.  והרופאים אמרו לי ש'זה לא יתכן שלא יקבלו אותה', בעקבות כך, שוחחו הרופאים עם מנהלת הסמינר והיא הבטיחה להם שהיא תקבל אותה בשנת הלימודים, דבר שלא קרא בסופו של דבר".

האב הוסיף לספר בששידור כי "פניתי לרב אחד ושאשתו התקשרה למנהלת של הבית ספר והיא אמרה לה כי הי לאמקבלת את הבת שלי "משום שהיא חולה, ואני מפחדת שהיא תמות לנו בידים, אני מפחדת שיגידו שתלמידות מתות לנו בבית ספר", אמרה המנהלת לאותה רבנית.

עוד הוסיף האב כי "חשוב לי להוסיף כי היא גם יתומה, וזה ממש הוספת שמן למדורה", לדבריו, "איך יתכן לעשות דבר כזה, אנחנו הרי עומדים בפתחו של ראש השנה ויום כיפור", זעק האב בכאב מר.

יצוין, כי הרב ניסים זאב, מנהל הסמינר היה אמור לעלות לשידור, אולם הוא החליט בסופו של דבר להתעלם ולא להגיב.

שמה של הנערה לתפילה: אסתר חיים בת עופרה לרפו"ש.