גלידה ו'נשק יום הדין' • סוף לסערה באלעד: "הכוונה היא לחזור ללימודים"

    יעקב גרודקה 3 Comment on גלידה ו'נשק יום הדין' • סוף לסערה באלעד: "הכוונה היא לחזור ללימודים"
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם אתמול בזמן הזה הם ישבו מחוץ ל'מבנה המריבה' כשהם נזעמים ומלאי חשש, הערב (שלישי) היה נדמה כי העניינים מתחילים להירגע.

    מאות הורים משביתים היום את הלימודים באלעד • תיעוד
    פרסום ראשון • דרמה באלעד: ראש העיר הגיע להבנות עם בית הספר 'שירת שרה'
    אלעד סוערת: רה"ע פרוש פיטר את יו"ר 'דגל התורה' • כל הפרטים

    קבוצה מהורי התלמידים – הלומדים במוסדות 'שירת שרה' ו'תורת חסד' – שעד כה עסקה בניהול המאבק נגד אכלוס התלמידים במבנה הבנוי למחצה, ישבה כעת באוויר הצח מחוץ לכותלי בית הספר – כשבסמוך אליהם, על גג מכונית לבנה נראו שאריות גלידה קרירה.

    קודם לכן הערב, הם שיגרו לשאר הורי התלמידים במבנה, מסר של שינוי כיוון, "לאחר יום ארוך מאד ועמוס מאד, שהחל במפגן עוצמה ואחדות מדהימה של ההורים, שבו ראו כולם את דאגתנו הבסיסית והכל-כך אלמנטרית לילדינו (שמשום מה לא מובנת לאחרים..), החלו הדברים לזוז. החל מהקב"ט הראשי של משרד החינוך שהגיע לכאן ובדק את המבנה, ועד לבואו של סגן שר החינוך (במקרה אבא של..), המשיך בהתייעצויות דחופות וסוערות (אנחנו יודעים מבפנים), וכלה בשידורים בערוצים השונים", הם כתבו.

    20150901150048 (1)

    וכאן בא המסר המרכזי: "לאחר שבדקנו ודברנו עם כל מי שמעורב, (ומסתבר שיש עדיין צדיקים בסדום שמוכנים לעזור בלי אתננים פוליטיים..), סיירנו במבנה וראינו את העבודה שנעשתה. כן! חייבים להדגיש זה לא מושלם ואפי' לא רצוי לכתחילה, אבל עד מחר הליקויים הקריטיים אמורים להסתדר".

    "בשעה שבע בבוקר תתבצע בדיקה סופית ונראה האם הדברים שהובטחו, תוקנו. אז, נכון לעכשיו הכוונה היא לחזור ללימודים. אם יתברר השכם בבוקר שהליקויים לא תוקנו נשלח הודעת השבתה".

    עוד נאמר בטקסט ששוגר על ידי ועד ההורים – לכל הורי התלמידים, כי "בשעה הקרובה תתקיים פגישה עם מנהל המוסדות שלאחריה יהיה עדכון נוסף (כי אנחנו שקופים..)".

    20150901143601

    ואם ועד ההורים חשב ש"בשעה הקרובה" מנהל המוסדות משה שטיין יבוא להיפגש עמם, עד מהרה התברר שהם טעו. שעה וחצי הם המתינו אבל שטיין לא הגיע, והם נשארו לבדם עם שאריות הגלידה מחוץ לכותלי בית הספר.

    לבסוף, שטיין ביקש לשוחח עימם בטלפון, אבל הם סירבו.

    "לא ירדנו משום עץ", אומרים גורמים בוועד ההורים לאתר 'קול חי', "הפעולות שנקטנו, הן אלו שהביאו להבטחה הברורה מטעם יועץ הבטיחות – שעד מחר בבוקר כל בעיות הבטיחות יתוקנו לאלתר, אך במידה ונראה כי הליקויים לא תוקנו, נשבית שוב את בית הספר", הם אומרים ולראשונה משגרים גם מסר מאיים, "יש בידנו את 'נשק יום הדין' שאנחנו שומרים למצב שנבין שאין ברירה וחייבים להשתמש בו".

    "עשינו הערב הצבעה ב'וואצאפ' בין כלל ההורים, והרוב קבע שכרגע לא נשבית את הלימודים אלא אם כן יתברר שהליקויים לא תוקנו", סיפרו הגורמים.

    קודם לכן, היום ב'מהדורה המרכזית' עם בצלאל קאהן ב'קול חי' התעקש ראש העיר ישראל פרוש כי יועץ בטיחות אישר הערב את אכלוס המבנה.

    20150901150047

    בעקבות דבריו, עלתה אחת האימהות לשידור וטענה שראש העיר שיקר והציג גיבובי דברים שאינם מן האמת. "שוחחנו עם יועצי הבטיחות שהיו במקום והם אמרו בצורה מפורשת, שהמקום אינו כשיר ללימודים והוא מהווה סכנה לתלמידים", אמרה אם אחד התלמידים.

    אך כאמור, כשעה לאחר מכן, הפיץ ועד ההורים הודעה לכלל הורי התלמידים שבה נכתב כי "נכון לעכשיו הכוונה היא לחזור ללימודים".

    בינתיים, לא משעמם בעיר אלעד, ואולי צודק ראש העיר פרוש שאמר היום ב'קול חי' כי "העיר אלעד קטנה על כמות העיתונאים שגרים בה… הניחו לנו, תנו לרוב הדומם לנהל את העיר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כתבה מלוקקת לפרוש ומוזמנת על ידי יח"צ שלומי אמונים.

      לא ניתן לטשטש את העובדות, המבנה מסוכן, צאו וראו וגלידה לא משנה מצב..

    2. 1

      אני ממש לא מסכים איתכם!, דווקא הכתבה תוקפת את פרוש ואת שטיין – והיא בעד ההורים. אבל מה לעשות שכפי שזה נראה – ההורים הם אלו שהרימו ידים ונכנעו לפרוש ואנשיו.