ניצחון מוחץ לדרעי: בג"ץ דחה פה אחד את העתירה נגד מינויו לשר

    דוד לזר 2 Comment on ניצחון מוחץ לדרעי: בג"ץ דחה פה אחד את העתירה נגד מינויו לשר
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון לדרעי: בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל.

    העותרים ביקשו למנוע מדרעי את מינויו לשר בעקבות הרשעתו של דרעי בעבר שבעקבות כך הוא נשלח לשלוש שנות מאסר בפועל והשתחרר ביולי 2002, לאחר ריצוי שני שלישים מעונשו. לפי חוק יסוד הממשלה, הקלון הוסר שבע שנים מאז סיים לרצות את עונשו.

    השופטת אסתר חיות כתבה בפסק הדין כי "האמת צריכה להיאמר, האיזון הנדרש בין השיקולים הנוגדים הינו מורכב ואיננו נטול קשיים. ניתן אף לומר, כי מינויו של דרעי לתפקיד שר מצוי על גבול מתחם הסבירות. אך בהינתן מכלול השיקולים שעליהם עמדנו בפירוט, ובהינתן שיקול הדעת הרחב המסור לראש הממשלה בעניינים אלה – לא מצאנו עילה להתערב בו".

    השופט עוזי פוגלמן אמר כי "בית המשפט אינו חלק מהליך המינוי, ותפקידו מוגבל לבחינת פעולת הרשות על פי עילות הביקורת השיפוטית הקבועות בדין. כאשר בית המשפט נמנע מלהתערב בהחלטה של ראש הממשלה, אם להעביר או לא להעביר שר מכהונתו, אין בית המשפט מתכוון לומר כי ההחלטה של ראש הממשלה טובה וראויה. בית המשפט אומר רק זאת, שההחלטה של ראש הממשלה וההתנהגות של השר אינן נוגדות את הדין", כתב.

    "דרעי עומד בדרישות שמציב החוק במישור הכשירות, שכן חלפו כ-13 שנים מאז סיים לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו ב'תיק האישי' בגין עבירות שיש עמן קלון", כתבה חיות. "עם זאת, העמידה בתנאי הכשירות איננה 'סוף פסוק' כאמור, והשאלה המרכזית העולה בעתירה זו היא האם מינויו כשר צולח גם את מבחן הסבירות".

    חיות הוסיפה כי "אכן, לא ניתן להפריז בחומרת מעשיו של דרעי, למצער אלה אשר בגינם הורשע בדין. בענייננו חלפו כאמור כ-13 שנים מאז סיים דרעי לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו ב'תיק האישי', וחשבון פשוט מלמד כי מדובר בפרק זמן שהינו כפול כמעט מפרק הזמן שאותו קבע המחוקק כמגבלת כשירות בהקשר זה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      "נצחון מוחץ"….

      כאילו שהיה כאן איזה הוא אמינא שיפסלו אותו..

      אין כמו אלי ישי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 1

      לתגובה מספר1- ולחבר מרעיו:
      " הכלבים נובחים, והשס"יירה עוברת" ביי ביי.