ראב"ד ה'עדה החרדית' נגד מינוי של ליצמן: "בהצהרתו הרי הוא ככופר בתורה"

    ישראל שחור 5 Comment on ראב"ד ה'עדה החרדית' נגד מינוי של ליצמן: "בהצהרתו הרי הוא ככופר בתורה"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראב"ד ה'עדה החרדית' הרב משה שטרנבוך, תוקף בחריפות את מינוי של חה"כ יעקב ליצמן לשר הבריאות. בשיחה שקיים השבוע אמר הגאב"ד: "השבוע נתפרסם אודות מינוי אחד מחברי הכנסת דאגודת ישראל לשר בממשלה, אולם הם מעלים עין ממה שהשר צריך להצהיר "אני נאמן למדינה וחוקיה". והן אמת שכל חברי הכנסת מצהירים אמונים, אבל הם מצהירים אמונים רק למדינה בלא חוקיה -והצהרתם יכולה להתפרש רק על כך שיתעסקו בטובת תושבי המדינה, אבל בהצהרת אמונים של שר, שאומר להדיא שהוא נאמן אף לחוקי המדינה, הרי זה שאלה בחמורות שבחמורות, שהרי הרבה מחוקיה הם נגד התורה והקב"ה, ובהצהרתו הרי הוא ככופר בתורה".

    הוא סיפר על פגישה שקיים עם האדמו"ר מגור זצ"ל: "ובשעתו כשדיברתי עם האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' זצ"ל, אמר לי "אני מביע דעתי רק בעניין הריווח שייצא מזה, אבל בחלק ההלכה איני מתערב כלל ואני מניחו לגדולי תורה". וידוע שבשעה שחבר כנסת אחד הוסיף מדיליה בנוסח ההצהרה ואמר שהוא נאמן ל"מדינה וחוקי התורה", הכריעו בית המשפט שיחזור ויצהיר אמונים למדינה בלבד. וכבר הרעיש בזמנו הראב"ד הגרי"י פישר זצ"ל שהצהרת אמונים על המדינה וחוקיה הוא בחשש ייהרג ואל יעבור".

    חוגי ה"עדה החרדית" מחזיקים בהשקפות קנאיות, אינם מכירים במדינת ישראל, ואינם נוטלים חלק בבחירות. בעבר נרשמו מספר עימותים בין מצביעי יהדות התורה לבין המתנגדים להשתתפות בבחירות, בעיקר בערים ירושלים ובית שמש.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      התכוונתי לשמור אמונים לחוקי המדינה בדיוק כמו שכל השרים והחכי"ם והשופטים והשוטרים וכמובן האזרחים במדינה שומרים אמונים לחוקי המדינה המטרוללת.

    2. 4

      אתם יודעים מה הבעיה של הקנאים למיניהם?
      הנסיון שלהם לכפות את דעתם על כל העולם, עם כל הכבוד מועצת גדולי התורה כוללת מספר רב של ענקים וגאונים שהחליטו כן למנות את ליצמן לשר, מה פשר ההתערבות הזו????????????????????
      ככה זה גם בבחירות, מישהו מהחסידים פעם ניסה לשכנע קנאי להצביע בבחירות? לא! למה? כי כך רבו הורה לו!
      מישהו מהקנאים ניסה פעם לשכנע חסיד/ליטאי לא להצביע בבחירות? כן!! ועוד מציעים על זה כסף!!!!! רוצים לגרום לאנשים לעבור על דברי מוריהם ומתווי דרכם!!!!! חוצפנים, אין מילה אחרת….

    3. 3

      רואים שאתם אתר דל"י
      כל מקום שאתם כותבים על דבר שבקדושה (שזה גם נדיר), אתם מנסים לומר שזה הוא ויש לו גם את הענין ההוא, כי אם לא כן לא מובן מה הקשר לכאן של סיום הכתבה.
      נ.ב. אמנם אנו מאוד מעריכים את ח"כ הרב ליצמן ואת פעילותו המבורכת

    4. 2

      אבא שלי רוצה להיות "רב" כמה אתם לוקחים על היחצנו"ת?
      והאם אתם עורכים את הכתבתה או אני צריך לשלוח לכם.
      או שבכלל אבא שלי לא צריך להגיד כלום רק עורכים את הכתבה.

    5. 1

      האם אין בכך "ייהרג ואל יעבור" להצהיר אמונים לחוקים שבחלקם נוגדים ואף עוינים את תורתינו הקדושה???

      האם ישנה תשובה ריאלית לטענתו החודרת של הרב שטרנבוך???