מזכיר מועצגה"ת: בית יעקב לא הוקם לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל

    בעריש פילמר 7 Comment on מזכיר מועצגה"ת: בית יעקב לא הוקם לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שלישי) התכנסו מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל' בירושלים לדון בנושאים זעל הפרק כמו תואר שני בסמינרים ושאר ענייני הזמן.

    מזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', הרב מרדכי שטרן מוציא היום (רביעי) מכתב מיוחד לכל מנהלי הסמינרים בית יעקב ברחבי בארץ עם עדכונים ומספר תקנות לתלמידות.

    במכתבו כותב הרב שטרן: "לכבוד הרבנים החשובים מנהל הסמינרים של בית יעקב".

    מועצת גדולי התורה דנה בישיבתה האחרונה בדרכי החינוך והלימודים בבתי הספר של בית יעקב וצביונם והחליטה כדלהלן:

    א. בתי החינוך "בית יעקב" הוקמו כמוסדות חינוך כדי לחנך את בנות ישראל לתורה וליראת שמים בדרך הסלולה לנו מדור דור. ולהרחיק את הבנות מהווי הרחוב ומפיתויו. וכמו"כ לחנך את בנות ישראל להיות מחנכות של הדור העתיד אי"ה. בבחינת ללמוד וללמד.

    ב. בתי החינוך "בית יעקב" לא הוקמו כדי ללמד את בנות ישראל מקצוע לפרנסתן. ולא כדי לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל.

    ג. לאור האמור, אין לשנות את מסגרות "בית יעקב" מכפי שהוקמו, ויש לקבוע את לימוד ההוראה בסמינרים של "בית יעקב" בכל מערכת לימודים שהיא, וכתנאי להצטרפות התלמידות למסגרת "בית יעקב", ולא להכניס "הכשרה חילופית" ללא הוראה לסמינרים של "בית יעקב", אלא אם כן יוחלט אחרת על ידי מועצת גדולי התורה.

    ד. מנהלי הסמינרים והמורות ידאגו להרבות ולהעמיק יותר את לימוד הקודש והחינוך, להחדיר לבנות ישראל את "נועם המצוות והיהדות", שזוהי הסגולה היחידה נגד פגעי הזמן, בבחינת טעמו וראו כי טוב ה'.IMG_20150701_193011



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אם בית יעקב הוקם רק כדי לחנך, אז למה גובים יותר שכ"ל בסמינרים? שימשיכו כמו בתיכון.
      ולמה מחנכים את הבנות לפרנס אם אין להן איך?

    2. 5

      העיקר לחנך להקים בית של תורה דהיינו בעל אברך בלי לתת כלים לכך לא נראה לי שלזה התכוונה שרה שנרר כשהקימה את מפעל חייה!!! היא הקימה את הסמינר להוראה כי בזמנו היא היתה צריכה מורות ללמד כדי לפתוח עוד סניפים אך היום המצב הזה השתנה לגמרי! היום דורשים מבנות ישראל לפרנס (רוב הפעמים מפרנסת לבד!!!) והבחורים שמגיעים לשידוכים – אלו שרוצים ללמוד בכולל לאחר החתונה ע"פ המלצת ראש הישיבה הדגול מחפשים מישהי עם תואר או לכל הפחות מקצוע מבטיח פרנסה אז מה קורה פה???

    3. 3

      חי,חי, מחפשים מישהו עם תואר או לפחות עם מקצוע, איזה אבסורד, מי מחפס תואר, אם מחפשים משהו זה מקצוע (תאר לא שוה אפי' את הנייר שהוא כתוב עליו), ומקצוע מקבלים כן בסמינרים!!!

    4. 2

      אז מה ב"ה הסירו את גזירת לימודי הM.A. מהסמינרים.
      כידוע את הטענה הזאת כבר השמיע בשעתו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שאין להכניס לימודי תואר לסמינרים כי בית יעקב לא הוקם לדאוג לפרנסה עבור בתי ישראל

    5. 1

      הסמינרים נועדו לפרנס מניין מצומצם של אנשים המנהלים והמקושרים זה המתכונת בערך של כל מוסדות הציבור החרדי