הרה"ר הגר"ד לאו: "קבענו קריטריונים ולא נהיה מוכנים לסגת מהם" • הראיון המלא

    דוד לזר No Comments on הרה"ר הגר"ד לאו: "קבענו קריטריונים ולא נהיה מוכנים לסגת מהם" • הראיון המלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר השחיטה: הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו התייחס הערב (חמישי) ב'מהדורה המרכזית' עם אריה ארליך ב'קול חי' למשבר השוחטים המאיים על העדר בשר כשר בישראל בחגים הקרובים.

    הרב הראשי הרב לאו ביקש לעשות סדר בדברים, "קודם כל, אחד הדברים שעשינו הוא תיקון גדול שבנינו נהלים מסודרים בשחיטת החוץ, המטרה בזה היא לנתק את הקשר בין היבואן לאנשי צוות, שהוא לא יוכל לבחור אותם, זה לא תקין שיבואן בוחר את אותם אנשי צוות בחו"ל, וכמו שבישראל אנחנו לא מוכנים לדב כזה – קל וחומר 5 חודשים בחו"ל זה פתח ללחצים שאינם ראויים".

    "בפועל, מה שקבענו הוא שהרבנות בוחרת את ראש הצוות ואת בודק החוץ והם ביחד יבחרו עם היבואן את יתר האנשים, ובכך מנטרלים את התערבות היבואן ומצד שני בודקים שתהיה התאמה ראויה".

    דבר נוסף תיקנו, מסלול בד"צ, וזה אומר שאם גוף כשרות בא ואומר אני הולך לשחוט בחו"ל – אז אנחנו אומרים לו – בבקשה אנחנו נוסיף לך בודק חוץ וראש צוות, כמו שבארץ ככה יהיה בחו"ל".

    "לצערי למרות השיחות ולמרות החלטת הוועדה שבנתה את הקריטריונים, היבואנים החליטו שהם מתנגדים והם פנו לבג"צ נגדנו, כמה שהסברתי להם שהם עושים טעות ושדרך בג"צ לא נוכל לעזור להם, הם הוסיפו עוד צעד חמור – הם פנו דרך ראשי צוות שהגישו פניה לבתי דין לעבודה, דבר שמראה דווקא על הקשר הגדול בין הצוות ליבואנים וכמה היה חשוב לנתק את זה. היבואנים חשבו שהם יוכלו לכפות עלינו על ידי שהם לא ישלחו צוותים לחו"ל, אבל השביתה האיטלקית הזו לא ראויה, אמרתי להם 'אתם עושים טעות כי זה יצא מכלל שליטה', ולצערי הם בחרו בזה".

    הרב לאו הדגיש כי "קבענו את הקריטריונים ולא היינו מוכנים לסגת, הפעילו לחצים ויח"צ כנגדנו, ולא נכנענו כי ידענו שזה הדבר הנכון לעשות למען הכשרות, וגם בג"צ וגם בית הדין לעבודה הבינו שזה אמת לאמיתה וגיבו אותנו".

    ולמה שקורה כעת בפועל: "לבנתיים עשינו שיעורי בית וראינו שיש בעיה טכנית ליישם חלק מהנהלים שקבענו, ישבנו עם נציגי היבואנים והחלטנו לעשות הקלות, מחוסר כוח אדם בראשי צוות".

    "אבל כאן קם לו קם משרד המשפטים ולא כל כך היה מוכן לקבל את ההקלות והשינויים מסיבות שאני מקווה שהם מטוב", אומר הרה הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, "התבקשנו שזו תהיה החלטת מועצת הרבנות הראשית, עשינו משאל טלפוני על פי נהלים, כמו שבצוק איתן יצאו למלחמה על ידי משאל טלפוני, והחברים הסכימו ופתאום משרד המשפטים החליט שחייב להיות דיון ולא דרך הטלפון".

    על השאלה האם המשבר הזה לא יכול לגרום חלילה ליהודים שלא ישמרו על כשרות ענה הרב הראשי כי "אמור נא לי אם מתברר שבנהלי הכשרות הייתה עד היום פגיעה חמורה בכשרות, כי הרי אני שם לב שצוות מסויים הולך קבוע עם יבואן מסויים ודווקא שם אני רואה שהיו פחות נבלות וטריפות – אז אני חייב לדאוג שזה לא יקרה".

    "אני מקווה שהיבואנים יבינו את הדבר הזה, ועובדה שכעת הם שיתפו פעולה והם קיבלו על עצמם את הסייגים, ושיבינו שבסופו של דבר הרבנות עושה את הדבר הנכון".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות