האזינו • חסידי סערט המומים: "איבדנו את אבא שלנו"

    שלמה בן יוסף No Comments on האזינו • חסידי סערט המומים: "איבדנו את אבא שלנו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חסידי סערט ויז'ניץ בכלל ואנשי חיפה בפרט המומים על פטירתו הפתאומית של הרבי מסערט ויז'ניץ שנלב"ע הלילה בביתו.

    "אבידה גדולה לחיפה" אומר בשיחה לקול חי הרב אנשיל פרידמן רב המשטרה במחוז צפון. "דור דעה שנקבר, קשה לי לדבר. זו מכה כואובת ליהדות החרדית ובפרט לחיפה. היה יהודי חכם מאוד ורגיש מאוד. שומע כל אחד ומאזין בסבלנות".

    העיתונאי יצחק נחשוני שנשוי לבת חיפה סיפר כי "בשנים רבות היייתי בהרבה מקומות אבל מה שאני זוכר כל חיי זה יום הכיפורים בסערט. אביו הקים את השיכון אבל כשהוא הנהיג את החסידות הזו הוא פיתח אותה עם החיבוק שלו והאהבה לכל אחד.

    חיים קליגר אומר כי "איבדנו כולנו את אבא שלנו, זה לא רק רבי. לפני חודשיים זכיתי להיכנס אליו פעם אחרונה. הוא בקושי דיבר. היה אדם שבעיניים שלו נגע בכולם והרגיש את כולם".

    "הוא הנהיג את חיפה החרדית ללא מהומות עם חילונים, דתיים לאומיים ושאר הפלגים החרדיים וזו הייתה גדולתו" אומר מני גירא שוורץ.

    האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זיע''א עם האדמו"ר מזוועהיל זיע''א

    האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זיע"א עם האדמו"ר מזוועהיל זיע"א

    שמואל טירר ממנהלי המוסדות אמר "יום עצוב לנו, אברכי הרבי זיע'א. לא הכרנו רבי אחר. הוא רבי שלנו 51 שנה. 90% מחסידי סערט ויז'ניץ לא ראו אדמו"ר אחר. הוא קיבל חסידות קטנה בחיפה והקים אותה בצורה מדהימה. יש 2500 תלמידים ברשת המוסדות. היה אבא אמיתי".

    חבר מועצת עיריית חיפה מיכאל אלפר אמר במשדר המיוחד ב'קול חי' כי הרבי הנהיג את העיר על מי מנוחות והיווה את השדרה המרכזית בחברה החרדית בעיר.

    הרב בן ציון גנזלר מחיפה סיפר כי הרבי היה אמן בנושא שמירת הדיבור. בכל מפגש הוא מצא את הדרך והזמן איך לעסוק בנושא הזה. הוא התחנן אנא שמרו על הלשון. הוא חולל מהפך לפני 40 שנה כשקבע את שבת פרשת בוא כשבת תענית דיבור מבואה ועד צאתה.

     ראש עיריית חיפה מר יונה יהב הביע את אבלו על פטירתו של הרבי אותו הגדיר כ"האיש הקדוש הזה".

    "אתם לא יכולים לתפוס את הצער שהיה לנו. הוא היה מעורה בחיי העיר בצורה שמעט מאוד מעורים בה. בנה קהילה לתפארת, יצר יחסי שכנות עם השכנים. היה איש אוהב אדם ונעים הליכות להתרועע. בכל הזדמנות באתי לשמוע את המבט שלו לעניין" אמר יהב.

    "הרבי ידע ליצור ממשקים. אנחנו מאמינים שהפרס הגדול ביותר שהעיר קבלה זה קהילת ויז'ניץ בהנהגתו. לדעת איך ללכת בין הטיפות, להכיל את הכל וליצור סובלנות מדהימה איש כלפי חברו, הלוואי וכל מדינת ישראל הייתה לומדת מדרכו" סיים ראש העיר.

    עמרם מצנע שכיהן כראש עיריית חיפה אמר בשידור כי נפגשנו פעמים רבות גם לאחר שסיימתי את תפקידי בעיר. תמיד הפתיע אותי מידת בקיאותו בהווי החיים בארץ ובעולם. אף פעם לא הצלחתי להיט את עיני מעיניו שתמיד היו שופעות אהבה וחכמה.

    מצנע גולל מעט על שיחותיו עם הרבי על גיוס בחורי ישיבות לצה"ל וסיפר כי הרבי היה מדבר אתו על שנותיו שלו בצבא כאחד ממשחררי העיר חיפה בחטיבת כרמל.



    0 תגובות