להאזין ולבכות: "אני לא יכול להביט לבת שלי בעיניים" • האזינו

    דוד לזר 9 Comment on להאזין ולבכות: "אני לא יכול להביט לבת שלי בעיניים" • האזינו
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך למאבק שמוביל 'קול חי', הערב (ראשון) הוקדשה 'המהדורה המרכזית' בהגשתו של אבי מימרן ב'קול חי' במלואה למקרים שבהם תלמידים ותלמידות לא התקבלו למוסדות הלימודים למרות פתיחת שנת הלימודים.

    בעקבות כך, נפתחו קווי הטלפון להורים שיש להם ילדים וילדות שלא התקבלו למוסדות – שעלו לשידור ושיתפו את המאזינים.

    המקרה הראשון הגיע מהעיר אלעד, אישיות תורנית מוכרת, אברך ספרדי בן תורה, שבמשך היום משמש אף כראש כולל העלה בפני המאזינים את סיפורה הכואב של בתו, שלמרות מאמציו הרבים, הבוקר, בזמן שחברותיה לכיתה החלו את לימודי הסמינר בעיר, היא, נשארה בבית.

    האב הבוכה סיפר בשידור חי כי "למעשה זה התחיל כבר בערב תשעה באב, קיבלנו הודעה שלילית ומאז התנהל מחול שדים שבו אנחנו מנסים להבין את מקומינו".

    "הרגע הקשה היה ביום שלישי שעבר בבוקר, קיבלנו עדויות שכולם כבר שובצו ורק אנחנו ועוד קבוצה של אברכים יקרים מפז, מהנבחרים של העיר אלעד – לא התקבלו, וזאת בעקבות שמועות שאמרו מילה על כל אחת של הבנות".

    "הבת שלך נמצאה לא מתאימה, כך אמרו לי, ולא האמנו, ומתברר שאכן, הגופים הרשמיים נתפסו על מילה שזה או אחר אמר על הבת וכבר יש להם סיבה להשאיר אותנו בחוץ", סיפר האב.

    "אתה לא מאמין אבל זה מתברר שזה האמת. אתה מפעיל קשרים שיש לך או שאין לך, הכרתי הרבה מאוד אנשים חדשים שניסו לעזור, וכולם שואלים אותי 'אם לא אתה אז מי?'".

    אב התלמידה לא דיבר עד עתה. הערב הוא מספר כי "התבקשתי על ידי אחד הגבוהים בעירייה 'לשבת בשקט' כי לדבריו, הסיפור יסתדר ולטענתו, 'ראיתי אותך בתוך הרשימות', ופתאום אני עומד ומתראיין אצליך, למרות שבבית שלי אין רדיו אפילו, המדיה הזו לא מוכרת בבית שלנו, בית שמור, עיתונים, יש לנו רק 'מרווה לצמא' בבית". מספר.

    האב פרץ בבכי בשידור, "אנחנו מגדלים את הילדים שלנו בצורה כל כך מוקפדת ומושגחת, אנחנו יודעים כל מה שהילדים עושים, הבית שלנו חי על חינוך הילדים, ולנו אומרים 'אתם לא מתאימים?' איך אנחנו בחוץ? איך זה קרה, למה הבוקר הבת שלי קמה ונשארה בבית?".

    "מי האיש שמסוגל להגיע לימים הנוראים ולהשאר אדיש לזה?, יש בשמים מי שרואה ויודע, אני מביט לבת שלי בעיניים ואני לא יכול להיישיר לה מבט. היא גדלה עם חברותיה 8 שנים ופתאום לה אומרים 'את לא ראויה'.

    "התחננתי לפחות שבת, תנו לנו תשובה לפני שבת בכדי שנשמח בשבת, אבל גם את זה לא נתנו לנו. קיבלנו כל יום הבטחות ואשליות", מספר אב התלמידה בדמע.

    "הבוקר הבת שלי התלבשה והתכוננה ללכת לסמינר, שאלתי אותה 'למה, הרי אין לך לאן ללכת?' אז היא ענתה לי 'אולי פתאום תגיעה תשובה ומיד אוכל לרוץ ללימודים".

    "עברנו בשבוע האחרון טלטלה נפשית שאני לא מאחל אותה לגרועים שבשונאי, הלב כבר לא מכיל את זה, אתה לא יכול להכיל שאומנרים לך 'אתה בחוץ, אתה לא ראוי'.

    לדבריו של האב המיוסר, "יש לנו כאן ראש עיר שהגיע מחוץ לעיר (ישראל פרוש. ד. ל), עם יומרה לבוא ולתקן את כל תחלואי העיר, כולם יודעים בקולות מי הוא נבחר, אני אישית פניתי אליו וקיבלתי ממנו כתף קרה ואפילו גרוע מכך טריקת דלת של רכב".

    האזינו לשיחה המלאה:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      מתי ילמדו הספרדים לגבות את אחיהם? אם היו בוחרים בראה:ע של ש"ס היו מונעים מעצמם עוגמת נפש… מזיקים לעצמם ואחר כך בוכים. ובאמת הנושא כואב!!!

    2. 8

      פשוט מצמרר!!!!!!!!!!!
      הגיע הזמן לפתוח לבד סמינרים בלי תמיכה של השלטונות

    3. 5

      רק להזכירכם , פרוש הרשע הוא זה שהחריב בתי מדרש וישיבות של ספרדים בגלל שנבנו באופן לא חוקי , בעוד שהמבנים הלא חוקיים של האשכנזים לא מפריעים לו משום מה .

    4. 4

      ישיבה ספרדית הם ידעו לפתוח. ראש עיר ספרדי הם יודעים לבחור. רק סמינר ובתי ספר הם אינם יודעים לפתוח. מה האפליה הזאת? די תפתחו בתי ספר וכולם ינוחו בשלום.

    5. 3

      לאחינו הספרדים שלום וברכה לפעם הבאה תפנימו שלא עושים חסדים בפוליטיקה,כמה מרן הרב עובדיה זצו'קל התחננן ואמר להצביע לקריספל והוא אז אמר שאם פרוש יעלה יפלו את הספרדים ואז שתי הפרשנים "המהוללים" יעקב ריבלין ואבי בלום צחקו ואמרו מוציאים את השד העדתי מהבקבוק והשיטה הזאת כבר לא עובד היום ורק פעם היה אפליה והיום כולנו רואים דבר מי יקום