הרב יגאל קמינצקי: בלתי ניתן להתעלם מכך שהעם התפקח מהגירוש

    שלמה בן יוסף No Comments on הרב יגאל קמינצקי: בלתי ניתן להתעלם מכך שהעם התפקח מהגירוש
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב יגאל קמינצקי, שכיהן כמעט חצי יובל בתפקיד הרב האיזורי של מועצת חוף עזה וכיום מתגורר בניצן, אמר אמש לבצלאל קאהן במהדורה המרכזית של קול חי כי הגירוש הנורא היה דבר בלתי הגיוני, אנטי יהודי ואנטי כלכלי.

    בימים אלו בהם מונים עשור לגירוש מהגוש שוחח הרב קמינצקי בהרחבה על הנושא. בהתייחסו לאווירה ששררה בארץ באותם ימים האשים הרב קמינצקי את התקשורת שאיתרגה את שרון ואפשרה לגירוש לצאת לדרך.

    ומה קורה היום?
    היום ב"ה בלתי ניתן להתעלם מכך שהעם התפקח. הרוב המכריע מבין שזו הייתה טעות.

    הוא התייחס למצבם של העקורים עשר שנים אחרי וציין שלכל אחד מאנשי גוש קטיף יש זיכרון מהימים ההם. כל אחד קיבל את זה אחרת, אבל אף אחד לא נשאר נקי.

    "האמונה היא גם ובעיקר בדברים שאנחנו לא מבינים. בדברים שאנחנו מבינים זה לא חכמה שיש אמונה. ההתמודדות קשה אבל האמונה מנצחת תמיד" אמר.

    ועדיין, גם אחרי הצעד הנורא הוא לא משנה את היחס למדינה: "לא שופכים את האמבטיה עם התינוק" אמר הרב קמינצקי.

    האם יש סיכוי לחזרה לגוש קטיף?
    מתברר שמתיישבי גוש קטיף רוצים לחזור לביתם ולהקימו מחדש. למרות זאת הרב קמינצקי לא ממהר. "עם ישראל לא יחזור לפני שהלבבות יחזרו". הליגיטמציה הציבורית מאוד חשובה כאן, מתברר.

    בראיון שהעניק לתקשורת בשבוע האחרון אמר הרב קמינצקי כי "שאלו אותי לאן הלכו התפילות, שאלו האם כל מה שעשינו עד היום ירד לטמיון. זה היה משבר לא פשוט. אנחנו לא עושים חשבונות שמיים, וגם העובדה שחיינו שם ועזבנו לא אומרת שלא היתה לזה משמעות. אדם חי 120 שנה, האם אחרי שמת אומרים שחבל שהוא חי בכלל?! ממש לא. אין לנו תשובות להכל אבל האמונה לא נפגעה".



    0 תגובות