מאות הורים משביתים היום את הלימודים באלעד • תיעוד

    דוד לזר 5 Comment on מאות הורים משביתים היום את הלימודים באלעד • תיעוד
    10:58
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ טלי גוטליב זועמת: "זה שוחד טהור"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באופן רשמי, היום (שלישי) תפתח שנת הלימודים החדשה. אם חשבנו שהעיר אלעד חזרה אמש לרגיעה ושנת הלימודים תפתח בה כרגיל, הרי שמתברר שהמציאות רחוקה מכך, ושקט לא יהיה בעיר הזו, לפחות לא בזמן הקרוב.

    פרסום ראשון • דרמה באלעד: ראש העיר הגיע להבנות עם בית הספר 'שירת שרה'
    אלעד סוערת: רה"ע פרוש פיטר את יו"ר 'דגל התורה' • כל הפרטים

    אמש נחשף באתר 'קול חי' כי בתום פגישה בת ארבע שעות שהתקיימה בביתו של איש העסקים החרדי יקי רייסנר, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיע להבנות עם משה שטיין, מנהל מוסדות 'שירת שרה' ו'תורת חסד' – ובכך נפתרה המחלוקת סביב מיקום בית הספר לבנות.

    ההסכם בין ראש העיר למשה שטיין

    כאמור, על פי ההסכם שהתגבש, בית הספר לבנות 'שירת שרה' יועבר בעוד כשבועיים למבנה עצמאי ששימש עד כה את תלמוד תורה 'פרי תואר' בנשיאותו של רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה, הממוקם ברחוב בן זכאי במרכז העיר. מנגד, תלמוד התורה 'פרי תואר' יעבור לבניין החדש שיועד מלכתחילה לבית הספר 'שירת שרה' ובכך ישמש המקום כמתחם מרכזי לארבעה תלמודי תורה.

    כמו"כ, סוכם אמש, כי שנת הלימודים תחל הבוקר כרגיל, ועד שחלופת המבנים תתבצע בפועל הרי שבית הספר 'שירת שרה' יחל היום את לימודיו במבנה החדש שטרם הושלם בנייתו סמוך לפארק העירוני  – צמוד לתלמוד תורה 'תורת חסד' שאף הוא החל בשבוע שעבר את לימודיו במבנה שטרם הושלמה בנייתו.

    העובדה שראש העיר פרוש הגיע אמש להסכמות עם מנהל המוסדות משה שטיין – לא משמחת במיוחד את הורי התלמידים שהודיעו באופן נחרץ כי בכוונתם להשבית את הלימודים היום ב'תורת חסד', ולא לפתוח את שנת הלימודים בבית הספר 'שירת שרה' זאת בעקבות טענתם שהמבנים שאמורים לאכלס את מאות התלמידים והתלמידות – אינם ראויים כלל ללימודים מחמת שבנייתם טרם הושלמה – והרי הם מסוכנים באופן חמור לילדים.

    "מכרו את בטחון בנינו בעבור אגו ומשחק פוליטי"

    בהודעה שהתפרסמה אמש על ידי נציגות ההורים נכתב כי "כולנו יודעים שמכרו את בטחון בנינו החל מא' אלול בעבור אגו ומשחק פוליטי. עכשיו זה עלה מדרגה ורוצים להכניס גם את בנותינו לקומה העליונה הנמצאת במצב בטיחותי גרוע יותר מקומת הבנים".

    "בנוסף, ניסינו לגבות את ההנהלה במאבקיה, אך לצערנו ברגע האמת הנהלת המוסד בגדה באמון ההורים", נכתב בהודעה שפורסמה בקרב ההורים.

    "ביטחון ילדינו אינו הפקר!! ולכן, מחר, נקיים שביתה ונתכנס כולנו, הורים, בנים ובנות, לתפילת שחרית בשעה 8:00 מול בית הספר החדש ברחוב יהודה הנשיא ליד הפארק. מיד לאחר תפילת שחרית נתפזר בשקט ובכאב איש לביתו".

    עוד נכתב בהודעה מטעם נציגות ההורים, כי "בית הספר ינעל לאחר התפילה. אנא אל תשלחו את ילדיכם לבד. מדובר בסכנת נפשות. כמו כן אנא אל תתייחסו לספינים והודעות מטעם שירוצו בשעות הקרובות".

    אמש אמרו הורים לאתר 'קול חי' כי "זה בלתי אפשרי לשכן 500 ילדי בית ספר לבנות יחד עם ילדי הגנים ובית הספר לבנות בתוך 13 כיתות בלבד".

    "השבתת הלימודים עד לקבלת מבנה מסודר וראוי ללימודים מהעירייה"

    "ההורים התכנסו הערב והחליטו על השבתת הלימודים עד לקבלת מבנה מסודר וראוי ללימודים מהעירייה. אנו מקווים שהנהגת העיר תתעשת ולא תעבור על חוק חינוך חובה, ושההורים לא יאלצו לפנות לקבלת סעד מבית המשפט", אמרו אמש הורים נזעמים לאתר 'קול חי'.

    אמש, לאחר חצות לילה, צוות אתר 'קול חי' הגיע למבנה המריבה בכדי לתעד את ההכנות המאסיביות מטעם הנהלת המוסדות – להכשיר את השטח שיהיה ראוי ללימודים עבור מאות התלמידים והתלמידות כבר בשעות הבוקר.

    אמנם עשרות בחורי ישיבה הלומדים באחת מהישיבות בעיר – גויסו לשם העברת הציוד וניקיון המבנה, אולם על פי התיעוד ניתן לראות כי המבנה שאמור לאכלס מאות תלמידים ותלמידות – נראה כאתר בנייה לכל דבר, עם פרצות בטיחותיות קשות ביותר, בתקווה שעד שעות הבוקר – המקום יוסדר לחלוטין.

    במקום התגודדו הורים מודאגים שניסו להבין איך ילדיהם אמורים לבוא למחרת ללימודים באתר בנייה שטרם הושלם בנייתו, לאתר 'קול חי' הם אמרו כי "לא יתכן שנפקיר את ילדינו ונשלח אותם ללמוד יחד עם עוד מאות תלמידים – במבנה עם פרצות בטיחותיות חמורות", לדבריהם, "היכן משרד החינוך והיכן נותני האישורים שאישרו לימודים במקום כזה?", שאלו בזעם.

    ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "התלמידות ילמדו מחר במבנה חלופי עד להשלמת שיפוצו של בית הספר ביום ראשון".

    מעיריית אלעד נמסר בתגובה כי "בסיור שנערך היום עם יועץ בטיחות מוסמך בשטח, אושר לאכלס את המבנה בכפוך למספר צעדים שכבר בוצעו במהלך היום. מסמך האישור נמצא כבר ברשות הנהלת המוסד שהאכלוס נעשה בשיתוף פעולה מלא איתו. כלשון הודעת ההנהלה להורים על כך שפתיחת שנת הלימודים תיפתח כסדרה בשעה 08:00 במבנה החדש הסמוך לפארק".

    צפו בתיעוד:

    20150831153812

    20150831153815 (1)

    20150831153815 (2)

    20150831153815 (3)

    20150831153815 (4)

    20150831153815 (5)

    20150831153815 (6)

    20150831153815 (7)

    20150831153815 (8)

    20150831153815

    20150831153816

    20150831153817



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ניראה את פרוש שולח את החסידים ללמוד בכזה מקום…
      מה שבטוח שההנהלה של המוסד הזה הוא אותו שטיין (פכטר) שנילחם נגד במודרנים וכי מה אכפת לו לקבל תמורה עבור מוסד אחר שיש לשטיין( פכטר ) בעיר… לא נשכח שאת המודרנים הוא לא מקבל בסמינר שלו…

    2. 4

      אני משלם על כל ילד 400 שקל לחודש מה שאף הורה בעיר לא משלם וזה התמורה שאני מקבל לעומת זאת בית הספר של פרוש ברחוב ר מאיר מזמן סיימו את הבנייה ויש כבר שלט שכתוב עליו פרוש… חישוב מהיר של 500 הורים כפול 400 שווה ל200,000 שקלים חדשים שהמוסד מקבל ומה אנחנו מקבלים שטיח ירוק מגולגל בכניסה לצד פיגומים, חוטי חשמל פתוחים, פועלים ערבים, ילדין מתעלפים בחום, שרותים בלי מים … ומישהו נהנה מהכסף שלי… יצאתי פראייר אבל מה יש לי לעשות אני לא ישלח את הילד שלי למוסד שמקפיד.. לא מנסה להידחף למוסד כלשהו אחר לנו יש את המוסדות שלנו ומישהו מנצל את זה… ריח הסירחון חזק

    3. 3

      אני משלם על כל ילד 400 שקל לחודש מה שאף הורה בעיר לא משלם וזה התמורה שאני מקבל לעומת זאת בית הספר של פרוש ברחוב ר מאיר מזמן סיימו את הבנייה ויש כבר שלט שכתוב עליו פרוש… חישוב מהיר של 500 הורים כפול 400 שווה ל200,000 שקלים חדשים שהמוסד מקבל ומה אנחנו מקבלים שטיח ירוק מגולגל בכניסה לצד פיגומים, חוטי חשמל פתוחים, פועלים ערבים, ילדין מתעלפים בחום, שרותים בלי מים … ומישהו נהנה מהכסף שלי… יצאתי פראייר אבל מה יש לי לעשות אני לא ישלח את הילד שלי למוסד שמקפיד.. לא מנסה להידחף למוסד כלשהו אחר לנו יש את המוסדות שלנו ומישהו מנצל את זה… ריח הסירחון חזק

    4. 2

      עשרות בחורי ישבות גויסו להעברת הציוד??? זה אמיתי?? ה' ירחם. שילכו לצבא!

    5. 1

      כולנו צריכים צריכים לחזק את ההורים במאבק קדוש זה.בל נשכח שאנו שמים את יהבנו במוסדות שהם אתרי בנייה ללא אישורי בטיחות ועלולים חלילה לסכן את טפנו.יכבדו כל העסקנים והפוליטיקאים ויקשיבו לעם .שאם לא יפעלו מייד לתקן דרכיהם לא נשלח את הילדים.