- רדיו קול חי - -

האזינו • הרב אפרתי על אמירת גפני: "שקר, כזב ורמיה"

כעס באגודת ישראל וזעם בחסידות סלונים על חבר הכנסת משה גפני, נוכח התבטאות, שיקרית לדעתם, נגד האדמו"ר מסלונים, מנהיג המאבק בעמנואל לעצמאות החינוך החרדי.

בראיון לקו עתונות אמר ח"כ גפני כי המאבק בעמנואל היה על כסף, (כלומר שסלונים יוכלו להקים בי"ס נפרד במימון מלא של המדינה) וכך גם סבר מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל. יצויין כי ההחלטה לצאת למאבק ציבורי התקבלה לאחר שבג"צ סירב לאפשר הקמת מוסד עצמאי, אפילו פרטי, והכריח את חסידי סלונים לקבל את כלל הבנות ולהישאר ללמוד עמן באותו בית ספר.

האדמו"ר מסלונים שהחליט לצאת למאבק על ההחלטה הזו, בה ראה התערבות בעצמאות החינוך החרדי, עלה למעון מרן הרב אלישיב זצ"ל, שלהפתעת הנוכחים קיבל עמדת האדמו"ר והכריע לצאת ולהפגין, כשהוא עצמו מתכוון להשתתף.

הערב הציג מני גירא שוורץ הקלטה במהדורה המרכזית שבה נשמע הגאון רבי יוסף אפרתי משוחח עם יהודי שהתקשר אליו לאחר הפרסום המסעיר לשמוע את מה שהיה.

/wp-content/uploads/2015/09/meni-insert-efrati-03.09.15.mp3 [1]

הרב אפרתי נשמע אומר בהקלטה: "לרבי היה הרבה מאוד התלבטות, אבל באותו רגע שזה הפך למאבק עקרוני, הוא לא רק הלך לשם אלא הוא יצא בלי כוחות ושהה. כל אלה שבדיוק יודעים מה הרב אלישיב אמר בכל מיני מהלכים שהיו, יכול להיות שהם יודעים אבל אני לא זכיתי לדעת כמותם.

כל מה שאמרתי, שאלתי קודם את הרב. אני לא מכיר ביטוי שהוא אמר שזה כסף, היה מאבק על הזכות להכניס אנשים שאינם מתאימים".

אבל בעיתון התפרסם שהוא אמר שזה מאבק על כסף
זה לא השקר האחרון שיתפרסם. שקר וכזב ורמיה.

אבל משה גפני אמר את זה
משה גפני הוא בחור הגון, אני אטלפן אליו. כשהייתי אצל הרב אלישיב לא היה אף אחד בחדר, אולי מישהו הקשיב בחוץ, כשהכנתי את הנאום אף אחד לא היה שם.

כאמור, הזעם בחסידות סלונים גדול, ובכיר בחסידות אומר לנו כי "זו חציית כל הקווים האדומים שאיש ציבור פוער את פיו בצורה כה חמורה תוך שקרים מחפירים, ועוד נגד מנהיג לאלפים בזמן שכ"ק האדמו"ר מסלונים שליט"א ניהל את המאבק בשותפות מלאה עם מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ועם גדולי ישראל שליט"א, שראו בכך מאבק על עצמאות החינוך החרדי".

גורמים בחסידות טוענים כי חסידי סלונים לא יעברו לסדר היום על הפגיעה בכבוד רבם. "כנראה שמשה גפני שכח את מקומו הטבעי, אומנם הוא שליחם של חלק מגדולי ישראל אבל עדיין לא נהיה מורה דרך ומנהיג רוחני שמביע דעתו. בנושאי חינוך, הדי הקרבות שניהל גפני שכמעט גרמו לקרע עמוק ביהדות החרדית על שכרון כוח וג'ובים לדיינים עדיין מהדהדים, שנאתו לחסידים ותסכולו מאיבוד השליטה בתנועתו כנראה ומעבירים אותו על דעתו" אומרים לאתר קול חי אנשים בחסידות.

הפוסט עודכן בשעה 19:30