לכו לפריפריה • "עוד חודשיים נתחיל בבניית 300 דירות בדימונה"

    ישראל פריי No Comments on לכו לפריפריה • "עוד חודשיים נתחיל בבניית 300 דירות בדימונה"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעת השינה המאוחרת עקב אמירת ה'סליחות', לא ריפתה את ידיהם של בצלאל קאהן ודוד חכם, שהמשיכו בעוז במסע צובר ההדים של פרויקט "חרדים לפריפריה", והבוקר "מדברים אקטואליה" בדימונה.

    "בדימונה קיימים בתי ספר, תלמודי תורה, מעונות, תיכון לבנות, ישיבה קטנה וכוללים, שנותנים מענה מקיף לכל מה שיהודי חרדי צריך לניהול חייו" -אומר ל'קול חי' הרב יעקב חמד, מעמודי התווך של הקהילה המקומית – "נכון לכיום, יש ב"ה בעיר מאות רבות של משפחות שומרי מצוות, ובתוכם כמאה אברכים. את ספסלי הכולל המקומי חובשים גם אברכים תושבי ירוחם השכנה".

    הוא תיאר את הליך צמיחת המוסדות המוסדות שהתפתחו בהדרגה לפי הצורך, עד שהגיעו לביסוס ולמנוחה. בדבריו ציין את פירות ההשקעה שכבר ניצנים ברחבי העיר, כשתלמידים שגדלו והתחנכו במוסדות המקומיים, נישאים, ומקימים בעיר את ביתם, וכך גדלה הקהילה וממשיכה בצמיחה מתמדת.

    דימונה מוכרת לרבים מהציבור החרדי כיעד להשקעה, ומאות דירות בעיר נרכשו במשך השנים למטרת השגת תשואה גבוהה. "בארבע השנים האחרונות מחירי הדירות עלו באופן משמעותי, אבל עדיין העיר מהווה אלטרנטיבה טובה לזוגות צעירים, שבערי הלווין החרדיות נאלצים לשלם מחירים גבוהים, ויופתעו לגלות כאן אפשרות לחיות ברמה גבוהה וטובה ובמחירים נוחים". דירת 3 חדרים בשכונות ישנות נמכרות סביב כחצי מיליון ש"ח, ובאיזורים טובים יגיע מחירם לכ-700.000 ש"ח.

    הרב חמד חשף תוכניות בנייה שהקהילה מקדמת "מדובר בבניינים קיימים במרכז העיר, נבנה אותם במסגרת תמ"א 38, המהלך יניב 300 דירות חדשות וגדולות. היתר הבנייה כבר בידינו, ותוך חודשיים אנחנו צפויים 'לעלות לשטח'".

    "מה שהרב חמד לא מספר לכם, זה שכל התיאורים שלו על המוסדות והקהילה בדימונה, הם בכלל פרי מעלליו" -אומר הד"ר משה ליבוביץ', שגריר התוכנית לפריפריית ישראל- "הרב חמד, ירד שנה לאחר חתונתו לדימונה, ומזה כעשרים וחמש שנה מפריח את שממת הדרום". ליבוביץ' ביקש להסב את תשומת הלב לעיר ירוחם, השוכנת במרחק דקות ספורות מדימונה, ושגם היא מאוכלסת באברכים בני תורה, מה שהופך את האיזור כולו להבטחה גדולה "כשבשכנות קרובה, נמצאים כ-270-290 משפחות אברכים, זה כח גדול". בנוסף סקר הד"ר את עיר הבהדי"ם והקירבה לכביש 6, מה שעשוי להפוך תוך זמן קצר את הדרום הרחוק למרכז מוביל.



    0 תגובות