הקרע בין ליצמן לגפני: יעקב אשר ישלם את המחיר?

    מני גירא שוורץ 1 Comment on הקרע בין ליצמן לגפני: יעקב אשר ישלם את המחיר?
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקרב ביהדות התורה הופך משמעותי, והפעם לא על מינוי זניח בוועדה למינוי דיינים, אלא על הקרדיט מול המאבק באוצר, למניעת קיצוץ מהמסוכם במשא ומתן הקואליציוני.

    אמש, לאחר שחשפנו במהדורה כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני בפגישתו עם נציגי האוצר בלשכתו, הקשיח עמדותיו לאחר שלטענת מקורביו הבין כי יש רצון לקצץ בתקציבי מוסדות החינוך, ישיבות סמינרים ורווחה, ולמעשה הקרב הגדול שמתנהל על הקצבאות עם הצעת הפשרה שעלתה בימים האחרונים בדמות 'תוכנית חיסכון' הוא בסך הכל מסך עשן לקיצוצים האמיתיים ובמקביל מלשכת ליצמן הבהירו כי סגן שר הבריאות כבר פתר את בעיית תקציבי הישיבות וסיכם כי לא תהא חריגה מהמסוכם בהסכם הקואליציוני, התגלה עומק הקרע שנפער בין שני הפוליטיקאים החרדים הבכירים ביהדות התורה.

    הקרע כ"כ משמעותי שכוחות שונים באוצר, ככל הנראה מנצלים את המתיחות בין השניים כדי לסחור ולספסר ביניהם, עד להגעה לסיכומים. כל אחד מהצדדים, קרי גפני וליצמן מחזיקים בקשרים ארוכי טווח עם בכירים באוצר, וכך למעשה ההליכה בשתי קולות בעניין, מסייעת לאוצר לפצל ולהחליש את המאבק.

    תמונת המצב נכון לעכשיו היא כי ליצמן מעוניין להתקדם בהצעה לתוכנית חיסכון – הצעה שעיקריה הן הפרשת 50 שקלים מקצבאות הילדים של כל משפחה, בכל מנה, לטובת הילד בהגיעו לגיל 18. ההצעה זכתה לתמיכה מצד כמה אדמורי"ם שאליהם הועברה ההצעה לאישור הערב, כמו האדמו"ר מגור והאדמו"ר מבעלזא.

    אלא שגפני, שכבר גם ככה זועם על ליצמן על הוועדה למינוי דיינים, ועיכוב החוק הנורווגי, ממשיך לזעום על כך שליצמן גורף את הקרדיט לעצמו בלבד על המאבק בתקציב כשהוא מבליט את המשבר סביב קצבאות הילדים – 'בייבי' שכולם מודים שאכן היה בטיפולו של ליצמן לאורך כל המשא ומתן, ומתעלם מבעיות נוספות הקיימות מול האוצר, כאמור גם בישיבות וסמינרים.

    ולא די בזאת עבור גפני, ממידע שהגיע אל 'קול חי' אמש עולה שגם היום (ד') לא צפוי החוק הנורבגי להתקדם לקראת הבאתו להצבעה שניה ושלישית, ולמעשה בכך יצטרכו החכים הממתינים להכנס להמתין לאחר הפגרה, וזאת כפי הנראה בשל המשבר הפנימי בליכוד כשח"כ דודי אמסלם מבקש מראש הממשלה שגם מפלגת הליכוד תיכלל במסגרת החוק הנורבגי ונציגים חדשים של הליכוד יוכלו להכנס לכהן במקום שרים שיתפטרו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה חבל שכאשר כבר הגענו ל'מלכות' נציגנו עסוקים במלחמות אגו במקום לשלב ידיים ןלהשקיע אנרגיות בהסרת הגזירות.