בנט: "קיצוץ מיליארד ש"ח בחינוך לא יהיה במשמרת שלי"

    דוד קורצוייל No Comments on בנט: "קיצוץ מיליארד ש"ח בחינוך לא יהיה במשמרת שלי"
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה לאחר פרסום ספר התקציב יוצא שר החינוך נפתלי בנט לקרב ואומר "זו מכה מוחצת לחינוך. אשתמש בכל העוצמה הפוליטית כדי למנוע את זה", אך יחד עם זאת הוא מבהיר: "אני משוכנע שראש הממשלה לא ייתן יד לקיצוץ ושנת הלימודים תיפתח כסדרה" את הדברים אמר ל-NRG.

    על הקיצוץ המתוכנן במשרד החינוך אומר שר החינוך "קיצוץ כזה במערכת החינוך הוא הרסני לתכניות המרכזיות שלי: רפורמה בגיל הרך ושיפור איכות החינוך בגיל הרך, שינוי כיוון במתמטיקה ומדעים, וסגירת הפערים הדיפרנציאליים – זה קודם כל יפגע בחלשים, ולכן זה לא יקרה. אני לא אתן לזה לקרות", מבהיר בנט, "קיצוץ של מיליארד שקלים בתקציב החינוך לא יהיה במשמרתי. כל שרי הבית היהודי יתנגדו לתקציב הממשלה במצב כזה, ואני רואה בזה הפרת התחייבות"

    "על בסיס ההסכם מול ראש הממשלה בהרכבת הקואליציה הקיצוץ צריך להיות סדר גודל של 100 מיליון ש"ח, לא 700 מיליון. אני בטוח שגם שר האוצר וגם ראש הממשלה יעמדו בסיכומים הקואליציוניים כלשונם. אני מוכן לקצץ 3 אחוז רוחבי כמו שסיכמנו בהסכם הקואליציוני, ו-3 אחוזים מסתכמים במאה וחמישה מיליון ש"ח".

    מצבה של ההשכלה הגבוהה בישראל: "ידוע לכולם שלפני כמה שנים ספגנו עשור אבוד בהשכלה הגבוהה, אנחנו חייבים להיות בחזית המדע העולמי – בפיזיקה, במתמטיקה, ברפואה, בביולוגיה. עכשיו כשאנחנו בדיוק באמצע מהלך להחזיר חזרה אקדמאים איכותיים למדינה ולחזק את המחקר פה כדי שיהיו לנו פרסי נובל גם בעוד 30 שנה ויהיה מי שיפתח כיפת ברזל גם עוד 20 שנה, אנחנו חייבים להשקיע היום. כל כך הרבה מדברים על תקציב הביטחון, אבל הביטחון האמתי של עתיד ישראל הוא החינוך".

    האם יהיה משבר קואליציוני סביב הקיצוצים המתוכננים? "לא צריך פה איומים. אני משוכנע שראש הממשלה ושר האוצר מבינים את המשמעויות לחינוך, ואני משוכנע שזה חשוב להם, ואני משוכנע שגם הם מבינים את המשמעויות הפוליטיות המלאות ואף אחד מהם לא רוצה להיות בנאדם שמונע מילדי גן לקבל חינוך איכותי, או מילדים לקראת בגרויות לקבל את השעות שהם זקוקים להן כדי להצליח בבגרויות, או למנוע מאתנו חינוך ערכי. הכל בסוף גם עולה כסף".



    0 תגובות