החסיד והמתנגד: סערת הרבי מזלוטשוב ובכירי התקשורת החרדים

    חיים הלר 7 Comment on החסיד והמתנגד: סערת הרבי מזלוטשוב ובכירי התקשורת החרדים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שכמה אנשי תקשורת חרדים בחרו להפוך לחסידיו של הרבי מזלוטשוב הרב מאיר מכלוביץ מבני ברק הם החלו לצייץ בקביעות מהנעשה בחצרו של הרבי והנהגותיו.

    את ירח טוקר יועצו של ח"כ משה גפני הדבר לא הצחיק בכלל. "לא מכיר את הרבי מזלוטשוב המדובר, אבל כמות הלעג והציניות שיוצרים כלפיו, מביישת בעיניי. אולי די?" הוא צייץ.

    בתגובה השיב לו העיתונאי יוסי אליטוב "חבל שאתה לועג על גדולי ישראל שמביאים שמחה לעם ישראל. חשבתי שתקופת המחלוקת בין החסידים והמתנגדים כבר מאחורינו. צר לי שהתבדתי".

    ירח השיב בציוץ נוסף "יוסי, אתה מבין תקשורת לא מטע ויודע כמה אלפי עוקבים לא דתיים רואים וקוראים את הגיגים המחכימים. לא ראוי להפוך רב ללעג וקלס, נקודה" .

    יוסי השיב "ירח יקירי, אתה ראוי בהחלט לתואר המתנגד האחרון בעיירה. נתפלל שאור החסידות יגיע גם אליך, בבחינת ופרצת ימה וקדמה".

    ירח השיב וכתב למצייצים הנוספים "תקרא בעיניים של אדם לא דתי, את הלעג שבדברי כמה מחברינו, לדוגמא, על פגישתו עם שר הביטחון. בושה בעיניי".

    והשיב ליוסי "אני חסיד יותר ממך. אני דואג לכבודו של האדמו"ר מעט יתר מכל המצייצים שפוגעים בו ובמעמדו, ובעצם בנו כולנו שמחויבים לכבד את רבותינו".

    וזה לא נגמר. יוסי השיב שוב לירח "בהחלט ראינו בשבוע שעבר, ירח, בנושא הדיינים ועוד, כמה חשוב לכם הכבוד של היהדות החרדית וכבוד הרבנים. תחסוך מאיתנו את הטפות המוסר".

    "ר' יוסף" השיב ירח הטוקר "אטיף מוסר למי שאני חשוב לנכון, כפי שאתה עם עטך המושחז עושה מידי יום ביומו. לא הערתי לך בנושא האדמור אלא כללית. חבל שקפצת, וכן מותר לך גם ממרום כיסאך לקבל ביקורת על הפיכת אדמו"ר מכובד ככל שיהיה ללעג וקלס בעיני אלפי עוקביך מהארץ ומהעולם".

    1

    2

    3

    4



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      מר אליטוב תרגע מהר ותפסיק להיתמם, ברור לכולם שההיצמדות של כמה עיתונאים רדודים לאדמו"ר לא נובעת מיתר חסידות, אלא מהפיכת אדם טוב תמים וצדיק ללעג וקלס והשתמושת בו להצדיק חלק ממעשיהם הנלוזים.
      די לצביעות! די להתכבדות בקלון יהודי צדיק תמים!

    2. 6

      חובה להקיא את אליטוב ודעותיו מהמחנה.

    3. 5

      זה פשוט מעורר דחיה. האנשים האלה מחפשים רב מחמד. ומה הקשר למחלוקת חסידים ומתנגדים? אה, את זה אומרים כשאין משהו אחר להגיד. ואגב. טוקר הוא לא המתנגד האחרון, כנראה שאליטוב ישן בזמן מפגן הכח הענק והמדהים של דגל התורה בבני ברק

    4. 3

      מר אליטוב
      מתברר שאתה מבין בחסידות כמו אילטוב בשופטים

    5. 2

      ״המתנגד האחרון בעיירה״, כך כתב הספרדי שהפך לחבדני״ק. אז שיתבדה. כל ליטאי או ספרדי נבון בז לכל מזלזלי ההלכה ומקדשי הטקסים. רק אין עניין להלחם, במיוחד בדורונו הרדוד. ובפרט בחב״ד, שזו כת לגמרי דמיונית, שהיא וכת ברסלב מעכבות את הגאולה לצערי.

    6. 1

      אני כחב"דניק מוחה על דברי מגיב 6 "הספרדי שהפך לחבדניק", יוסי אליטוב הוא חב"דניק מלידה, ולמי שלו יודע שמו יוסף יצחק ע"ש האדמו"ר הריי"צ זצ"ל. ובכלל, האם אמור להיות הבדל בין אשכנזי לספרדי בעניין רעיון החסידות ? מדוע עניין המוצא נכנס לכל נושא ? לגופו של נושא אני לא מסכים עם העיתונאי המוכשר יוסי אליטוב, ואני חושב שבתוך תוכו הוא גם לא מסכים עם עצמו. כולנו הרי יודעים שרוח החסידות המקורית לקרב ולרומם את פשוטי העם, כבר כמעט ולא קיימת (למעט בחב"ד). לדוגמה: רוב הציבור הספרדי החרדי לומד במוסדות הלא חסידיים, מצד שני החלק הנוסף ביסוד החסידות של התבטלות לצדיקים קיימת היום גם בחוגים שנחשבו בעבר "מתנגדים", (ובנושא הקירוב הם דווקא יותר חזקים מרוב החסידים, חוץ מחב"ד) כך שכיום חסידים ומתנגדים מתבטא בצורה מהותית אך ורק בלימוד חסידות ברמה מסוימת (למעט בחב"ד שלומדים ברמה גבוהה), וכן, גם בלבוש ובמראה החיצוני. כך שבנושא זה אין טעם לעורר מחלוקות ולסכסך איש ברעהו.