השר אזולאי חושף: "נעביר את בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים לדתות"

    דוד לזר No Comments on השר אזולאי חושף: "נעביר את בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים לדתות"
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לשירותי דת דוד אזולאי חשף הבוקר (חמישי) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ב'קול חי' כי ביום ראשון הקרוב הממשלה צפויה לאשר את העברת בתי הדין הרבנים ממשרד המשפטים למשרד הדתות.

    השר אזולאי סיפר כי ביקר אמש את נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי שלום כהן ושוחח עמו על מינוי הדיינים בבתי הדין הרבניים "הייתי אתמול אצל נשיא המועצת חכם שלום כהן למטרת ביקור חולים – ומטבע הדברים זו הייתה הזדמנות שהוא התעניין בעשייה שלי במשרד לשירותי דת – דבר ששמח אותו".

    אזולאי סיפר כי "דיווחתי לחכם שלום על כך שאנחנו מעבירים את בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד לשירותי דת, הצעה שאמורה לעבור ביום ראשון בממשלה. אנחנו מחזירים עטרה ליושנה – וכפי שהיה בעבר בתי הדין יחזרו למשרד לשירותי דת, וכל זה במסגרת ההסכם הקואליציוני שחתמנו עם ראש הממשלה".

    השר אזולאי הסביר לקאהן מדוע כל כך חשוב להעביר את בתי הדין ממשרד המשפטים למשרד לשירותי דת: "בתי הדין הרבניים נחשבו במשרד המשפטים כבן חורג במערכת וברור, שאם בבג"צ – היה חסר הרכב אחד או שנים והוא לא היה מתפקד בעקבות כך – הרי שהייתה קמה זעקה גדולה, אבל בבית הדין הרבני הגדול זה קורה ובמשך תקופה ארוכה לא מינו שם דיינים עד שבהתערבות של נשיא בתי הדין הראשל"צ רבי יצחק כהן יחד עם שר הכלכלה אריה דרעי – ומונו לפחות דיינים זמניים לבית הדין הגדול ואני מקווה שיהיו דיינים קבועים".

    לדבריו של שר הדתות אזולאי –  הדיון סביב זהות הדיינים לא הוא הגורם שמעקב את המינויים והראייה לכך היא שאם שאותם ויכוחים את מי למנות – מתקיימים גם בבית המשפט אבל שם אף אחד לא מרשה לעצמו לא למלא את החסר, אולם בבתי הרבנים מרשים לעצמם שהם ימשיכו לתפקד בהרכבים חסרים", לדבריו של אזולאי, "הציבור סובל מכך ולכן הוא אומר שהוא לא מקבל שירות טוב".

    אזולאי הוסיף כי "אני הולך לשפר את השירות הזה – הם ראויים להערכה לא פחות מבתי המשפט. השאיפה שלי שיהיה שיוון עם בתי המשפטים, המצב כיום קשה: לפחות 24 דיינים חסרים, התקנים קיימים אבל הם לא מאוישים, הרבה בתי דין לא יכולים לקיים דיונים ולכן  נוצר תור ארוך".

    "בחודשים האחרונים הקונסטלציה הממשלתית השתנתה, זה לא מה שהיה לפני כמה חודשים, כיום יש שותפים ממפלגות אחרות שיש להם ענין לשפר את בתי הדין, המטרה הראשונה מיד עם הקמתה של הועדה למינוי דיינם – לאייש לאלתר את ההתקנים החסרים בדיינים, זו פגיעה באזרח שאמור לקבל את השירות הזה, מגיע לו שירות", חזר שוב שר הדתות.

    "יום שני בבוקר אשמח להופיע אצלכם בתוכנית ב'קול חי' ולבשר שהועדה עברה, ואנחנו יוצאים לדרך למינוי הדיינים הנותרים לרווחת הציבור", הבטיח.

     על רבני צוהר אמר השר אזולאי כי "מעולם לא דחיתי אף אחד מלהיפגש איתי וגם רבני צוהר מוזמנים, זרקתי לפתחם שאלה – אבל טרם קיבלתי תשובה אם בהם רוצים להיפגש ולענות לי. יש טענה שהם שולחים נציגים למקומות מבלי שהם קיבלו רשות לשלוח לשם והם לוקחים כסף. אני רוצה שהם יציגו את הנתונים בפני ושיסבירו לי לאן הכסף הולך – ואם מתברר שטעיתי לא אתבייש להתנצל, אבל כרגע הכדור וההוכחה אצליהם".

    "כל מי שיבוא היום ויחזק את מעמד הרבנות הראשית יקבל תמיכה, מי שחושב לפגוע במעמד הרבנות הראשית – זה לא יקרה במשמרת שלי", אמר אזולאי באופן נחרץ, "90 אחוז מאזרחי ישראל זקוקים לרבנות, ואם כל הכבוד לאותם רבנים".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות