תיירות מדברית בגובה אלף מטר

    אסתי חדד Comments Off on תיירות מדברית בגובה אלף מטר
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוות פרי וגבינות משובחות, חץ וקשת, אתר הספא הטוב בישראל, צמחי תבלין, מסלולים והמון מרחבים פתוחים. קובי פינקלר נסע דרומה וחזר עם טיול מצולם.

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    נחלת שבט שמעון ברמת הנגב, הנה נחלה פוריה. חוות בודדים המניבים פרי מתוק ועסיסי, כרמי זית וגפן, גבינות משובחות, אוויר קריר גם באמצע הקיץ החם, המון נוף למרחבי המכתש, יעלים וצבאים הסובבים חופשי בטבע, שלוה ואוכל כשר, משובח והכי חשוב מתוצרת האזור.
    רמת הנגב, הוא שמו של האזור שבצפונו אתר רביבים, דרומו באזור נחל צין ועבדת העיר הנבטית הקדומה ובמזרחו מרחבים המשתרעים על פני שטח נרחב. בקצהו, מצפה רמון אליו נגיע למנוחה ולנחלה.

    מסלול הטיול מוביל אותנו מצפון לדרום: משער קיבוץ רביבים, נוסעים לחי נגב ברביבים הפותח צהר לבעלי החיים המדבריים, לסיורים במקום, להכנת חול צבעוני והפקת שמן זית מתוצרת מקומית של מרחבי חלוצה.
    טל. 08-6562688

    קיבוץ רביבים: חיים מדבריים בין חולות צבעוניים

    נסיעה קצרה דרומה על דרך עפר, מובילה אותנו ל'מצפה טלי', משם ניתן להביט את מרחבי הנגב ואגם המים של 'פארק גולדה'. פינה של חמד בתוך המדבר, מים צלולים, מתקנים, מדשאות ומקום לנפוש בו בין אתריו היפים של האזור.

    גם בנגב יש דשא - פארק גולדה

    כשיורדים מהמצפה, בלב חולות המדבר, שוכן לו 'נווה מדבר' – אתר המרחצאות והספא של הנגב. המקום, שזכה בתואר הנכסף, הראשון מבין אתרי הספא והמרחצאות בישראל, מוקף בחלונות הצופים אל נופו של המדבר. האווירה במקום נעימה ומהנה. כמו להוסיף נופך, ממוקמת במקום מסעדה כשרה הפועלת בין השעות 12-16 במזנון חופשי.
    טל. 08-6579666
    ניתן להגיע לאתר בתחבורה ציבורית מבאר שבע בקו מספר 45 של חברת מטרופולין.

    בלי דקלים וחולות – נווה מדבר

    לאחר שהרגענו את הגוף, אנו יוצאים למסע בהיסטוריה. בית ספר שדה פורח, חדרים מסבירי פנים ואפילו יעלים שאינם חוששים מאורחים. במקום ארוחות כשרות בחדר האוכל המרווח, בית כנסת וכל האפשרויות לקיום שבתות אירוח. הכול במחירים סבירים ואפילו נמוכים מהמקובל.
    טל. 08-6532016

    אמרנו 'שדה בוקר', אמרנו בן גוריון. הגענו אל ביתו של ראש הממשלה הראשון ששאף להפריח את הנגב ובמגוריו בדרום המרוחק היווה דוגמה אישית לכך.
    טל. 08-6560469
    במקום, תוכלו לשכור אופני שטח לרכיבה עצמית, תקבלו מפות והדרכה כשאחד המסלולים המוצעים הוא רכיבה מביתו של בן גוריון לחלקת הקבר וחזרה. אם תתעייפו, יאספו עבורכם את האופניים באחת הנקודות.

    הליכה ודיווש בביתו של ראש הממשלה הראשון של ישראל

    מסלול נוסף, שניתן לעשותו גם רגלית, מצוי לא הרחק מ'שדה בוקר' ועונה לשם 'בורות חצץ'. בתוך בורות מים עתיקים שנחצבו בסלע הרך, נאגרו כמויות מים גדולות שירדו בעת שיטפונות באזור ושימשו לאחר מכן בתקופה הצחיחה את המתיישבים. ניתן להגיע למקום רגלית, באופנים או ברכב 4X4.

    מעט מנוחה תוכלו לצבור בחאן 'מרחב-עם' שבמרכזו אוהל אירוח גדול הבנוי מחומרים ממוחזרים וטבעיים, משקיף על מרחבי רמת נגב, בה אנו מצויים. החאן מציע שהות נעימה, לינה, פעילויות ייחודיות ומגוונות, סדנאות ואירועים, ומרכז יציאה לטיולים באזור.
    טל. 08-6571963

    מכאן, נצא דרומה לחוות הבודדים ומצפה רמון
    חוות קיש, פרי שבעת המינים, יקב משובח, אירוח, לינה מדברית באוהל בדואי ואוהלים למשפחות ולזוגות והמון אהבה לארץ ישראל. ניתן להזמין סיורים מדבריים ברגל, ברכיבה וסיורים ליליים, או סיורי טבע בסביבה הקרובה של תופעות טבע והצומח המדברי.
    טל. 050-5260768

    ומכאן לקצה הדרומי של האזור. על שפת המכתש הגדול בעולם יושבת לה מצפה רמון. עיירה קטנה ואתרים סביב לה. אפשר לטייל בה ובאתרי הסביבה רגלית, אפשר להצטייד בג'יפ , ללון או להגיע ל'רובע הבשמים' לצפות במגוון עבודות האומנות.

    על שפת המכתש הגדול בעולם

    פסגת הר גמל, היא נקודת התצפית הכי גבוהה של מצפה רמון. ניתן להגיע אליה ברגל דרך טיילת המכתש, או ברכב עד לחניה הסמוכה. מכל עבר ממרומי מרפסת התצפית ניבטים נופיו של המכתש ובתיה של 'מצפה', כפי שהיא מכונה בפי תושביה.

    טלפונים לאיתור ג'יפים תגלו בהמשך הכתבה

    אחרי הנסיעה גם משהו לנפש. שמנו פעמינו ל'רובע הבשמים'. גלריית אמנים בה מוצגות יצירות רבות: כלי קרמיקה מעוצבים, ריהוט מבוץ, ביגוד מסוגנן, תכשיטים, סדנת סבונים ועוד.

    חוות האלפקות
    מעל 600 אלפקות ולאמות, שרובן מסתובבות חופשי. בעלי חיים שהובאו מדרום אמריקה, שילוב מעניין של גמל וחמור. הנחות לגמלאים ולקבוצות.
    טל. 08-6588047

    חץ וקשת מדברי
    משחק שמבוסס על העיקרון של גולף, רק עם חץ וקשת. צריך רק נעלי הליכה ומימייה, את החץ והקשת תקבלו במקום, בלוויית הסבר.
    טל. 08-6587274

    מגוון רחב של חברות שמציעות סיורי ג'יפים באזור, משולבים בסנפלינג, או בסיורי אופניים. פרטים במדריכים המסווגים או במחלקת התיירות של המועצה והאזור.
    טל. 08-6564160



    0 תגובות