לכו לפריפריה • "בית יעקב הוא המוסד הגדול ביותר בכרמיאל כולה"

    אבי יעקב No Comments on לכו לפריפריה • "בית יעקב הוא המוסד הגדול ביותר בכרמיאל כולה"
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקט פתרונות הדיור 'לכו למתחרדים' של 'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' עלה גם הבוקר (חמישי) והפעם שוחחו בצלאל קאהן ודוד חכם עם פנחס סירוקה חבר מועצת העיר כרמיאל, אליהם הצטרף כבכל יום ד"ר משה לייבוביץ ממקימי העיר ביתר עילית.

    כמה חרדים יש בכרמיאל? "כמה מאות משפחות צעירות חרדיות שהגיעו ממרכז הארץ, קהילה שרובה באה בבני ברק חיפה וקריית ספר, ואליהם מצטרפים עוד קהילות של בעלי תשובה. אבל הגרעין הבסיסי הם אברכים שגדלו והתחנכו בישיבות שבאו לקבוע את ביתם בכרמיאל", אמר סירוקה.

    "מרן הגראי"ל שטיינמן הקים כאן את ישיבת 'רינה של תורה' השייכת לישיבת 'אורחות תורה', היא הוקמה לפני 4 שנים ועמה הגיעו לכאן עשרות אברכים צעירים המתגוררים סביב לישיבה".

    מה מחירי הדירות בעיר? "המחירים כאן נעים בין 400 אלף שקל ל600 אלך שקל לדירה בת 3 חדרים", מספר חבר המועצה.

    "הקהילה החרדית מרוכזת כאן בעיקר באזור הדרומי שם נמצאים המוסדות, ובתוספת מתהווה קהילה חדשה בשכונת המייסדים באזור הישיבה".

    "יש כאן חיי קהילה מצויינים, גני ילדים, תלמודי תורה, בתי ספר, ישיבות, כל שירותי הקהילה מגיל אפס עד חתונה", הוא אומר ומוסיף כי "כמו"כ 95 % מהנשים שגרות כאן – עובדות ומתפרנסות, עד כדי כך שאנחנו מביאים גם עובדות מבחוץ, מחיפה".

    ליבוביץ מוסיף כי "בית יעקב הוא המוסד הגדול ביותר בכרמיאל כולה. ובמהלך של 10 – 15 שנה הציבור החרדי יהיה הרוב בעיר".

    לסיום, סיפר סירוטה כי "אמש הייתה ישיבה עם ראש העיר, והוא אמר בפני כולם 'אם אתם רוצים לראות בית ספר יפה ואיכותי, תלכו לבית הספר של החינוך העצמאי", כולם נדהמו שם.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות