- רדיו קול חי - -

האזינו • מימרן לרב דוד סתיו: "אתה לא רב"

רבנים דתיים ליברליים 'שברו את הכלים' היום והחליטו על הקמת בית דין עצמאי לגיור ללא קשר לרבנות הראשית לישראל.

בראש רשת בתי הדין שתקרא 'גיור כהלכה' יעמוד הרב נחום רבינוביץ ראש ישיבת מעלה אדומים כשלצידו הרב דוד סתיו רבה של שהם, הרב יעקב מדן ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב רא"ם הכהן ראש ישיבת עתניאל והרב שלמה ריסקין רב היישוב אפרת.

למעשה, נדמה כי המגוירים לא יהיו יהודים על פי החוק בישראל, למרות שאין זה סותר למהות הגיור ההלכתי.

הרב משה קליין, רבו של המרכז הרפואי הדסה אומר במהדורה המרכזית לאבי מימרן כי יש כאן הרס הרבנות הראשית עד היסוד. בוא חבורת רבנים ואמרו 'לא עוד הרבנות הראשית כגורם רלוונטי וקובע'. "לדעתי תהיה כאן הונאת הגר במימדים שלא הייתה כמותה. בעוד בית הדין של הרב קרליץ מגייר במספרים נמוכים, פה יהיה לכאורה מתן מענה לאלפים ועשרות אלפים שלומדים בחינוך כזה או אחר ואז הם יחזרו הביתה להתנהגות הגויית והסיטואציה תהיה לא נעימה".

הוא הטעים כי כעת הרבנים הראשיים צריכים לעמוד בתקיפות. שיצהירו כי גיורים אלה אינם מוכרים ומי שמתגייר בבתי הדין הללו ידע שגיורו אינו גיור – משול לרכישת תואר באוניברסיטת לטביה. לצערי, אימת בג"צ עליהם ובכמה מקרים הם לא נהגו בתקיפות הראוייה. האם מישהו מקים משטרה פרטית? הוצאת דרכונים פרטית?

הרב דוד סתיו רבה של שוהם אמר בשידור במהדורה המרכזית כי יש מסורת בעם ישראל והיא שרבני ערים נהגו לגייר וכך קורה הדבר היום בעולם היהודי. באו קבוצת רבנים ואמרו אנחנו לא יכולים לראות איך קבוצה גדולה של אנשים נדחים על ידי בתי הדין מסיבות כאלו ואחרות והקימו אלטרנטיבה. "אני חושב שהויכוח הוא סביב גיור קטינים כאשר עמדת הרב רבינוביץ היא שקטינים שלומדים בחינוך דתי, הגם שאמא שלהם לא שומרת תורה ומצוות ולא רוצה להתגייר יש לגיירם מצד זכין לאדם". לדבריו, רוב הפוסקים ככה סוברים.

תוך כדי ויכוח אמר מימרן לרב סתיו כי בדבריו יש דמגוגיה. הרב סתיו נפגע ואמר כי אין לומר לרב בישראל שהוא דמגוג. מימרן לא שתק ואמר לו כי הוא לא רב. הרב סתיו בתגובה ירד מהקו.

/wp-content/uploads/2015/08/10-08-2015-18-59-591.mp3 [1]

הרב יעקב מדן שעלה אחר כך לשידור אמר בשידור כי הם פותחים לרבנות הראשית שסתום לחץ. בטווח הארוך זה יחזק את הרבנות הראשית שכולם חפצים בכבודה וביקרה. "כשאני חושב על המעלות והחסרונות אני סבור שהמעלות רבות למרות שיש ברעיון שלנו גם חסרונות".

האזינו לשיחה המלאה

/wp-content/uploads/2015/08/10-08-2015-18-59-59.mp3 [2]