- רדיו קול חי - -

ברק בהקלטות חדשות: "נתניהו התנגד לשחרור שליט"

פרשת ההקלטות של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק מקבלת היום תפנית חדשה. מהקלטה חדשה שנחשפה היום נשמע ברק אומר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד לשחרור החייל החטוף גלעד שליט שהיה מוחזק בידי החמאס.

לדבריו של ברק, "הדבר שהיה הכי חשוב לנתניהו היה להשיג את התמונה הראשונה עם החייל המשוחרר".

עוד עולה מההקלטות שנחשפו היום בקולו של ברק כי למרות שארגון הטקס בבסיס חיל האוויר בתל נוף, לשם הגיע שליט לאחר שחרורו, היה אמור להיות באחריות הצבא – לשכת ראש הממשלה היא זו שניהלה בפועל את המהלכים, "הלשכה שלו שלחה צוותים כדי לארגן את זה והכול היה מכוון לדבר אחד: שהתמונה תהיה התמונה הראשונה כשהילד (שליט, ד.ל) יורד והיא תהיה רק עם ביבי בפריים".

ברק מחריף בהקלטות את הביקורת על נתניהו ואומר כי "האינטנסיביות הזאת, יש בה משהו של שתי קצוות שישנן בתוך האישיות שלו (נתניהו. ד.ל), שזה חולשה ויכול ללכת לפינות ילדותיות בהשגת איזה דבר רגעי. אצל ביבי התחושה חזקה מאוד שבאמת התמונה, המילה, יותר חשובה מהמעשה בעצם".

"חודשים ישבתי עליו לעשות שני דברים. לעשות את גלעד שליט ואחר כך לקבל את ועדת שמגר. בסוף הוא השתכנע שהוא צריך לשחרר את שליט ולא השתכנע לעשות את ההמשך המתבקש וכך הוא מצא את עצמו שנחטפו שלושת הנערים. היה בו משהו קטנוני בצורה מביכה", סיפר שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ברק פתטי. הניסיונות שלו לחזור לבמה הציבורית חוצים כל גבול, לרבות הכפשת ראש הממשלה כדי להאדיר את עצמו ולפגוע באינטרסים חיוניים של מדינת ישראל. ראש הממשלה לא היה זקוק לאהוד ברק כדי להחליט על שחרור שליט. הוא זה שהחליט על השחרור והביא את העסקה לאישור הממשלה בדיוק כפי שהורה להחזיר לכלא את משוחררי שליט שניסו לחזור לטרור, כשברק כבר לא כיהן כשר ביטחון. נתניהו הסתדר יפה מאוד גם לפני ברק וגם לאחריו. היחיד שלא מסתדר עם זה הוא ברק עצמו שמחפש כל דרך לחזור לחיים הציבוריים תוך תחושת חשיבת עצמית מנופחת ובאופן מעורר רחמים".