טיול שבועי עם קובי פינקלר: מים בששון ב"אצבע הגליל"

    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר: מים בששון ב"אצבע הגליל"
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודשי הקיץ בארץ הגליל מביאים בשורה טובה. יש מים. אפשר למצוא את המים בנחלים ובמעיינות, אפשק למצוא את המים בשיט בירדן (קיאיקי כפר בלום אפילו פתחו מסלול מים לקטנטנים), אפשר להתרווח ולערוך פיקניק בחיק הטבע ליד המים כמובן, לטבול במים הקרירים של הירדן ואפילו ללכת בתוך המים.

    התמקמנו על גדת השניר והבאניאס.

    למה "אצבע הגליל"? זהו כינוי שניתן לחלק הצפוני של ארץ ישראל, כפי שנקבע בתקופת השלטון הבריטי.

    במפה נראה האזור כ"אצבע", החורגת מקו הגבול הצפוני של הארץ כלפי צפון. גבולותיו בצפון ובמערב – לבנון, במזרח – הירדן. בדרום הוא תחום בקו הדמיוני העובר ממלכיה במערב ועד החולה. במהירות רבה (המותרת לנסיעה) חצינו את קרית שמונה ופנינו מזרחה לכיוון החרמון. במעלה הדרך הכניסה לנחל שניר (גם הוא אחד משמותיו של החרמון) ולא הרחק ממנו, אתר הבניאס.

    נכנס בשער ליד בית העלמין של קיבוץ שניר , נלך בדרך העפר ואחרי כמה דקות במורד הדרך ( זהירות בירידה), נגיע לנחל. זרימה נעימה וקרירה הטובלת בין עצי חורש ומים. אחרי כשעה וחצי נינוחה מגיעים עד למושב שאר ישוב.

    אנדרטה לאסון המסוקים
    במושב הגלילי שאר ישוב (גם כאן סיפור על שם היישוב שמרבית תושביו הוגלו על ידי הסורים במלחמת העצמאות. רק משפחה אחת נותרה ומכאן שמו. שהשאר ישובו. והם אכן שבו).

    בפתח היישוב אנדרטה מיוחדת שהוקמה כאן לפני שנה במקום נפילת אחד המסוקים, באסון הקשה בו מצאו מותם 73 לוחמים. שילוב של אבני המקום, מים זורמים ושמות הנספים על עצי הסביבה. נכנסים דרך הכניסה לקיבוץ דפנה. לפני השער יורדים למעבר תת קרקעי. פונים ימינה ומיד שמאלה. אין שילוט מסודר. מרחוק תראו את דגל ישראל. זה המקום.
    מכאן, נוסעים ומטיילים במסע ברכבי שטח של ה"טריפ הצפוני", עד ל"גבעת האם" ומצוקי רמת הגולן. הנוף נשקף לכל עבר.

    בדרכנו, נגלה שבתקופה הרומית הקים כאן פיליפוס בנו של הורדוס, את קיסרי דפיליפי, הנזכרת בתלמוד. במהלך חפירות באתר התגלו שרידים מרשימים של מכלול בניה מפואר – ייתכן שרידי ארמונו של אגריפס השני, השליט החשמונאי האחרון לפני החורבן. במסלול הנסיעה בדרך העפר העולה את תל עזיזיאת המאיים, נבחין בשרידי המוצב בסורי ובסמוך אליו בריכת הקצינים הסורית.

    בימי הביניים התקיימה כאן קהילה יהודית גדולה שנקראה דן זכר לימי תקופת השופטים שעלו והתיישבו באזור.

    מכאן לשיט. אתר הקיאקים הוותיק והטוב בכפר בלום נראה השנה טוב מתמיד. כמות המים הזורמים בירדן ובחצבני רבה עד מאוד. המטיילים פוקדים את האתר והנאתם מושלמת.

    סירות בגדלים שונים, המון ירוק ומים וגם אפשרויות להגיע למים בעזרת האומגה ממרום המגדל. אם אתם חפצים להגיע למרום המגדל דווקא בטיפוס, גם זו אפשרות. "השנה בעקבות גשמי הברכה הרבים דווקא בסוף החורף, מצפים כאן לכמות מבקרים של בין 2500 ל- 3000 מבקרים ביום" צופה מנכ"ל קיאקי כפר בלום גיא ירמק שעסוק השבוע במיוחד לרגל פתיחת "ימי בין הזמנים". טל. 04-6902616

    עוד בסביבה
    ברמת הגולן, הסמוכה (כבר היינו בה בטיולי הג'יפ)בעין זיון, ממלכת השוקולד בדה קרינה. מקום כשר למהדרין, פעילות שוקולד מהנה ומתאימה לכל המשפחה.

    אכן, "ארץ הצפון". ארץ של אתרים, מסלולים והמון אפשרויות.

    ארץ הגליל 2 016

    שרידי התל

    חורשה

    קליגר

    אנדרטה

    מבט צפוני



    0 תגובות