הקאמבק של לפיד • בדרך לסמולנסקין 9 מפרגנים לליצמן

    יעקב גרודקה 4 Comment on הקאמבק של לפיד • בדרך לסמולנסקין 9 מפרגנים לליצמן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יאיר לפיד עושה הכל בכדי לשנות את תדמית 'שונא החרדים' שדבקה בו לתדמית של 'אדם שאוהב כל יהודי'. קולו נשמע לעתים קרובות בכלי התקשורת החרדים והוא דבק בקו אחיד של אמירות פיוס וחרטה על הדרך שבה התנגח בציבור שלם במדינת ישראל – הציבור החרדי.

    לא מכבר פורסם כי לפיד מנצל את שהותו באופוזיציה וכי הוא נקט לאחרונה באסטרטגיה חדשה במטרה להגיע לכס ראש הממשלה בקדנציה הבאה. לשם כך הוא שכר את שירותיו של אדם האהנפט, יועץ תקשורת אמריקאי שעבד בעבר עם הנשיא ברק אובמה.

    אם בתחילת דרכו באופוזיציה הוא עדיין דיבר על 'קומבינות ממשלתיות' ושחיתויות, היום הוא כמעט ולא נשמע בסגנון הזה. אם בעבר הוא תקף את המגזר החרדי בוקר וערב – היום הוא משגר מסרים של חיבור והזדהות.

    כזכור, אמש (חמישי) החליטה מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לאפשר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשמש כשר במשרד הבריאות זאת בעקבות ההכרח שנוצר על פי החלטת בג"צ בעתירת 'יש עתיד'.

    העובדה שעתירת מפלגתו של לפיד גרמה לפסיקת בג"צ ולהחלטת מועצת גדולי התורה בענינו של ליצמן – נחשבת בהחלט ל'ניצחון' של לפיד על ליצמן ועל המפלגות החרדיות. בעקבות כך יועצי התקשורת של לפיד נדרשו להחליט על תגובה ראויה, האם לרקוד על הדם ולצעוק 'הנה נצחנו', סטייל לפיד בעת יושבו על כס שר האוצר או לנסח תגובה ידידותית וממלכתית שלא תפגע בקו התקשורתי החדש של האופוזיציונר שרוצה את ראשות הממשלה.

    תגובת לפיד הרשמית והכתובה לא איחרה לבוא, "בעקבות החלטת בג"ץ בעתירת יש עתיד החליטה היום מועצת גדולי התורה שיעקב ליצמן ימונה לשר", כתב לפיד ברשת החברתית.

    "הציניקנים יגחכו כמו תמיד, אבל מדובר ברגע היסטורי. ציבור גדול וחשוב נכנס מתחת לאלונקה הישראלית. הם יהיו ליד שולחן הממשלה בעסקת השבויים הבאה, במלחמה הבאה, בהסכם השלום הבא".

    "הם יצטרכו להרים יד ולהצביע כשהממשלה תכריע הכרעות קשות על תקציב הבטחון, על מתווה הגז, על רווחה ועל בריאות".

    "ייתכן שלא תמיד נאהב את ההחלטות שלהם, אבל ככה זה בדמוקרטיה. אני מאמין שבנושאים חברתיים הם יכולים להביא לשולחן הממשלה – שסביבו יושבים לא מעט פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם – קול חשוב של חמלה יהודית".

    "ומעל לכל – זוהי לקיחת אחריות. חיים משותפים מתחילים באחריות משותפת", כתב לפיד והוסיף ברכה לסיום, "אני מברך את מועצת גדולי התורה על החלטתה ההיסטורית ומאחל ליעקב ליצמן הצלחה בתפקידו".

    התקשורת צהלה והכותרות זעקו 'לפיד מפרגן לליצמן' או 'לפיד: ליצמן יביא לממשלה קול של חמלה יהודית'. משפטי ניצחון לא היו אמש.

    רק לפי כמה ימים לאחר פסיקת בג"צ הגיב לפיד ואמר כי "שר צריך להיות אדם שנשבע אמונים למדינת ישראל ועובד במשרה מלאה. העתירה הייתה נגד תרבות הקומבינה הפוליטית שבה מתחמנים ועושים 'כאילו' והחוק הוא לא חוק, חוקים זה לכולם, והמדינה צריכה להקפיד על זה וראש הממשלה צריך להקפיד על זה מכל אדם אחר ואנחנו לא יכולים לחיות במקום שהאזרחים מרגישים שהמדינה מתחמנת את עצמה כי זה לא תקין וגם זה לא מאפשר למערכת הבריאות לעבוד כמו שצריך", אמר לפיד.

    אמש, אמר שר הבריאות המיועד ליצמן ל'קול חי' כי "אני שמח מאוד שלפיד במשך שלוש שנות פוליטיקה מציג הישג אחד: עוד כמה שקלים למשכורת של ליצמן. אין לו הישג בביטחון, ברווחה, בכלכלה או בכל דבר אחר. הוא הבטיח הרים וגבעות אבל הדבר היחיד שהצליח זה איתי".

    כזכור ליצמן לא מדבר עם לפיד במשכן הכנסת זאת למרות ניסיונותיו של לפיד. ב'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' אמר ליצמן לפני כחודשיים כי "לפיד מנסה לדבר איתי אבל הרבנים שלי אמרו לי שאני צריך שיהיו לי חברים טובים".

    ליצמן נשאל האם יש סיכוי ל'חזרה בתשובה' של לפיד וענה: "בוודאי. שיצביע בעד חוק בני הישיבות שנגיש, לתיקון לקצבאות ילדים ולתקציבי הישיבות ואז נדע שכל הסיפורים שלו על חזרה בתשובה נכונים".

    ימים יגידו מה יעלה ב'חברותם' של לפיד וליצמן והאם מאמציו התקשורתיים של לפיד יאלצו אותו לארוז מזוודות ולעזוב את רמת אביב ג' לטובת רחוב סמולנסקין 9, פינת רחוב בלפור.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      השהייה באופוזיציה עושה לו טוב ולנו טוב..

    2. 3

      אהבתי את הניתוח והפרשנות
      יפה מאוד יעקב חילך לא רק לעריכה אלא גם לכתיבה משובחת