בתי הדין הרבניים חוזרים למשרד לשירותי דת, הגיור יוחזר לאחריות משרד ראש הממשלה

    שלום בידרמן No Comments on בתי הדין הרבניים חוזרים למשרד לשירותי דת, הגיור יוחזר לאחריות משרד ראש הממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת הממשלה הבוקר הוחלט כי בתי הדין הרבניים יוחזרו כיחידת סמך למשרד לשירותי דת, ומערך הגיור יוחזר לאחריות משרד ראש הממשלה. עוד בהחלטה בעניין ביטול החוק המכונה ״חוק שטרן" נקבע, כי המדיניות ההלכתית של מותבי הגיור המקומיים תהא תואמת לעמדתה של הרבנות הראשית לישראל ואישור ראש הרכב גיור יהיה נתון לשיקול הדעת של מועצת הרבנות הראשית לישראל.

    בהחלטה מפורט הלו"ז להעברת האחריות של בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים חזרה למשרד לשירותי דת לאחר כ- 13 שנה.

    בית הדין הרבני הגדול לערעורים יושב בירושלים, ובנשיאותו עומד הראשל"צ הרה"ג יצחק יוסף המכהן למעשה כאחראי על כל מערכת השיפוט הרבנית בישראל, ובמקרים מסוימים מטפל לבדו בערעורים הנובעים מטעויות סופר או הלכה. הנהלת בתי הדין יושבת בירושלים וקיימים תריסר בתי דין רבניים אזוריים (באריאל, אשדוד, אשקלון, באר שבע, חיפה, טבריה, ירושלים, נתניה, פתח תקווה, צפת, רחובות ותל אביב).

    השר לשירותי דת ח"כ הרב דוד אזולאי אמר בתגובה לאחר אישור הממשלה: "אני שמח שבתי הדין הרבניים חזרו לביתם הטבעי במשרד לשרותי דת לאחר תקופה ארוכה. אפעל לשיפור וייעול ממערכת בתי הדין הרבניים לטובת עם ישראל".

    מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס הוסיף: "בתי הדין הרבניים יעברו אלינו כיחידת סמך. ישנה חשיבות גדולה בחיבור כל שירותי הדת תחת מקשה אחת , זה יקל הן על רושמי הנישואין במועצות הדתיות והן על הדיינים בבתי הדין. אנו מבינים את גודל האחריות והחשיבות"



    0 תגובות