שבוע של איומים ופטפוטים • 10 הערות בסוף השבוע

    נחמן ויינברג No Comments on שבוע של איומים ופטפוטים • 10 הערות בסוף השבוע
    12:02
    18.04.24
    איתי גדסי No Comments on דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1. אני לא יודע אם רוב האמריקנים רואים באיראן איום, אבל אני כן יודע שרוב האמריקאים בחרו באובמה.

    2. נתניהו לא מתמודד עם ההסתה; בחמאס, בפת"ח, ואפילו לא בחינוך (הממלכתי) הערבי בישראל. כן, אלו יונקים מגיל אפס הסתה פרועה לרציחה וטרור. – מה לי אירן מה לי חיזבללה? ‫דעא‬"ש זה כאן!.

    3. צריך להפנים שההסכם הוא בעייתי, אך צריך גם לדעת להציב אתגרים שניתן להשיגם. ומלכתחילה היה ברור כי היעד השאפתני להביך את הבית הלבן בהצבעה בקונגרס, הוא לא בר-השגה (פחות מהדיור בישראל, שהוא בר-השגה למקבלי הפנסיות במשרד הביטחון). מעבר לכך שסיטואציה כזו, בעיקר הייתה גורמת נזק לישראל ולא לאירן.

    4. כל כך הרבה נכתב על נושא האפליה, אך הוא כה מעט מול המציאות הכואבת, בה בת ממוצא אירני, יכולה להינצל מחמתו של השאה בטהרן, אך תתקשה להתקבל לגרעין של בנות גילה בלימודים.

    5. תגלית הגז המצרית, היא לא איום על ישראל, היא ברכה עבור אזרחי המדינה, היא יכולה להותיר את הגז עבור שימוש פנימי של המשק. אגב בדיוק כפי שמצרים הודיעה שהיא מתכוונת לעשות במאגר הגז שגילתה שגדול מזה של לווייתן ואף מיתר המאגרים הישראליים גם יחד. וכמובן שהמחיר יצנח.

    6. בשנת 2012 פסקה הזרמת הגז המצרי (מהמאגרים הקודמים..) לישראל. תעריפי החשמל התייקרו ב30%! שהתפרסו על פני שלוש פעימות. בתחילת השנה "התבשרו" אזרחי ישראל על הפחתה בתעריפים בסך של כ-10% וזה כשיש גז כחולבן.

    7. מע"מ 0%, מע"מ חצי, מע"מ דירפנציאלי, -1% אין עוד כותרת אפשרית שלא רצה פה על המע"מ. אך אולי במקום לטפל במע"מ, הגיע הזמן לטפל בתאגידי המים שהערך המוסף שלהן הוא 55 מנכ"לים ותעריפים גבוהים בכ50% (חלק מהתעריף נגזר גם מתעריף החשמל שנגזר ברובו מתעריף הגז..)

    8. וה"ה לתחבורה הציבורית, עדיף טיפול שמייעל את המערך הקיים, בין במסלולים הנפתלים, שאף אחד לא יודע מי קובע אותם ולמה. בין ברמת השירות, הנגישות וכן על זו הדרך, במקום הוזלה של 15-20% בתעריפי הנסיעה שלא מהווים בשורה גדולה במיוחד עם שירות לוקה בחסר שכזה.

    9. פטפוטי ברק, כותרות ליברמן, פיתולי נתניהו, ומלחמות אשכנזי, מוכיחים שוב ושוב וביתר שאת כי "אין לנו על מי לסמוך רק על אבינו שבשמים".

    10. אם יש משהו שבאמת מהווה איום על החברה הישראלית, אלו הן: הביורוקרטיה והשביתות, במיוחד היד הקלה על ההדק של ההסתדרות על השאלטר של המדינה. הגיע הזמן לקדם את חוק איסור שביתת שירותים חיוניים ולצמצם את הביורוקרטיה. אגב, זה כנראה הולך ביחד.



    0 תגובות