ח"כ אמסלם: "החוק הנורבגי הקטן יאושר עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה" • האזינו

    דוד לזר No Comments on ח"כ אמסלם: "החוק הנורבגי הקטן יאושר עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה" • האזינו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב ראש ועדת הפנים של הכנסת חבר הכנסת דוד אמסלם ממפלגת 'הליכוד' בטוח שהחוק הנורבגי הקטן יאושר עוד לפני יציאת הכנסת לפגרת הקיץ בסוף השבוע הנוכחי- למרות כל הקשיים הכרוכים בחקיקתו.

    בדבריו הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' עם מני גירא שוורץ ב'קול חי' אמר ח"כ אמסלם כי "החוק יעבור בסופו של דבר. צריך להבין כי ועדת החוקה התכנסה על מכלול הסעיפים בחוק, יש בו הרבה בעיות, בגלל סיבוכים אחרים שסותרים חוקים אחרים, הועדה אימצה את המלצתן של בני בגין כהוראת שעה", לדבריו, "אמש אמרתי את דעתי בישיבת הסיעה ואמרתי לראש הממשלה כי אני מתכוון לעלות את ההשגות שלי על החוק".

    על התנהלות 'דגל התורה' בחוק הנורבגי אמר אמסלם כי "דגל התורה לא צד בעניין, הם הרי רצו שהחוק יתקדם כ הרי כידוע המועמד הבא שלהם הוא איש דגל התורה לכן היה להם מאוד חשוב שהחוק יעבור".

    אמסלם השיב על הטענה כי הוא עשה דיל עם גפני נגד ליצמן כתשובה על הבחירות בירושלים בהם ניצח ברקת בתמיכתם של גור: "אין קשר בין הדברים, אנחנו לא חיים את העבר, אין קשר לבחירות בירושלים, באתי עם הזווית של הליכוד, לא מעניין אותי מה קורה בין דגל התורה לאגודת ישראל – היחסים האלו לא מרתקים אותי במיוחד".

    על התנהלות שר הביטחון בוגי יעלון בפינוי האלים הלילה בבית אל אמר אמסלם: "אני לא בקיא בכל הפרטים, אבל אני חושב שההתיישבות ביו"ש ובירושלים היא חשובה, לא יעלה על הדעת שיש הקפאת בניה באזור ירושלים ועוטף ירושלים, בוודאי שביהודה ושומרון יש תושבים שצריך לתת להם יכולת להתפתח עם משפחותיהם, הילדים רוצים לגור ליד ההורים וזה לגיטימי. לגבי הסיפור הזה אין לי מושג, יש כאן החלטה שלך בית משפט כי הרי חוק זה חוק. צריך לעשות פשרה בעניין".

    אמסלם הוסיף כי "גיליתי כי כשהערבים עוברים על החוק – המדינה יודעת איך לאכול את זה אבל כשיהודים עוברים על החוק  – יקוב הדין את ההר, גם בהתנהלות בהר הבית זה כך".

    "בגדול הנושא עלה בישיבת הסיעה, אורן חזן העלה את זה כבר לפני שבועיים, דעתי היא שיש לעשות כל מאמץ חוקי שיהודים יישארו שם. כמו"כ, צריך לעשות הבחנה בין להרוס את הבית לבין לפנות אותו".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות