"כל ח"כ מלך" • חוק הגיור בוטל וההסתה חוזרת לכותרות

    ארי וידר 1 Comment on "כל ח"כ מלך" • חוק הגיור בוטל וההסתה חוזרת לכותרות
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שנדמה היה מאז תחילת פעילות הממשלה החדשה שנפתלי בנט עובד בשיתוף פעולה עם הנציגים החרדים, הוא בחר להתנגד היום במהלך ישיבת הממשלה לקיום ההחלטות הקואליציוניות ובהן ביטול הרפורמה בגיור שהתקבלה בממשלת לפיד –בנט.

    חוק הגיור שצפוי היה לדעת הנציגות החרדית לגרום להרס גדול בחומות הדת היהודית, בוטל היום בהחלטת ממשלה, כאשר נפתלי בנט בוחר להתנגד.

    במהלך הישיבה התווכח ראש הממשלה עם בנט וקרא לו שלא להצביע נגד ההחלטות הקואליציוניות אולם בנט בכל זאת בחר להתנגד.

    "לא הסכמתי לזה ספציפית גם בהסכם הקואליציוני, ואין סיבה שנתמוך עכשיו" אמר נפתלי בנט לראש הממשלה אולם ראש הממשלה השיב לו כי "כל ההסכמים מחייבים את כולם. ההחלטה הקודמת הייתה רק על הנייר ולא יכלו להפעילה כי הרבנות הראשית לא הסכימה".

    בינתיים, ההסתה נגד הציבור החרדי ניכרת כאשר כלי תקשורת רבים בוחרים להניף את הנושא בראש כותרותיהם.

    חברת הכנסת ציפי לבני התייחסה אף היא להחלטה ואמרה "ביטול חוק הגיור בישיבת הממשלה הוא סטירת לחי למאות אלפי אזרחים שעלו לישראל, חיים איתנו, משרתים בצבא וימשיכו להיות אזרחים סוג ב'. הצלחנו בממשלה הקודמת, במאמצים רבים, לנסח פשרה מוסכמת ומקובלת על רבנים שתאפשר להם להתגייר ולממש את שאיפתם להיות חלק מהעם היהודי בארץ ישראל. הממשלה הזאת היא ממשלת ריאקציה, בניהולו של נתניהו שבחולשתו מחזיר את ישראל אחורה בכל תחום אפשרי".

    גם בתנועת חדוש גינו כצפוי את ההחלטה ואמרו כי "מצער שהבית היהודי נכנעה בלי תנאי למפלגות החרדיות והלא ציוניות ומכרה את הגיור ובתי הדין הרבניים לש"ס. בממשלה שבה כל ח"כ מלך, רק הבית היהודי לא העזה אפילו לאיים.

    "אין ספק, אין אויבים קשים יותר ליהדות מהרבנות הראשית והמפלגות החרדיות שעושות הכל כדי להשניא את היהדות על הציבור. אסור לבית היהודי להפוך למשת"פית שלהם. כל יום שבו ממשלת הכפיה והקנאות הזאת מכהנת גורם נזק חמור ליהדות ולדת היהודית".

    בתוך כך דיון שהיה צריך להתקיים על חוק הכשרות שדרשו הסיעות החרדיות, ירד בשלב זה מסדר היום בגלל היעדר הסכמות עם סיעות בקואליציה שדרשו לדון בנושא.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היהדות שנואה למי שלא מכיר ומבין את סמכותה האלוקית, ולא נותן אמון בבורא עולם שכל חוק שנתן לעם ישראל הוא התגלמות הטוב לכלל ולכל יחיד ויחיד.