בתי דריינוף בבית אל פונו, יעלון: אני פועל למנוע ההריסה

    דוד קורצוייל | צילום: הלל מאיר, תצפית 1 Comment on בתי דריינוף בבית אל פונו, יעלון: אני פועל למנוע ההריסה
    20:40
    23.04.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם צה"ל נפל בצפון הרצועה; שיגורים לצפון ולדרום | חדשות החג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סמוך לשעה 03:30 החל פינוי בתי דריינוף בבית אל. נערים שהתבצרו פונו באמצעים לפיזור הפגנות. עד כה מעריכים בישוב כי לפחות 50 עצורים. מאות צעירים מתגודדים מחוץ למתחם כשהבניינים בשליטת כוחות הביטחון.

    שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר הבוקר: "עמדתי בעניין היא ברורה, נגד ההריסה, ואני פועל כדי למנוע אותה ולחזק את ההתיישבות בבית אל בפרט וביהודה ושומרון בכלל.
    "בשבועות האחרונים ביצעתי מספר מהלכים כדי להניח תשתית חוקית אשר תמנע את ההריסה בבית אל, ועתה אני ממתין להחלטת בג"צ בעניין. "גם אתמול הבהרתי לשרים מהבית היהודי עימם שוחחתי, כי לא תהיה הריסה לפני הדיון בבג"צ. בכל מקרה נפעל בעניין אך ורק על פי החוק ועל פי החלטות בג"צ".

    ראש מועצת בית אל ויו"ר מועצת יש"ע אומרים: "מקומם ומצער שראש הממשלה ושר הבטחון אדריכלי חנק ההתיישבות לא אפשרו להתיישבות למצות את ההליכים המשפטיים והפכו לקבלני הביצוע של מדיניות השמאל. אנו קוראים לראש הממשלה להפעיל את כל כובד משקלו לתגובת המדינה לבגץ. למנוע את הריסת הבתים שנכון להיום הם חוקיים לפי כל דין".

    מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם לפסיקת בית-המשפט הגבוה לצדק ובמטרה להיערך לפינוי והריסת שלדי מבני "דריינהוף" ביישוב בית אל, הוחלט הלילה למקם כוח משמר הגבול במתחם המבנים. על מנת למנוע התבצרות במתחם המבנים, להקטין את החיכוך והאלימות באזור וכדי לאפשר את השלמתו של המהלך המתוכנן, הוצב כוח משמר הגבול במתחם שלדי מבני "דריינהוף". כוחות הביטחון יפעלו לשמירה על החוק והסדר במתחם וערוכים למימוש הנחיות הדרג המדיני.

    ארגון חוננו דיווח כי בפינוי בתי דריינוף בבית אל ישנם למעלה מחמישים מעוכבים שהועלו לאוטובוס בידי המשטרה. טרם ברור האם יעצרו או ישוחררו ללא שיגיעו לתחנת משטרה.

    במשטרה הודיעו כי המתפרעים מבית אל הורחקו ולא נעצרו, וכי הם ישוחררו בירושלים.

    תגובות לפינוי

    יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון:
    "בנימין נתניהו ובוגי יעלון יכלו למנוע את מחזה האבסורד שהחל הלילה. אני מקווה שהם יתעשתו ולא ישלמו אתנן לעולם בתמונות של חורבן והרס עשור לאחר תמונות חורבן גוש קטיף וצפון השומרון ושממשלת ישראל והעומד בראשה לא יבחרו להתמקם כמו לפני עשור בצד המחריב וההורס. מי שיודע למצוא פתרונות יצירתיים ומכילים למול טרוריסטים ערביםת יכול למצות את ההליכים המשפטיים ויכול לייצר פתרונות יצירתיים מול יהודים החפצים בבניין ובחיים."

    שר הקליטה וירושלים זאב אלקין: ״אני מגנה את הפינוי הלילי של המתיישבים בבית אל, וקורא לשר הביטחון להשקיע מאמצים לא בפינוי מתיישבים אלא בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דרייאנוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה. אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס!".

    השר נפתלי בנט שוחח לפנות בוקר עם ראש הממשלה ודרש הבהרה כי אין כוונה להרוס את הבתים.

    השר בנט אמר כי "עשר שנים להתנתקות, מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי. שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח. הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל".

    ח״כ ניסן סלומינסקי יו״ר ועדת החוקה: ״אכנס דיון מיוחד בועדה בראשותי כדי לדון בלהיטות כוחות הבטחון לפנות את בתי דריינוף בבית אל. עיתוי הפינוי נראה לי תמוה לאור העובדה כי יש מגעים להסדרת מעמד המבנים. להיטות היתר לפנות בימים אילו שאנו מציינים עשור לגירוש מגוש קטיף אינה ברורה לי אני מציע למשטרת ישראל לפעול באותה יעילות כנגד הפולשים בנגב בגליל ובמשולש״.

    שר התיירות יריב לוין: ״ההשתלטות הלילה על המבנים בבית אל היא מהלך שערורייתי של אכיפה סלקטיבית, אשר מתעלם ממציאות בלתי נסבלת של עיכוב תוכניות בניה היוצר טבעת חנק סביב בית אל וההתיישבות כולה. ממשלת ישראל עומדת על פרשת דרכים וחייבת לבחור בחיזוק ההתיישבות והליכה בדרך הלאומית בשמה נבחרנו. התקפלות בפני המערכה המשפטית שמנהלים ארגוני השמאל בשיתוף עם בג״ץ עלולה להביא באופן מיידי לסיום דרכה של הממשלה. אני קורא לשר הביטחון להוציא לאלתר את שוטרי היס״מ מבית אל ולהימנע מכל צעד של פינוי. אגיע היום לבית אל כדי להביע גם בשטח את דרישתי זו.״

    ח“כ ינון מגל: “הלילה הפרו במשרד הביטחון את הכללים. פינוי בתי דריינוף הוא לא רק עוול אלא גם מנוגד להבנות עם שר הביטחון. הבתים היו בתהליכים אחרונים לקבלת היתר ועמדו במרכז דיונים קדחתניים להסדרתם. על רוהמ ושר הבטחון לעצור את המהלך הפזיז. אין שום הגיון בלהרוס בתים רק כדי לבנות אותם מחדש למחרת. הבית היהודי רואה עצמה כחלק מקואלציה שעובדת בתיאום והסכמה בין השרים ומצפה מראש הממשלה ושר הבטחון לנהוג על פי כלל זה.“

    472

    473

    470



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה עצוב וזה מזכיר את הגירוש של גוש קטיף