סערה בחב"ד צפת: הרב נגד חבר המועצה

    צבי הורביץ 2 Comment on סערה בחב"ד צפת: הרב נגד חבר המועצה
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טלטלה בקהילה החבדי"ת בצפת: נציג החסידות במועצת העיר, אשר אוחיון, ביקש להוסיף את כשרות בד"ץ העדה החרדית לעסק מזון שפתח, אך נתקל בהתנגדות עזה של הרב המקומי. לאחר כחודש של עימות והטחת האשמות, הסיר אוחיון את כשרות הבד"ץ.

    הפרשייה החלה לפני כחודש. אשר אוחיון, נציג חב״ד בעירייה, פתח למחייתו עסק לממכר מיני מזונות ומאפים. על כשרות של רב הקהילה הרב מרדכי ביסטריצקי הוא לא חשב לוותר, אבל בכדי לתת מענה לכלל התיירים החרדים המגיעים לצפון הוא החליט להוסיף את כשרות העדה החרדית. הרב ביסטריצקי, ממשיך דרכו של אביו זצ"ל, שכיהן שנים רבות כרבה של צפת, מעניק הכשרים למרבית העסקים בצפת, כשרות שמקובלת על חוגים נרחבים בציבור החרדי.

    בשנים האחרונות, עם התגברות התיירות החרדית והעלייה בביקוש, הוסיפו כעשר חנויות בעיר את כשרות ה"עדה החרדית" בנוסף לכשרות הרב המקומי. במקרה של אוחיון, ראו בסביבתו של הרב ביסטריצקי את הצעד כפגיעה בכבודו, ובהודעה חריפה לחסידיו הודיע הרב על החרמת המגדנייה שבבעלות אוחיון. חבר המועצה ניסה לטעון שאין כאן חלילה כוונה להודיע שכשרות הרב ביסטריצקי אינה מספקת, והוא עושה זאת כדי לא להפסיד לקוחות שמגיעים מהערים החרדיות ושמקפידים על הכשרות המוכרת להם. אך הסבריו לא הועילו, ולבסוף החליט להסיר את כשרות העדה״ח.

    בשיחה לאתר 'קול חי' אומר חבר המועצה החבד"י אשר אוחיון: "לא היו דורשים זאת מכל איש אחר, אבל ממני בתור איש ציבור של הקהילה המייצג את דעת הקהילה מחייבים אותו להתנהג בדרך הזאת ולהסיר את כשרות העדה״ח, התפקיד הציבורי שלי גובה ממני מחיר ואשלם אותו". הוא הוסיף כי "כשהחרימו אותי דאגו לפרסם זאת אצל כולם, כעת לא פרסמו ולא ראיתי מכתב שמסירים את החרם".

    את תגובת הרב ביסטריצקי לא השגנו נכון לרגע זה.

     

    CN_dQLOUEAAtopD (1)



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מר אוחיון, מה אתה מתרגש מהמכתב, הרי החבדניקי"ם לא שומעים לרבנים כי אין להם רב, כולם עם אייפונים ומכשירים לא כשרים, אז הם יחפשו עכשיו עוגיות כשרים, מה זה משנה אם מכניסים אוכל לא כשר, או משתמשים במכשירים לא כשרים ומטמאים את הנשמה, עיי' בספר התניא עד כמה צריכים לשמור על קדושה וכו'.
      אז הייתה משאיר את ההכשר ולאט לאט היו מתרגלים למאפיה שלך.
      שיהיה לך בהצלחה.

    2. 1

      סליחה!!!! ככה לא מדברים על החבדניקים!!!
      תכל'ס אין עליהם!!!!!!!