מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמת מארץ תצמח

    אחד הדברים שהיהודים יודעים לעשות בהצטיינות ובדביקות במשימה זה לדבר על דברים שאינם מבינים בהם דבר וחצי דבר- אך להישמע כאילו הם מעורבים בנושא, ולא זו בלבד- שלא יתכן שתתקבל איזושהי החלטה שקשורה לעניין בלי שישאלו מה דעתם. זו בדיוק התחושה שחש כל מי שאינו מבין כלום בענייני גז טבעי- אבל ברגע שמדברים על הנושא- חש דגדוג בקצה הלשון שמחייב אותו להגיד משהו חכם כמו: "המשקיעים האנטישמים מפחדים לשאוף גז טבעי שמצייר באוויר את הסיסמא: מיוצר בישראל" או "הממונה על ההגבלים העסקיים לא האמין שמה שהוא ימונה עליו זה בעיקר ההגבלה שלו מלהגיד משהו שלא עולה בצינור גז אחד עם עמדת המדינה".

    ואם לומר את האמת- כישראלי ודעתן שמודע לזה שיש לו דעה על כל דבר, ולפעמים גם על דברים שלא צריך להיות לו דעה בהם לפי עקרת הבית כמו מי מוריד את הזבל ומשכיב את הילדים לישון, אני ממש בעד שאנשים יתנהגו כאילו הם קשורים לנושא וגם יביעו את דעתם כחלק מהזכות הדמוקרטית של כל יהודי החי בישראל ולא היכן שרק על אמירת המילה דמוקרטיה נשללת החירות לתקופה בלתי מוגבלת. דברי הביקורת שלי הם על כך שהעיסוק בגז הטבעי שמתחת לאדמה- מונע מהציבור את העיסוק בכל מה שקורה מעליה.

    האם מישהו פה שם לב שאויבנו הרימו ראש ומצפצפים על המערכת הביטחונית פעם אחר פעם, כשהם מנצלים את העובדה שבקיץ שעבר הייתה מלחמה (ולצערנו לא בטוח שכולם זוכרים זאת כמו שצריך) ומרשים לעצמם פעם אחר פעם להפר את השקט, לפצוע קשה, ואף ליטול חיים- בשם השקפות עולם מעוותות וחולניות המבוססות על שנאה טהורה הנשאפת על ידי אותם חיות צמאות דם בתחפושת אדם כמו הגז הטבעי שאנחנו נושמים- אך מעורבבת באדי רעל של הסתה ורשע העולים ממבנה בעל שם מוזר ברמאללה?

    איך יתכן שאחרי כל-כך הרבה זמן אחרי משט הטרור מטורקיה ממשיך לשבת בבית המחוקקים הישראלי מפר-חוק שישב על ספינת פרובוקציה בניגוד לעמדת ההנהגה הישראלית וליהנות מזכויות-יתר כאזרח-על אפילו שקיים ספק אם הוא מכיר בזכות הקיום של המדינה שבהנהלתה הוא חבר בעל תואר כבוד (שאינו מגיע לו).

    האם החברה שלנו מרגישה עד כמה היא משוסעת וחתוכה באופן שאינה מסוגלת או אינה רוצה חלילה להיפתח למצוקת האחר, השונה- המאמין בדרך אחרת מזו השולטת כיום בכיפה-  להבין את צרכיו ולדאוג להם בלי לסווג אותו כנודניק תורן או לחילופין איש תם יושב אוהלים הזוי ותאב שלטון שרוצה להשתלט על המדינה ואחר-כך על העולם?

    בספר תהילים מתוארת מציאות מושלמת בה אמת מארץ תצמח. אך לצערנו- אנו רואים יותר ויותר איך מעל הארץ צומחים שקרים גם על מה שקורה מתחת,  והתהום שנפערת בינינו ומתחתינו מסיבות שונות מאיימת לבלוע כל חלקה טובה- ואם לא נאחד כוחות, נצטייד במעט ענווה, נחפש את האמת בתורה ולא בעקיפת-תור יכול להיות שבמקום בסנה בוער, ניאלץ לחזות בלהבת-גז לא טבעית הממשיכה לשרוף כל חלקה טובה בשיח הציבורי.



    0 תגובות