השר אלקין: "יש עתיד עתרו נגד הציבור בישראל ששלח אותם לאופוזיציה"

    דוד לזר No Comments on השר אלקין: "יש עתיד עתרו נגד הציבור בישראל ששלח אותם לאופוזיציה"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הקליטה זאב אלקין התייחס הבוקר (שלישי) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' לעתירה של מפלגת 'יש עתיד' ואמר: "בפועל העתירה של 'יש עתיד' היא לא מול שר השיכון ולא מול סגן שר הבריאות, העתירה האמיתית של 'יש עתיד' היא מול הציבור במדינת ישראל שבחוצפתו שלח את 'יש עתיד' לאופוזיציה והביא את המחנה הלאומי לשלטון".

    לדבריו, "אני חייב להגיד כמי שותיק בכנסת וראה כל מיני מודלים, לא כל כך ברור לי למה דווקא כאן בית המשפט חושב שיש לו מקום להתערב כי בסך הכל זכותו של ראש ממשלה להיות שר בכל משרד אפשרי כולל גם במשרד הבריאות, ראשי ממשלה לדורותיהם היו שרים בכל מיני משרדים והיו להם גם סגני שרים…. למה אף אחד לא עותר על זה שראש הממשלה הוא שר החוץ ומכהנת בנוסף סגנית שרת חוץ או שראש הממשלה הוא השר לפיתוח איזורי. כנראה שחלק מהסיבה שיש עתיד עותרים זה…. שום דבר לא אישי בעולם הזה….".

    עוד אמר השר אלקין: "המצב הזה שבית המשפט העליון מכתיב לממשלה מי יהיה שר לענייני מה ואם ראש הממשלה יכול לכהן כשר או לא הוא מצב לא תקין (…). בזמנו ציפי לבני הייתה גם שרת המשפטים, השיכון וגם קליטה. אז זה בסדר? היא יכולה לעשות את כל שלושת התפקידים, אז זה לא הפריע לבית המשפט העליון?(…) אנחנו נגיע למצב שבסוף בית המשפט גם יקבע מי יהיה ראש ממשלה, בוודאי שזה לא תקין. יש פה סוגיה תפקודית ממשלתית, איך הממשלה מחלקת את הסמכויות שלה, אין שום סיבה בעולם שבית המשפט העליון בכלל יתערב בסמכויות שלה. אנחנו פה במדרון מאד מאד חלקלק, כל הזמן מנסים להחליף גם את הרשות המחוקקת וגם את הרשות המבצעת ששתיהן נבחרו על ידי הציבור…".

    השר אלקין הוסיף: "הכי טוב אם בית המשפט היה עושה מה שעשו שופטי בית המשפט העליון במשך עשרות שנים במדינת ישראל והיו מאד מאד זהירים בהפעלת הסמכות הזאת והיו מנסים להפעיל אותה רק באמת במצבים רלוונטיים, שבשביל זה היא קיימת, של איזושהי פגיעה באבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. והרצון הזה של השופטים, יהיו חכמים ככל שיהיו, לנהל את מדינת ישראל  כי הם יודעים יותר נכון איך צריך לנהל אותה, גם בנושאי גיוס לצבא, גם בנושאי מסתננים, גם בנושא של השאלה מי יהיה שר וסגן שר, אני חושב שהוא מאד מאד בעייתי. אם אתה רוצה לנהל את מדינת ישראל, תהיה גאון ככל שתהיה ומשפטן ככל שתהיה, לך תתמודד לכנסת, תקבל על זה אמון מהציבור ותעשה".



    0 תגובות