עשרות אברכים מתבצרים: עיריית בית שמש מפנה ביהכנ"ס של תלמידי מרן הגר"ש אוירבאך

    ארי וידר 18 Comment on עשרות אברכים מתבצרים: עיריית בית שמש מפנה ביהכנ"ס של תלמידי מרן הגר"ש אוירבאך
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיר בית שמש שוב בכותרות: עשרות אברכים מתבצרים בשעה זו (רביעי) בבית הכנסת של קהילת בני תורה ברמת בית שמש ג', לאחר שכוחות פינוי הגיעו בשם העירייה – לפנות את הקרוואן שבו ממוקם בית הכנסת שהוצב שלא כחוק.

    קהילת בני תורה ברמת בית שמש ג' מונה כ-100 משפחות, כאשר קרוואן המשמש כבית כנסת הוצב בשכונה.

    לטענת אנשי הקהילה הקרוואן הוצב בצורה שאינה מוסדרת בדיוק כפי שפועלים בתי כנסת אחרים בעיר, אולם לטענתם ההתנכלות של העירייה באה בעקבות המחלוקות הפוליטיות בזרם הליטאי.

    "מי שמוביל את המהלך נגדנו זה משה מונטג והכל בגלל פוליטיקה, וראש העיר שותק" אומר לאתר 'קול חי' אחד מאנשי הקהילה. אמש אף הגיע הגר"ש אוירבאך לחזק את הקהילה בבית הכנסת.

    unnamed (1)

    היום בשעות הצהריים הגיעו כוחות פינוי בליווי שוטרים לפנות את הקרוואן אולם עד לשעה זו טרם פונה בית הכנסת בשל התבצרות האברכים בו.

    לדברי אנשי הקהילה מתוכננת הפגנת מחאה המונית הערב ברמת בית שמש ג'. "אנחנו לא מפחדים מדם ומכות ואנחנו נחושים להשאר כאן" אמרו.

    unnamed (2)

    לטענתם, גם הגר"מ גולדשטיין, מרבניה הבולטים של בית שמש ביקש להיפגש עם ראש העיר משה אבוטבול על מנת לפשר בין הצדדים, אולם לטענתם, לא נקבע מועד לפגישה.

    תגובת עיריית בית שמש: "לאור ניסיון העבר בשכונות קודמות שבהן התעכבה בניית מבני ציבור והקמת פארקים ירוקים עקב תפיסת השטחים המיועדים לכך ע"י קראוונים שהוצבו עליהם באופן פיראטי, מקפידה כיום העירייה על מדיניות ברורה של מניעת הצבת קראוונים על שטחים חומים וירוקים במטרה להימנע מחזרה על טעויות העבר".
    "כל קהילה המעוניינת בהקמת בית כנסת מוזמנת להגיש בקשה מסודרת לוועדת ההקצאות, כאשר העירייה מצידה עושה מאמצים למלאות את צרכי הקהילות באופן מכובד".
    בית שמש
    "במקרה הנוכחי,  מדובר בקבלן שהתחייב כתנאי לטופס 4 לפנות את הקראוון ששימש את הפועלים. כל זמן שהקראוון לא יפונה, העירייה לא תוכל לאשר טופס 4".
    עוד אומרים בעירייה כי לא מדובר בהתנכלות אלא זה כבר הפינוי הרביעי של בית כנסת שהוצב שלא כחוק.


    18 תגובות

    מיין תגובות
    1. 18

      זה מה שצריך לעשות לכל בתי הכנסת של בני תורה

    2. 14

      הפלג בשיתוף פעולה עם אנשי מאה שערים כולם מרמת בית שמש ב' אף אחד לא מהשכונה

    3. 13

      מזמן כבר טעניתי שצריך להקים בשבילם גיטאות עם טלאי צהב, ולהפריד אותם מהציבור הכללי, הם מורדים במלכות, (מלכות מרן שליט"א ראש ישיבת גאון יעקב הדגולה) ואחת דינם מאחורי הגדר, ואז תיכון מלכותו יתברך של מרן שליט"א
      שיצאו לנו מהורידים

    4. 12

      לא כולם צריכים לחשוב אותו הדבר. כל אחד והרב שלו.
      אחרי כאלו ביטויים אתם חושבים שמשהו ירצה להתקרב אליכם?

      אתם מוכיחים במילים שלכם שאתם לא הולכים בדרך התורה.

    5. 11

      רק לאותו פלג מותר לבצע חילולי ה' ואלימות "ולא לבחול בדם" ואנחנו נהיה חייבים לקבלם?

    6. 10

      זה לא הסיפור!! הסיפור הוא שאבוטבול פוליטיקאי שבלי בושה עושה איפה ואיפה, עשרות אם לא יותר קרוונים לא חוקיים בעיר, ורק את מי שאינו מוצא חן בעיניו הוא מפנה. יום אחד הכל יתפוצץ לו בפרצוף, כשיתאחדו ויפנו לוועדת חקירה על התנהלותו בענין, ובכלל!!

    7. 9

      תגובות 1–4 אתם צודקים ! באמת פתחתם לי את העיניים, אני לא מבין איך לא חשבתי ע"ז עד היום, הרי ברור שהמצווה הכי גדולה היא להחריב בתי כנסיות, רח"ל , אוי איך לא חשבו על זה קודם (בעצם הנאצים כן חשבו ?!

      עריית בית שמש – במקום לעשות את חובתיך ולדאוג למקום תפילה לתושבים, את מציעה שימתינו שנתיים לאישור ובינתיים יתפללו בבית ?

    8. 7

      לא משנה מי צודק, חבל חבל חבל. אנחנו נכנסים לתקופה של בין המצרים, זמן מסוגל לפורניות, ואנשים משחקים באש-מחלוקת. האם זה באמת כדאי? כשיקרה איזשהו אסון או פיגוע ח"ו בגלל מחלוקת כמו כל פעם שהיה מחלוקת (כן כל כל פעם!) נשאלו האם זה באמת כדאי? חבל שדוקא עכשיו, בתחילת בין המצרים. ונכון שהזמן מסוגל לפורניות, אבל גם כ"כ מסוגל למשיח. אנחנו חייבים להפוך עולמות ממש כדי לעשות שלום בישראל. וגם לפני שיאלצו אותנו משמים כמו בכל צרה, שלא תבוא.. אם יש מישהו שם שמסכים איתי, בא נתחיל כאן. תן רעיונות איך להתקדם אם שלום…מעט אור דוחה הרבה..

    9. 6

      אני רק שאלה. מה פשר הכותרת "תלמידי הגר"ש אויערבך" ? האם ה100 משפחות (נניח) הם יוצאי ישיבת מעלות התורה של הגר"ש אויערבך ? האם יש שם מנין מבוגרי ישיבתו ? או הכוונה שפוליטית הם מזוהים אתו ? אם כן, האם למשל כל פעולה או מאבק שיעשו קבוצה ליטאית כל שהיא הם יכונו לצורך העניין "תלמידי מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א" אולי הכוונה שיש להרב אויערבך נוסח תפילה מיוחד שאותו הוא הנחיל לתלמידיו ? האם אני היחיד כאן שלא מבין ?

    10. 4

      אחרי תכתובת השנאה שנוטפת נראה לי שאפשר לשלב אתכם במפלגת יש עתיד קראתי בהפלס על השנאה וחשבתי שהם מגזימים כנראה שטעיתי יתכן שאם הם היו שייכים למגזרים אחרים הייתה מצווה של אהבת ישראל אבל כעת המצווה להשמיד וכו'

    11. 3

      לדעתי עדיף להיות מהציבור הדתי לאומי, כולל צבא, הכל, מאשר להיות בתוך המריבה הזאת, מה עולה להם בראש??? איזה טיפשים! הרי אנו מאמינים באלוקים אחד, מתפללים אותה תפילה, כולם צריכים להצטער בצערם של מתפללי הבית כנסת שפונתה.

    12. 2

      למגיב 15. אל תבהל ואל תתרגש ! חלק מהמגיבים כאן הם פרובוקטורים אנשי הפלג-הפלס, שרוצים להצדיק את ה"נרדפות" המלאכותית שהפלס מייצר. עם לשדוד את ספריית פונביז' אין להם בעיה. עם פעולות איבה ואלימות שלהם הם מסתדרים יופי. גם נטילה בכח של קרקע ציבורית, לדידם זו מצוה כפשוטה. אך למרות כל זה אין הצדקה לשנוא אותם. הם יהודים, ובחלקם אף מתכוונים לשם שמים. מותר רק להוקיע את הדרך ותו לא. בבחינת "האמת והשלום אהבו".

    13. 1

      הייתי פשוט צריך לדרוש את המילים שלך… תדבר פשוט