לבני בקול חי: "אם ילדיי פסולים בזרם החרדי, אז בטח הגרים פסולים"

    אבי יעקב | צילום: מערך הגיור משרד ראש הממשלה 1 Comment on לבני בקול חי: "אם ילדיי פסולים בזרם החרדי, אז בטח הגרים פסולים"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני (המחנה הציוני) שוחחה הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול-חי והתייחסה לסערת הגיור באומרה "אני לא באה לכפות את דעותי על ההלכה, בוא נחפש מתווה שעובר אבל לא מחמיר".

    לבני אמרה כי "מצער אותי שרפורמת הגיור נקברה. זה שינוי של חרדים שכלל לא יתחתנו עם אותם גרים או ילדיהם. אם ילדיי פסולים בזרם החרדי והם ילדים לתפארת, אז בטח הגרים פסולים".

    עוד אמרה לבני כי היא מצטערת על קבורת הרפורמה. "אני מכבדת את ההלכה אבל אי אפשר להביא עולים מחוק השבות ולא לתת להם להתגייר". לדברי לבני "ככל שיהיה יותר קשה להיות חלק מהעם היהודי, הישראליות תתנתק מממסד הרבנות ותמצא דרכים ופתרונות עקיפים".

    היא ציינה לבטים אישיים "אתה יודע שאם אתה חי בארץ הנכדים יהודים. יש לי שני בנים, מה אעשה אם אחד הבנים יכיר מישהי, האם אני יצטרך להיכנס לסוגיה אם היא יהודיה אם האמא עברה גיור? זה לקרוע את העם. זה אנשים שבאו לחיות כאן ולתרום כאן".

    היא גם התייחסה לנקודה של העברת בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד הדתות. "אם אנשים נדחקים מהיהדות כי זה נתפס כמשהו פוליטי ששייך לחרדים. ואני שואלת למה. אם רוצים להראות שהיהדות שייכת לכולם אז החלטה כזו מרחיקה".

    "אם יש רבנים שאומרים שההלכה מאפשרת להקל לפעמים צריך להקשיב להם. אני לא רוצה שניפרד ולכן צריך למצוא את המשותף", אמרה לבני שהגדירה את ביטול "רפורמת הגיור" כהחלטה מצערת. הגיור הוסכם על ידי רבנים גם אם לא חרדים.

    "העם היהודי בסכנה. הוא עומד לאבד מאות אלפים מבניו בגלל ההחלטה הזו. אני לא מתווכחת מהי ההלכה".

    במהלך השיחה היא החמיאה למימרן על השיחה הניחוחה והאיכותית.

    האזינו לראיון המלא



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מידי מפרגנת.

      אנחנו לא האו"ם.

      אח"כ גם השמיעו אותה במהדורת החדשות, כמה מילים, מאישה דחויה, נכשלת ולא רלוונטית. ושוב, אנחנו לא האו"ם.

      אגב, כנגדה הביאו מספר משפטים וזהו. למה???

      הראיון עם ליבני היה ארוךךךך מידי. היא קיבלה במה מלאה ומפרגנת