השר לוין: "במלאות עשור להתנתקות הגיע הזמן לשוב למקומות שהוחרבו"

    דוד לזר No Comments on השר לוין: "במלאות עשור להתנתקות הגיע הזמן לשוב למקומות שהוחרבו"
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שחברי הכנסת מ'הבית היהודי' איימו כי לפינוי בבית אל יהיו השלכות של עזיבת הקואליציה, היום נשמעו גם קולות ימניים מתוככי מפלגת הליכוד.

    שר התיירות יריב לוין מהליכוד העביר היום (שלישי) אחר הצהרים מסר מחזק למתיישבים שחזרו הלילה לשטח הישוב המפונה שא-נור בצפון השומרון וקרא לשר הביטחון יעלון שלא לפנותם מהמקום למרות שחלף האולטימטום שהוצב להם לעזיבת המקום מרצון ובלי צורך בהפעלת כוח.

    השר לוין הוסיף כי "במלאות עשור להתנתקות הגיע הזמן להתחיל בהליך של שיבה למקומות שהוחרבו".

    ראש המועצה האזורית שומרון בפועל יוסי דגן שפונה לפני עשר שנים משא-נור הגיע היום לחזק את המתיישבים ששבו למקום ואמר כי גם אחרי עשור הוא עדיין שואל את עצמו למה נהרסו בתי הישוב משטח שנשאר בשליטה ישראלית- וקבע כי לא היה בכך כל היגיון.

    "אני עומד על כביש, לידי מדרכה ופרחים ועצים, ואנחנו שואלים שאלה פשוטה, למה? לא היה שום הגיון במעשה הזה", אמר דגן. "האזור נשאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל, צה"ל פה רוב הזמן, הכל נשאר חוץ מהבתים. אני כראש מועצה מצפה מראש הממשלה ושר הביטחון שבמקום לשלוח לכאן שוטרים וחיילים עם אותה משימה של לפני עשר שנים ולגרש שוב את אותן משפחות, אני מצפה מהם להגיע לכאן ולשבת עם המשפחות, עם הנשים והגברים, הילדים והילדות, ולהסתכל להם בעיניים ולהסביר להם למה היה כאן גירוש ומדוע עקרו את הישוב. אך מכיוון שאני בטוח שאין להם שום תשובה, אני מציע להיפגש עם ראש הממשלה ושר הביטחון ולדון כיצד להקים את הישובים מחדש. אין שום סיבה לא לתקן את העוול".



    0 תגובות