נשיאת ארגנטינה שוב במוקד סערה אנטישמית

    שלמה ריזל 2 Comment on נשיאת ארגנטינה שוב במוקד סערה אנטישמית
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לנשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר יש היסטוריה חריפה עם התבטאויות נגד היהודים, והיום היא שוב מרתיחה את הקהילה היהודית במדינה.

    מגיש תוכניות התחקירים הארגנטינאי חורחה לנאטה, חשף הלילה (שלישי) וידאו בו נראית הנשיאה של המדינה הדרום-אמריקנית, שעוררה בעבר מספר סערות בשל התבטאויות אנטישמיות בוטות, כשהיא מבקרת במרכז לרפואת שיניים ובוחנת מכונה חדשה לייצור שיניים מלאכותיות מתוצרת גרמניה יחד עם שר הכלכלה היהודי, אקסל קיסילוף.

    הנשיאה דיברה עם השר היהודי על האיכות הגרמנית ובהתייחסות ספציפית למכונה אמרה: "זה גרמניה… הם גרמנים… הם כבר עשו ניסיונות עם כמה (שיניים)… עשו הרבה ניסיונות..".

    רק לפני כשבוע קירשנר האשימה כביכול את הקהילה היהודית בארגנטינה בגרימת חולי לשר החוץ המקומי, בעמוד הטוויטר שלה היא כתבה כי מצבו הרפואי של שר החוץ הקטור טימרמן נפגע בעקבות ביקורת מהקהילה היהודית על הההסכם שחתם עם איראן לטיוח הפיגוע בבואנוס איירס.

    "הקטור סובל רבות בעקבות הצורה בה התנהגו אליו ראשי הקהילה אשר קראו לו בוגד", צייצה בעמוד הטוויטר שלה, בעקבות ניתוח שעבר שר החוץ.

    דבריה באו בעקבות העובדה שהקהילה היהודית ביקרה את התנהלותה של ארגנטינה וטענה כי הממשלה בהנהגת קירשנר חתמה על הסכם עם איראן לטיוח מעורבותה בפיגוע בבניין אמי"ה (בניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בשנת 1994, בו נהרגו 96 בני אדם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אם הייתה בשואה לא היה עוזר לה כל האנטישמיות והטרור נגד יהודים הגרמנים היו רוצחים אותה יחד עם כל היהודים

    2. 1

      לשקול לקרוא לשגריר ארגנטינה בישראל לשיחת הבהרה.