שנה טובה ומתוקה: חוויה מעשירה בפסטיבל הדבש

    כתב וצילם: קובי פינקלר 1 Comment on שנה טובה ומתוקה: חוויה מעשירה בפסטיבל הדבש
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיצומו של חודש אלול, כשאוירת חג נושבת, ריח עוגות הדבש נודף, ואיחולי שנה טובה ומתוקה כדבש נישאים בפי כל, מתקיים לו בתיזמון מופלא "פסטיבל הדבש", יצאנו לבקר וחזרנו מרותקים ומתוקים.

    כיצד יוצרת הדבורה את הדבש? למה הדבש בריא? מדוע יש רק מלכה אחת בכוורת? מדוע ללא הדבורים לא יהיה לנו מזון? לאן נעלמות הדבורים?

    ב"פסטיבל הדבש" המתקיים במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ, שלל פעילויות מרתקות להכרת עולם הדבורה והדבש: מפגש עם דבוראים, צפייה בדבורים ובמלכת הדבורים בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא דבורים עם מוצרי המכוורת, טעימות ממגוון סוגי דבש הישר מהמקור, תחפושות, חידונים ועוד.

    אחד המרכזים המעניינים מצוי במרכז המבקרים "מאחורי הדבש" בפאתי כפר חב"ד.
    במשק רוגע ושליו, חיה לה משפחת שניאורסון המפורסמת. לפרנסתה, הקים אבי המשפחה, ר' משה ע"ה מכוורת דבורים. לאדם זר, עלולה הדבורה להיראות כחרק מפחיד, בגלל עקיצתה. אבל ר' משה שהתבונן, מצא את עצמו עומד נפעם כשגילה את ההרמוניה המופלאה השוררת בכוורת.

    במרכז המבקרים "מאחורי הדבש" ניתן לצפות ולראות הצגה משעשעת ומקצועית, בהפקתו ובהופעתו של אמן הדרמה מיכאל וייגל החושפת בפני הילדים את עולמם המופלא של הדבורים. בדרך חווייתית, המשלבת מסך ובמה, ניצבים הילדים בפני דילמות מעולמם של הדבורים, ועוזרים לדבי, הדבורה הפועלת, להחליט שאין כמו להיות בבית- בכוורת. אח"כ שומעים הסבר מרתק על תהליך הפקת הדבש וסגולותיו המלווה באמצעי המחשה מגוונים ולסיום מקיימים מפגש ישיר עם חיי הדבורים בטבע, וצפייה בדבוראי בעבודתו בכוורת אמתית. דרך כוורת עשויה מזכוכית רואים את המלכה ופמלייתה, הטיפול ברימות, אגירת הצוף ועוד. 03-960-6367

    הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש מסביר שבפסטיבל הדבש לומדים למעשה כולנו בדרך חווייתית, כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם וכי בארץ ובעולם ממשיכים להתמודד עם תופעת היעלמות הדבורים.

    מסתבר שכיום פועלים בישראל כ- 500 דבוראים המטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן מוצבות 60,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.
    זאת ועוד. צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 4,000 טון דבש ובחודש הקרוב ישווקו בישראל כ- 1,600 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי עליהן עמלו דבורי הדבש כל השנה.

    תפוקת הדבש בישראל צפויה להיות השנה גדולה מהרגיל, בעקבות המשקעים הרבים שירדו בעונת החורף והיקפי הפריחה הגדולים. גם הגשמים הרבים והברוכים, הבטיחו את פריחות האביב והקיץ בפרדסים, במטעים, בשטחי פרחי הבר בגליל, ברמת הגולן ובאזור הדרום.
    ואם תהיתם אזי דעו שקיימים למעלה מ 20- זני דבש שונים, ביניהם אבוקדו, אקליפטוס, דרדר, מרווה, קורנית, זעתר, בצל ועוד.

    פרטים נוספים על אירועי הפסטיבל באתר מועצת הדבש www.honey.org.il

    דבוראיצוף אקליפטוס



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מקום מקסים גם לילדים וגם להורים. צוות מדהים שמעביר את השעות בצורה מסודרת. כמו"כ המקום ממוזג ומחיר הכניסה לא כ"כ יקר. ממליצה בחום!!!