בעל הנס בחוף אשקלון

    אסתי חדד Comments Off on בעל הנס בחוף אשקלון
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    החולות הזהובים ופיסת הים התכולה נראים מרחוק. רק להושיט את היד ולגעת בהם.
    חולפים, (לבאים מצפון), על אזור עד הלום ואחרי כמה דקות מבחינים בשורה כמעט אין סופית של בתים חד קומתיים, גגות רעפים אדומים ומראה של חולות וירק מסביב. כמעט חושבים שאנו בגוש קטיף. אבל המציאות היא אחרת.

    שלוש שנים אחרי ביצוע תוכנית העקירה והגירוש מגוש קטיף, חוקקה הכנסת את "חוק הנצחת ותיעוד ההתיישבות בגוש קטיף". המטרה – להקים מרכז שינציח את מורשת ההתיישבות בגוש קטיף וצפון השומרון, ובאמצעותו יונחלו ערכים לאומיים וחינוכיים.

    בקראוון הקטן הזה מסתתרת היסטוריה עניפה ומפוארת

    עוד רגע קט, ובקיץ הקרוב, נציין שבע שנים לגירוש
    בכניסה לישוב ניצן שקלט את רוב המגורשים מנוה דקלים, גדיד ועוד, ממוקם במבנה קראוון, המרכז להנצחת ותיעוד פועלם של האנשים שהיו בגוש. מבחר סרטים מימיו הראשונים של הגוש, סיפורם של מתיישבים במקום (פרוייקט אדיר שמשקיעים בו רבות לצילום בודיאו ותיעוד), תצוגות, תמונות ואפילו מזכרות מיוחדות.

    מוכי בטר, מנהל המקום, מסביר למה היה חשוב להקים את המרכז והתיעוד: "לא כולם יודעים, אבל כל היישובים בגוש קטיף עלו לקרקע בדחיפתן של ממשלות ישראל ואנשי מפלגת העבודה היו מהתומכים המרכזיים".

    חגי הוברמן, עמל כאן רבות כדי לתעד ולשמר את זכרון הימים היפים. בכניסה מקבלת את פני הבאים מדריכה המסבירה על המקום וחשיבותו וניתן להרכיב יום שלם של פעילות כולל סיור בישוב, נסיעה לאחת החממות (אליה נגיע מאוחר יותר) והכרות עם הישובים החדשים שקמו.

    מרכז קטיף, מרכז מבקרים ניצן. ימים א’-ו’. בתיאום מראש. בתשלום.

    לפרטים: 054-5953953 077-4324104

    נסיעה קצרה מזרחה ואנו בקבוץ נצנים
    "הקבוץ שעלה על הקרקע פעמיים" כפי שאומרת נאוה מרכזת הפעילות התיירותית במקום.
    בין אשדוד לאשקלון בין הפרדסים והשדות החקלאיים, כמה שעות בקיבוץ ניצנים הכולל את סיפורו של הקיבוץ המתחדש, הרפת הממוחשבת, מאגרי המים, הפרדס ומורשת ניצנים.

    הקרב בניצנים התרחש במלחמת העצמאות. קרב גבורה מול הצבא המצרי החזק. קרב של מעטים מול רבים. קרב של ישוב בודד מול הפולש המצרי בדרכו לתל אביב. רק שם, כשעומדים מול התעלות בחדר ההנצחה אפשר להבין זאת.

    מפעל ההנצחה בניצנים

    מחזור שנכתב בשבי המצרי
    הימצאותה של ניצנים בעורפו של הכוח המצרי באשדוד הקלה על חסימת דרכו של האויב. המצרים לא ישבו בחיבוק ידיים. הם למדו כי השארת נקודה עברית כניצנים בעורפם, פירושה ניצולה בידי החטיבה למטרות לחימה ואיום מתמיד. על כן ריכזו המצרים את מאמציהם לכיבוש ניצנים.

    מסמך מרטיט, מחזור לראש השנה שנכתב בין כתלי הכלא

    בסופו של קרב הלכו 105 בשבי פצועים ובריאים, שם ישבו במשך 9 חודשים. שניים מהם, כתבו בין כותלי בית הכלא את מחזור ראש השנה לפי זיכרונם. את המחזור ניתן לראות היום במוזיאון המקומי. תזמינו את איציק לאופר לספר לכם. מרשים מאד.

    לרעבים, מומלצת המסעדה של הקיבוץ עם כשרות הרבנות האזורית. ב-35 ₪ בלבד תקבלו ארוחה מלאה בחדר האוכל הצופה לנוף. טל. 08-6721406

    עשר דקות נסיעה דרומה ואנו בישוב משען. ישוב של עולי תימן.
    דבר מאלף הוא הסיפורים אודות ספרי תורה המקודשים שהיו ביהדות תימן ואשר חוללו ישועות ונפלאות. שמם היה נישא בהערצה ומקור לתפלה בעת צרה ומצוקה. המשותף לכולם, שהם נכתבו על ידי סופרים יראי שמים, שכתבו אותם בקדושה ובטהרה, ובכך נתקדשו הספרים בקדושה מופלאה ונוראה.

    ספר התורה היחיד שמחולל עוד נסים ונפלאות בימינו, הינו ספר "בעל הנס" הנמצא כיום בארץ ישראל במושב משען ליד אשקלון.
    תיאור אחד: יום אחד שומע בעל הספר מתוך בית הכנסת, רעשים מן ההיכל שבו נמצא ספר התורה. קרא לאשתו בבהלה, מה קרה? בטח עומד משהו לקרות. למחרת נודע כי נפטר רב המושב מארי יוסף מצרפי זצ"ל. תופעה כזאת אירעה שוב, ולאחר מכן נפטר תלמיד חכם אחר.
    ברחוב הראשי משפחת קינדיל בית מספר 38. טל. 052-4671140

    מחולל נסים ונפלאות: ספר התורה "בעל הנס"

    חממות ימיני
    חוזרים לסיפור גוש קטיף. בדרומה של אשקלון, ממוקמות החממות של משפחת ימיני שנעקרה מגוש קטיף מהישוב גדיד. כאן, בנו הם את ביתם מחדש ועל פני שטח גדול הם מארגנים סיור חקלאי מהזרע ועד למשלוח. הכל בכשרות מהדרין. שי ימיני מוביל אותנו בין ריחות של כוסברה, סלרי ובצל. באמצע עוצרים אצל המשגיח לבידוק ומקנחים בקו המשלוחים.
    טל. 054-5684666

    אין כניסה לחרקים - החממות של משפחת ימיני

    עוד בסביבה
    מסעדת כמהין. מסעדה חלבית ודגים, כשרה למהדרין המציעה תפריט עשיר ומגוון. האוכל, בניצוחו של השף פרנק אזולאי, נפלא. ארוחת בוקר עשירה ארוחות עסקיות לצהרים ועוד. כל הפנינה הטעימה הזאת, מוקפת 5 דונמים של עצי חורש טבעי ובנוף כפרי עוצר נשימה.
    טל. 052-8601558

    בין לבין חופי ים, דיונות צהובות והמון אנשים טובים באמצע הדרך.

    לפרטים נוספים על תיירות באזור: 052-3962520



    0 תגובות