תרגיל אווירי בינלאומי עם צבא ארה"ב • צפו בתיעוד

    קובי פינקלר 1 Comment on תרגיל אווירי בינלאומי עם צבא ארה"ב • צפו בתיעוד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתיים תרגיל המדמה מלחמה, הטוב, הגדול והרחב ביותר בעולם: בעוד במערכת הפוליטית מדברים על עימותים עם ארצות הברית, בשטח המציאות אחרת לחלוטין. השבוע הסתיים בארצות הברית, תרגיל תרגיל המדמה מלחמה בשיתוף צה"ל, חיל האויר האמריקני וכן טייסים מסינגפור ומירדן.

    אל"מ אור רמ"ח אימונים בחה"א, מספר שהתרגיל הרד פלג מתקיים בנבאדה במספר מופעים בשנה והוא תרגיל המדמה מלחמה, הטוב, הגדול והרחב ביותר בעולם. "אני יכול לסכם שהוא תרגיל מוצלח ביותר, לימדנו ולמדנו לא מעט. אני חושב שיש בו תועלות גם אסטרטגיות גם בהיבטי שיתופי הפעולה".

    מחיל האויר נטלו בתרגיל חלק נכבד מטייסי ונווטי טייסי ה-F15 גם רם וגם בז.

    אל"מ אור אומר שהתרגיל הוא בעצם לחימה עם רציונל מתגלגל בלי שום זיקה לאויב כזה או אחר, "זה אויב דמיוני שמעלה ממקומות שונות בעולם. תרחישים של תקיפה, יירוט, חילוצי טייס ועוד. גם איומי אוויר, גם איומי טילים ועוד ועוד.

    הכוח הכחול הוא הכוח המתאמן וטס כנגד אופוזיציה של טייסת אמריקאית. מדרגת הקושי היא קשה ולכן זה לא אימון של סוריה או לבנון מ-82'. זה גם מטסי יום וגם מטסי לילה" מספר אל"מ אור.

    ואיך מתרגלים ארבעה חילות ? "לכל חיל" אומר הקצין, יש משימות שונות. "אתה מנסה להיות הכי טוב, להביא קודם כל את הניצחון לקואליציה אני מאמין שאין לנו במה להתבייש".

    האם התרגיל מדמה זירה מסויימת? "התרגיל מנותק מזירה, מנותק מאויב ומשתמש בכלים שמדמים איומים שהם רלוונטים לכולנו. אבל המשימות מורכבות מתכנון שבא לנצח אתגר שעומד מולו, הזירה והאויב שאותה מנהלת אמריקאית הציעה. לכן אני לא עושה לזה השלכה, מי שמתכנן את המשימה עובד עם כל הצבאות" הוא אומר.

    בתרגיל השתתפו מגוון כלים אמריקאים. התקיפות הן תקיפות של נשקים גנארים, חימוש לייזר, חימוש מונחה GPS, חימוש שלא מונחה בכלל וזה המשותף לכל הצבאות. התקיפה היא מול האתגר שהונח, ט"קאות. יש שם דימוי של סוללה זה לא נועד כדי להילחם ספציפית אלא כנגד איום שאתה צריך להתייחס אליו ולא ליפול ממנו.

    "האיומים שאנחנו נפגשנו הם האיומים המוכרים לנו מהזירה V 2,3,11" מגלה בכיר חיל האויר.

    יצוין, כי התרגיל ארך בערך 3 וחצי שבועות, והוא הסתיים לפני יומיים.

    צפו בתיעוד:

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (1)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (2)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (3)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (4)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (5)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (6)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (7)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (8)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (9)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (10)

    חיל האוויר, מטוס, הפצצה, תרגיל, מלחמה (11)



    1 תגובות

    מיין תגובות